Acest site folosește cookies pentru a furniza servicii și funcționalități personalizate. Prin vizitarea site-ului nostru, îți dai acordul pentru descărcarea acestor cookies. Am inteles

Poți afla mai multe despre cookies și poți schimba setările lor aici.
 
 

Cum sa imbunatatim disciplina copiilor la scoala - Ross W. Greene - Greene, Ross W.

Editura ORIZONTURI

Cum sa imbunatatim disciplina copiilor la scoala - Ross W. Greene

Cartea face parte din campania

Transport la 4.9 lei la Pachetomat si Easybox pentru comenzi de minim 59 de lei

Campania este valabila in perioada 23/04/2024 - 06/05/2024 in limita stocului disponibil. vezi alte carti din campanie

Cum sa imbunatatim disciplina copiilor la scoala - Ross W. Greene

Apreciere: 4.0/7 (4 voturi)
Editura: ORIZONTURI
Status: Epuizat

Descriere

Descriere - Cum sa imbunatatim disciplina copiilor la scoala - Ross W. Greene

 Aceasta lucrare este dedicata unei teme de stringenta actualitate: comportamentul indisciplinat al unor copii la scoala. Numarul mare de incidente din institutiile de invatamant demonstreaza ca pedepsele, oricat de severe ar fi, nu reprezinta o cale eficienta de educare. Adultii implicati, profesori si parinti, se simt coplesiti si se afla in cautarea altor cai de a comunica eficient cu copiii pentru a rezolva problemele lor de comportament.


Daca in mod obisnuit adultii pornesc, in principiu, de la conceptia "Copiii se comporta bine daca VOR" si interpreteaza un comportament nepotrivit al celor mici drept rea-vointa din partea lor, autorul ofera argumente solide in favoarea ideii "Copiii se comporta bine daca POT", subliniind faptul ca, atat timp cat copiii nu au dezvoltate aptitudini pentru a face fata unor situatii stresante, nu au cum sa reactioneze adecvat, iar rolul adultilor este de a descoperi abilitatile nedezvoltate si de a-i ajuta pe acestia sa le deprinda.


Cartea cuprinde metode de identificare a acestor abilitati nedezvoltate, oferind numeroase exemple de situatii intalnite in scoala. Se constituie ca un ghid practic pentru o colaborare de succes intre parinti, profesori si copii.

Cuprins :

Introducere ... 11

1. Scoala vietii ... 17
2. Copiii se comporta bine daca pot ... 27
3. Planuri de lectie ... 75
4. Sa incepem ... 100
5. Cateva obstacole ... 143
6. Cireasa de pe tort ... 177
7. De comun acord ... 209
8. Scoala mintii ... 251
9. Vieti in balanta ... 293

Fragment :

Obtinut, de regula, prin motivarea copilului, oferindu-i stimulentul necesar, rasplatindu-l cand se comporta cum trebuie si pedepsindu-l cand nu.
  
Prin contrast, filosofia "Copiii se comporta bine daca pot" porneste de la presupunerea ca, daca un copil ar putea sa se comporte bine, atunci ar face-o. Bineinteles, comportamentul bun este intotdeauna de preferat, dar numai daca respectivul copil are aptitudinile necesare in acest sens. Iar daca acesta nu reuseste sa aiba rezultate bune, atunci este evident ca ii lipsesc anumite abilitati. Care este atunci cel mai important rol pe care il poate juca adultul in viata acestui copil? Haideti sa presupunem inca de la bun inceput ca acest copil este motivat, stie ce este bine si ce este rau si a fost pedepsit indeajuns. Acum, incercati sa aflati ce abilitati ii lipsesc pentru a putea intelege obstacolele cu care se confrunta. Sa intelegem de ce copilul este problematic este primul pas si cel mai important si cadrul acestui proces.
  

