Evaluare Nationala 2013. Limba si Literatura Romana, clasa a VIII-a

 de Goran, Vasile


-20%
Evaluare Nationala 2013. Limba si Literatura Romana, clasa a VIII-a

Evaluare Nationala 2013. Limba si Literatura Romana, clasa a VIII-a

Editura: NOMINA
Status: Disponibil (in limita stocului)
Pret: 16,00 RON 12,80 RON

Spune prietenilor din Google despre acest produs:
Apreciere: 6.5/7 (4 voturi)
Timpul maxim de procesare al acestui produs este de 2 zile.
Produsele de curand epuizate nu cad sub incidenta acestor estimari, iar disponibilitatea lor va va fi comunicata in 7 zile de la data comenzii.

Descriere -

Evaluare Nationala 2013. Limba si Literatura Romana, clasa a VIII-a

EVALUAREA NATIONALA PENTRU ELEVII CLASEI A VIII-A

PROGRAMA PENTRU DISCIPLINA LIMBA SI LITERATURA ROMANA


    1. PRECIZARI
  
Limba si literatura romana are, in cadrul testarii nationale de la finalul clasei a VlII-a, statut
    de disciplina obligatorie.          .
Prezenta programa pentru testarea nationala de la finalul clasei a VlII-a la disciplina limba
si literatura romana vizeaza evaluarea competentelor elevilor de receptare a mesajului scris. din texte literare si non literare, in scopuri diverse si de exprimare scrisa! de utilizare corecta si adecvata a limbii romane in producerea de mesaje scrise, in diferite contexte de realizare, cu scopuri diverse. Deoarece competentele sunt definite ca ansambluri de cunostinte. deprinderi si atitudini formate in clasele a V-a - a VIII-a, subiectele pentru testarea nationala vor evalua atat competentele specifice si continuturi le asociate acestora, conform programei scolare actualizate pentru clasa a VIII-a (aprobata prin ordinul ministrului educatiei. cercetarii si inovarii cu nr. 5097 din 2009), cat si continuturi le din programele scolare actualizate pentru clasele a V-a - a VII-a, ce sunt valorificate in clasa a VIII-a.
Prin testarea nationala Ia limba si literatura romana, in evaluarea unitatilor de continut care privesc domeniul limba romana (Elemente de constructie a comunicarii), se are in vedere viziunea comunicativ-pragmatica, abordarea functionala si aplicativa a elementelor de constructie a comunicarii, cu accent pe identificarea rolului acestora in construirea mesajelor si pe utilizarea lor corecta si adecvata in propria exprimare scrisa. Sarcinile de lucru vizeaza exercitii de tip analitic (de recunoastere, de grupare, de motivare, de descriere, de diferentiere) si de tip sintetic (de modificare, de completare, de exemplificare. de constructie), de subliniere a valorilor stilistice si de evidentiere a aspectelor ortografice si de punctuatie, in situatiile care impun o asemenea abordare.
In evaluarea unitatilor de continut ale domeniului lectura. sarcinile de lucru implica cerinte care privesc intelegerea unui text dat, literar sau nonliterar (identificarea ideilor principale, a unor trasaturi generale si particulare ale textului si exprimarea unui punct de vedere asupra acestora etc.), precum si redactarea de catre elev a unor cornpuneri vizand scrierea despre un text literar sau nonliterar (rezumat, caracterizare de personaj, comentarea sumara a unor secvente. identificarea ideilor principale, exprimarea unui punct de vedere privind ideile sau structurare a textului etc.). De asemenea. sarcinile de lucru vor avea in vedere evaluarea competentelor de redactare a unor texte argumentative (exprimarea argumentata a unui punct de vedere privind textul studiat la prima vedere, motivare a apartenentei la un gen literar). reflexive si imaginative (compuneri care presupun exprimarea propriilor sentimente, eviden tierea trasaturilor unui obiect Intr-o descriere, intr-un portret. scurte naratiuni continuarea logica a unor dialoguri etc.)    

Pentru competentele de receptare si de producere a mesajelor orale .. profesori! vor organiza
    activitati specifice si vor realiza evaluarea de parcurs a progresului elevilor.  


Anul aparitiei: 2013
Nr. pagini: 141


Alte produse de NOMINA

Editura NOMINA. Carti de la editura NOMINA
-20%
Matematica. Ghid de pregatire intensiva pentru examenul de bacalaureat
 de 

Dan, Ion

 Prima parte a lucrarii contine un breviar teoretic ce este structurat pe fiecare clasa de liceu.    Partea a doua a lucrarii contine itemi de antrenament pentru acomodarea elevilor si probleme structurate,    asemanatoare celor din variantele de bacalaureat. Ultima parte cuprinde indicatii de rezolvare si solutiile itemilor si problemelor din partea a doua.  In acest fel, elevii se vor familiariza cu tipurile de exercitii pe care le vor intalni la bacalaureat. P
Editura 

NOMINA

   20,00 16,00 RON
21/11/2008
-20%
Lucrari de nota 10. Limba si literatura romana Volumul al III-lea - Clasele V-XII
 de 

***

 Modelele au fost intodeauna repere callitative care au influentat pozitiv evolutia celor care l-au urmat. Vocatia unor elevi   pentru domeniul filologic se manifesta, in diferite etape ale scolarizarii, prin participarea la olimpiade   si concursuri scolare, iar rezultatele ofera o ierahie in plan valoric, la nivelul generetiei tinere. concurentii care au   sansa de a urca pe podium la etapa nationa;a sunt, alaturi de autorii consacrati, modele pentru ceilalti in dobandi
Editura 

NOMINA

   25,00 20,00 RON
21/11/2008
-20%
Literatura romana. Modele de analiza pentru pregatirea eseului Clasele IX-XII
 de 

***

Cele mai uzuale tipuri de eseu sunt descriptiv, narativ, comparativ, persuasiv, argumentativ si reflexiv. - Eseul descriptiv ofera o imagine cat mai autentica a unui eveniment, a unei locatii, a unei persoane etc., asa cum au fost percepute de catre autor - Eseul narativ descrie o succesiune de evenimente, asa cum au fost percepute de catre autor - Eseul comparativ detaliaza relatia dintre doua obiecte sau fiinte, fenomene etc. comparate, focalizandu-se aspecte importante, dar dificil de in
Editura 

NOMINA

   20,00 16,00 RON
11/12/2008
Vezi toate cartile editurii NOMINA