De la tehnologic la imersiv. Spre un teatru al spectatorului si al spatiului - Iacob, Andreea

In Bucuresti - ridicare din Pachetomat.

Cost livrare: 8.00 Lei

Ajunge: Miercuri, 04.12 - Joi, 05.12
In Bucuresti - livrare la usa.

Cost livrare: 10.00 Lei

Ajunge: Joi, 05.12 - Vineri, 06.12
In Bucuresti - ridicare din EasyBox.

Cost livrare: 12.90 Lei

Ajunge: Joi, 05.12 - Vineri, 06.12
In Bucuresti - livrare la usa.

Cost livrare: 13.90 Lei

Ajunge: Joi, 05.12 - Vineri, 06.12
In Tara - ridicare din Pachetomat

Cost livrare: 8.00 Lei

Ajunge: Joi, 05.12 - Vineri, 06.12
In Tara - livrare la usa

Cost livrare: 13.90 Lei

Ajunge: Vineri, 06.12 - Luni, 09.12
In Tara - ridicare din EasyBox

Cost livrare: 13.90 Lei

Ajunge: Joi, 05.12 - Vineri, 06.12
In Tara - livrare la usa

Cost livrare: 13.9 Lei

Ajunge: Vineri, 06.12 - Luni, 09.12
In Extern - livrare rapida la usa

Cost livrare:

Ajunge: Luni, 09.12 - Marți, 10.12
Apreciere: 0.0/7 (0 voturi)
Status: În stoc

Timp procesare: 1 zi lucratoare

PRP:50,00 Lei
37,50 Lei
Diferența: 12.5 Lei ( -25% )

Descriere - De la tehnologic la imersiv. Spre un teatru al spectatorului si al spatiului

Cuvant-inainte de Mihai Maniutiu

Postfata de Laura Pavel

Volum editat impreuna cu Editura Eikon

 

De la tehnologic la imersiv. Spre un teatru al spectatorului si al spatiului este o carte pasionanta. Reusita autoarei e cu atat mai remarcabila cu cat fenomenul investigat este in plina desfasurare. Andreea Iacob se achita cu brio de dificila si pasionanta sarcina de a descifra si analiza o forma noua de teatru, care e departe inca de a?si fi spus ultimul cuvant. (Mihai Maniutiu)

* * *

Debutul editorial al Andreei Iacob beneficiaza de pe urma formatiei deopotriva regizorale si teatrologice a autoarei. Inclinatia ei spre teoretizare si spre analiza empatica, de detaliu, se asociaza cu interesul pentru praxis?ul teatral, dar si pentru performativitatea de dincolo si de dincoace de scena. […] De la tehnologic la imersiv. Spre un teatru al spectatorului si al spatiului este un text care „prinde” la lectura, un excurs critic suplu, dar si doct la nevoie, fara a fi pedant?academic. Detenta lui interdisciplinara vine nu ca rezultat al unei supuneri la o voga interpretativa, ci e mai mult o forma de adecvare la fenomenele teatrale hibride supuse analizei. (Laura Pavel)

* * *

In noile forme de teatru, spectatorul se afla in centrul atentiei. Tendinta spectacolului tehnologic de a invita spectatorul, pe modelul artelor instalatiilor, „sa intre” in spatiul produsului artistic si sa-l experimenteze direct, sa fie unul activat, sa intervina in desfasurarea spectacolului, si, mai mult de atit, sa detina controlul asupra felului in care spectacolul evolueaza si sa devina, astfel, co-autor, este amplificata de teatrul imersiv. In teatrul imersiv, specta(c)torul este activat, are control asupra spectacolului si asupra propriei experiente, devine un detectiv care investigheaza in cautarea de informatii despre spectacol si, posibil, despre sine. El este, finalmente, un co-creator al spectacolului la care, efectiv, ia parte, iar acestei participari ii poate fi atribuita imaginea unui exercitiu pentru antrenarea functiei sale de co-creator al propriei lumi. (Andreea Iacob)

* * *

Cuprins

 

Cuvant-inainte de Mihai Maniutiu

INTRODUCERE

Evolutia comuna a noilor tehnologii si a artei secolului XX

Scurta istorie a computerelor

Inceputurile non-liniaritatii

Interactivitatea si specta(c)torul

Hypertextul in arte

Spatiul scenic si imersia

Performance Art si imbinarea mediilor

Arta instalatiilor: participare (activarea publicului) si imersie (spatii immersive)

     Scurta istorie a artei instalatiilor

     De la spectator la participant. Arta instalatiilor si teatrul

RAPORTUL CU SPECTATORUL

„Spectacolul cultural” si teatralitatea

Teatrul si relatia cu publicul

     Avangarda teatrala istorica

     Nasterea performance art-ului: de la teatralitate la performativitate

     Paradoxul spectatorului (emancipat)

Raportul spectator – noile tehnologii in alte cimpuri artistice

     Interactivitate si tehnologie in muzee: atinge, simte si descopera!

