Acest site folosește cookies pentru a furniza servicii și funcționalități personalizate. Prin vizitarea site-ului nostru, îți dai acordul pentru descărcarea acestor cookies. Am inteles

Poți afla mai multe despre cookies și poți schimba setările lor aici.
 
 

Elemente de didactica a Istoriei (Editia a II-a) - Felicia, Adascalitei

Editura NOMINA

Elemente de didactica a Istoriei (Editia a II-a)

Programul Pro Scientia

Resurse pentru Profesori, Viitor pentru Elevi

Esti CADRU DIDACTIC? Aplica pentru a deveni membru si pentru a avea acces la beneficiile programului nostru.

vezi beneficiile si cum te poti inscrie in program

Elemente de didactica a Istoriei (Editia a II-a)

Apreciere: 6.2/7 (6 voturi)
Editura: NOMINA
Status: Epuizat

Descriere

Descriere - Elemente de didactica a Istoriei (Editia a II-a)

In ultimii douazeci de ani, poate mai mult ca niciodata, istoria ca obiect de studiu in scoala a devenit preocuparea tuturor: parinti, jurnalisti, politicieni etc. Bineinteles ca nu toti sunt specialisti. Unii deplang asa zisa cadere in desuetudine a acestei "materii", altii exalta virtutile sale educative, patriotice, generatoare de identitate nationala. Exista si persoane care nu se sfiesc sa declare ca tanara generatie este mutilata, ca sa nu spunem amputata, intelectual si spiritual fie pentru ca nu studiaza trecutul, fie pentru ca dimpotriva il studiaza prea mult. De fapt, majoritatea absoluta a celor care isi dau cu parerea uita lucrul fundamental si anume : indiferent cat de novatoare sau de depasite sunt programele si manuale, cel mai important este profesorul de istorie de la clasa si modul cum acesta interactioneaza cu elevii sai la "firul ierbii".

Lucrarea de fata se doreste o pledoarie pentru o noua abordare a predarii istoriei, predare bazata pe competente, avand in vedere ca a preda istoria inseamna a promova principii fundamentale, precum: multiperspectivitatea, acceptarea diversitatii si incurajarea viziunii interdisciplinare, accentuarea invatarii active de catre elevi (pe baza unei varietati de ivoare istorice) si cultivarea deprinderilor lor critice, abordareaa continutului curriculum-ului de istorie in functie de credinta ca istoria nationala nu este sinonima cu istoria nationalista si ca istoria nu ar trebui sa incurajeze atitudini inguste, savine, intolerante ori sa conduca la sentimente de superioritate etnica, nationala sau rasiala.

Istoria este si trebuie predata in scoala romaneasca atat in scopul cultivarii valorilot civice, cat si pentru interesul sau intrisec si valoarea sa ca sursa de cunoastere si formare.


Autori: Felicia Adascalitei, Marilena Bercea, Doru Dumitrescu, Liviu Lazar, Mihai Manea, Mirela Popescu
Anul aparitiei: 2013
Nr. pagini: 342


Pentru orice solicitare contactati departamentul Suport Clienti LibrariaOnline.ro, de luni pana vineri in intervalul 9-18.

LibrariaOnline.ro intelege importanta informatiilor prezentate in aceasta pagina si face eforturi permanente pentru a le pastra actualizate. Singura situatie in care informatiile prezentate pot fi diferite fata de cele ale produsului este aceea in care producatorul aduce modificari specificatiilor acestuia, fara a ne informa in prealabil.


Vezi alte carti scrise de Adascalitei Felicia

Alte carti de la editura NOMINA

Editura NOMINA. Carti de la editura NOMINA
Nu exista comentarii referitoare la acest produs.