Aceasta schimbare a filosofiei poate fi radicala pentru multi oameni. Dar nu renuntati inca. Sunt multe in joc, nu numai pentru acesti copii cu probleme comportamentale, ci si pentru colegii lor de clasa, profesori si parinti. Prezentul capitol este menit sa va familiarizeze cu abilitatile care le lipsesc acestor copii-problema si cum sa puteti identifica aceste abilitati nedezvoltate la copiii pe care incercati sa ii ajutati.

   ABILITATI NEDEZVOLTATE

Daca identificati abilitatile care ii lipsesc copilului veti intelege de ce un copil este o problema. Veti afla de asemenea ce abilitati trebuie sa deprinda si veti fi mai bine pregatit sa anticipati situatiile in care comportamentul deviat va avea loc. Daca nu stiti ce abilitati ii lipsesc copilului, atunci nu veti reusi sa-i intelegeti provocarile si nu veti putea anticipa momentele dificile. Abilitatile nedezvoltate nu vor fi deprinse, problemele sale vor persista (sau se vor inrautati), iar copilul va fi din ce in ce mai frustrat, lipsit de speranta si se va instraina, exact cum am face si noi daca am avea o problema pe care nimeni nu pare a fi capabil sa o inteleaga si am fi tratati intr-un mod care nu face decat sa inrautateasca lucrurile.

Cand este cel mai probabil ca tulburarile de comportament sa aiba loc? Atunci cand cerintele pe care le avem fata de copil depasesc capacitatea sa de a raspunde in mod adecvat. Bineinteles, atunci cu totii am da dovada de comportament neadecvat. Problema cu copiii cu tulburari de comportament (si cei din jurul lor) este ca tind sa raspunda mult mai neadecvat decat restul, iar acest lucru se intampla mult mai des. Cand cerintele celor din jur depasesc capacitatea copiilor de a raspunde adecvat, atunci acestia reactioneaza in diverse moduri: unii plang sau se supara, se bosumfla sau se vaita, iar unii se retrag - aceasta fiind varianta cel mai putin grava. Pe masura ce ne deplasam in partea opusa pe linia gravitatii, avem ca reactii: tipatul, injuratul, scuipatul, lovitul cu pumnul sau cu picioarele, distrugerea proprietatilor si absenteismul. Iar pe masura ce inaintam catre capatul liniei, gasim comportamente daunatoare pentru sine si pentru ceilalti: voma autoprovocata, taieturi, probleme cu alcoolul sau drogurile in exces, atac cu arma alba sau arma de foc. Dar toate aceste comportamente au loc in aceleasi conditii: cand solicitarile fata de acesti copii depasesc capacitatea lor. Dar de ce reactiile acestor copii se pot situa la extreme? Deoarece unii copii au abilitatea sa "nu isi piarda firea" atunci cand ajung la limita, iar unii nu.

Luand in considerare aceasta noua perspectiva asupra copiilor-problema, multe din ceea ce spunem acum nu mai au sens. Aruncati o mica privire:
   • "Vrea atentie." Cu totii vrem atentie, asa ca pentru noi aceasta explicatie este foarte utila in a ne ajuta sa intelegem de ce un copil se straduieste sa faca bine. Si daca un copil incearca sa atraga atentia intr-un mod neadaptat, nu arata asta ca nu o poate face in mod adecvat?
   • "Vrea ca lucrurile sa fie cum vrea el." Cu totii ne dorim asta, asa ca aceasta explicatie nu ne ajuta sa intelegem...

Nr. de pagini  : 304
Anul aparitiei : 2015

Pentru orice solicitare contactati departamentul Suport Clienti LibrariaOnline.ro, de luni pana vineri in intervalul 9-18.

LibrariaOnline.ro intelege importanta informatiilor prezentate in aceasta pagina si face eforturi permanente pentru a le pastra actualizate. Singura situatie in care informatiile prezentate pot fi diferite fata de cele ale produsului este aceea in care producatorul aduce modificari specificatiilor acestuia, fara a ne informa in prealabil.


Vezi alte carti scrise de Ross W. Greene

Alte carti de la editura ORIZONTURI

Editura ORIZONTURI. Carti de la editura ORIZONTURI