     Spatiul virtual si literatura: interactivitatea in romane hypertextuale

     Imitarea realitatii: website-uri de socializare si tehnologiile pentru jocuri video

     Kinoautomat – primul film interactiv din lume si modelul „imersivitatii totale” in filmul eXistenZ

Participare si imersie in noile forme spectaculare

RAPORTUL CU SPA?IUL

Spatiu al imaginii video

Spatii teatrale dinamice

Spatiu hibrid al imaginii video: intre imagine preinregistrata si imagine live

Spatiu al unui alt spatiu: proiectii video live din afara spatiului scenic

Spatii teatrale virtuale

De la scenografie la mediu

Internetul ca spatiu (imaterial)

Spatiu al experientei

SPRE UN TEATRU IMERSIV

Definitii ale teatrului imersiv si relatia cu arta instalatiilor

Studii de caz pe productii ale companiei Punchdrunk si spectacolul You Me Bum Bum Train

Despre imersie in teatrul traditional si in teatrul imersiv

Noile forme de regie, text, actorie, spatiu si spectator in teatrul tehnologic si in teatrul imersiv

Prezent si prezenta in teatrul imersiv

Experienta corporala si senzorialitatea

CONCLUZII

BIBLIOGRAFIE

Postfata de Laura Pavel

* * *

ANDREEA IACOB este regizor de teatru, cu o activitate care aduna, pina acum, peste 30 de spectacole si instalatii realizate in teatre si spatii alternative. Este consultant artistic si regizor colaborator la Teatrul National Cluj-Napoca, presedinte al Asociatiei SHIFT – Transilvania Art Grup si colaborator al Asociatiei Create.Act.Enjoy. A activat si ca organizator si coordonator de proiecte in cadrul Teatrului National Cluj-Napoca, al Festivalului International de Film Transilvania (TIFF), al Festivalului Colours of Cluj, al Festivalului International de Film Comedy Cluj etc. A avut burse de cercetare si rezidente de creatie in Berlin, Paris si Pecs, iar domeniile sale de interes si de cercetare practica si teoretica includ interdisciplinaritatea, imersia, arta instalatiilor, utilizarea noilor tehnologii in artele spectacolului si arta sociala. Este doctor in teatru, are un masterat in comunicare media si este licentiata in regie de teatru, teatrologie si jurnalism, titluri academice obtinute in cadrul Universitatii Babes-Bolyai din Cluj-Napoca.

Nr. pagini: 380

Format: 148x21

Anul aparitiei: 2020

Autor: Iacob, Andreea

Editura: Scoala Ardeleana

ISBN: 9786067976168

Livrarea se face din stoc, in 24-48 ore, din depozitul de carte LibrariaOnline.ro, de luni pana vineri. Transportul este gratuit pentru orice comanda de minim 119 lei cu livrare in reteaua de Pachetomate Posta Panduri, minim 199 lei cu livrare in Easybox oriunde in tara, minim 149 lei cu livrare prin curier in Bucuresti si minim 199 lei pentru livrarea prin curier, in tara.

Pentru orice solicitare contactati departamentul Suport Clienti LibrariaOnline.ro, de luni pana vineri in intervalul 9-18.

LibrariaOnline.ro intelege importanta informatiilor prezentate in aceasta pagina si face eforturi permanente pentru a le pastra actualizate. Singura situatie in care informatiile prezentate pot fi diferite fata de cele ale produsului este aceea in care producatorul aduce modificari specificatiilor acestuia, fara a ne informa in prealabil.

Timpul maxim de procesare al acestei carti este de 4 zile. Estimarea este exprimata in zile lucratoare si se refera la timpul maxim de aprovizionare si expediere.
Titlurile de curand epuizate sau cele aflate in curs de reeditare nu cad sub incidenta acestor estimari, iar disponibilitatea lor va va fi comunicata in 7 zile de la data comenzii.

Alte cărți de la editura Scoala Ardeleana

Editura Scoala Ardeleana promoveaza cultura scrisa transilvaneana pentru toata Romania si pentru romanii de pretutindeni. Totodata, aduce in capitala Ardealului autori valorosi din celelalte regiuni ale tarii, precum si scriitori importanti ai literaturii universale. Incepand din 2014 si pana in prezent (2020), Editura Scoala Ardeleana a dat tiparului aproape 1.000 de titluri importante pentru cultura romana si universala, incluse in peste 50 de colectii. Editura Scoala Ardeleana se remarca in primul rand prin publicarea de carte din domenii ale stiintelor umaniste: istorie, critica si istorie literara, filosofie, studii culturale, teatrologie, precum si a lucrarilor academice, a tezelor de doctorat si a altor lucrari stiintifice si universitare. Volume semnate de profesori universitari din toata tara fac parte din bibliografia principala a cursurilor universitare si a lucrarilor de doctorat din domeniile aferente, onorand astfel una dintre valentele esentiale ale editarii de carte, cea didactica si instructiv-educativa (Mentionam aici, in special, Colectiile: Carti-Eveniment, Scoala ardeleana de istorie, Istorie contemporana, Istorie universala, Seria de autor Ioan-Aurel Pop, Biblioteca SINTEZA, Scoala ardeleana de critica si istorie literara, Cosbuc 150, Echinox, Scoala ardeleana de filosofie, Scoala ardeleana de arta, Scoala ardeleana de jurnalism, TIFF Cinefil, Scoala ardeleana de teatrologie, Scoala ardeleana de teatru). Portofoliul editorial include titluri importante ale literaturii transilvanene, dar si lucrari de eseistica, teologie, arte vizuale, psihanaliza, spiritualitate, precum si traduceri din literatura straina (franceza, engleza, spaniola, italiana, portugheza, ceha, sarba, maghiara, ebraica, japoneza, rusa), reusind astfel sa acopere o arie larga in domeniul editarii de carte.
Vă rugăm să aşteptaţi, se încarcă datele ...

Acest site folosește cookies pentru a furniza servicii și funcționalități personalizate. Prin vizitarea site-ului nostru, îți dai acordul pentru descărcarea acestor cookies. Am inteles

Poți afla mai multe despre cookies și poți schimba setările lor aici.