Chimie anorganica. Breviar, exercitii, probleme, teste rezolvate integral. Clasele VII-IX (Editie 2003) - Golisteanu, Elena

Editura NICULESCU

Programul Pro Scientia

Resurse pentru Profesori, Viitor pentru Elevi

Esti CADRU DIDACTIC? Aplica pentru a deveni membru si pentru a avea acces la beneficiile programului nostru.

vezi beneficiile si cum te poti inscrie in program

Apreciere: 4.7/7 (3 voturi)
Editura: NICULESCU
Status: Epuizat

Descriere

Descriere - Chimie anorganica. Breviar, exercitii, probleme, teste rezolvate integral. Clasele VII-IX (Editie 2003)

Realizata conform manualelor de chimie pentru clasele VII-IX si respectand programa analitica in vigoare a Ministerului Educatiei si Cercetarii, culegerea Elenei Golisteanu - cadru didactic de specialitate, cu o experienta in invatamant de peste 26 de ani si preocupari in directia metodicii predarii chimiei, dascal a generatii de elevi evidentiati in cadrul participarilor la diferitele faze ale olimpiadelor de chimie - se doreste un un "catalizator" in plus in "reactia de descoperire" de catre elevi "a tainelor chimiei".
Dedicat dobandirii unui plus de pregatire teoretica si sporirii zestrei metodologice de abordare si de rezolvare a problemelor de chimie, volumul exceleaza prin bogatia informationala si claritatea expunerii, urmarind in capitole o structura recurenta ("compendiu de cunostinte teoretice"-"exercitii si probleme"-"teste"). Cele 400 de aplicatii acopera diferite grade de dificultate - de la nivelul cunostintelor de baza, trecand prin cele medii si ajungand la cele necesitand un grad sporit de cunostinte -, beneficiind, in sectiunea "Rezolvari", de solutii complete si bareme orientative de notare.
Auxiliar al procesului de invatare in clasa - rol in care asigura si profesorilor de specialitate un plus de material didactic si un mijloc eficient de evaluare a stadiului atins de elevi in pregatire -, dar mai cu seama suport solid al studiului individual, cartea inlesneste elevilor parcurgerea progresiva a cunostintelor de chimie.

NOTIUNI GENERALE SI APLICATII (atomul. sistemul periodic al elementelor; compozitia substantelor chimice; reactii chimice; apa; solutii; substante compuse; hidrogenul; oxigenul; grupa a VII-a principala. clorul si compusii lui; grupa a VI-a principala. sulful si compusii lui; grupa a V-a principala. azotul si compusii lui; grupa a IV-a principala. carbonul si compusii lui; metale; exercitii si probleme recapitulative; probleme de laborator)

REZOLVARI

ANEXE (tabelul densitatii elementelor; masa atomica reala; simbolul chimic; masa atomica relativa; moli de atomi; valenta elementelor fata de H si O; seria reactivitatii chimice; densitatile solutiilor unor acizi. densitatile solutiilor bazice; denumiri stiintifice si tehnice ale unor substante naturale si produse industriale)

TABELUL PERIODIC AL ELEMENTELOR.

Anul aparitie: 2013