Acest site folosește cookies pentru a furniza servicii și funcționalități personalizate. Prin vizitarea site-ului nostru, îți dai acordul pentru descărcarea acestor cookies. Am inteles
Foloseste codul NOMINA10 pentru reducere de 10% la toate titlurile editurilor Nomina si Nomina LEX
Resurse pentru Profesori, Viitor pentru Elevi
Esti CADRU DIDACTIC? Aplica pentru a deveni membru si pentru a avea acces la beneficiile programului nostru.
vezi beneficiile si cum te poti inscrie in program
Argument .Lucrarea se adreseaza elevilor din clasa a IV-a care pot si doresc sa performeze, profesorilor pentru invatamant primar, dar si parintilor interesati de pregatirea temeinica a copiilor la limba romana; totodata, si elevii aflati la inceput de clasa a V -a vor gasi in lucrare suport pentru un bun start. Probele, deopotriva pentru invatare si evaluare, vor fi denumite in continuare "teste". Prin continutul lor, testele cuprinse in lucrare realizeaza o sinteza a cunostintelor, abilitatilor, structurate in jurul competentelor de comunicare in limba romana, stri t n cesar el vului de clasa a IV-a, dar si in sens constructivist pentru clasa a V-a. Lucrarea cuprinde 40 de teste de limba romana concepute dupa modelul cel r cu care elevii de clasa a IV -a se vor confrunta la concursurile si olimpiadele scolare, precum si in anii urmatori, in ciclul gimnazial. Subiectele formulate au in vedere programa de la ciclul primar. Fiecare test este structurat pe trei module: A. Intelegerea textelor literare/nonliterare (lexic, elemente de stil, structura); B. Intelegerea notiunilor gramaticale (morfologie, sintaxa, ortografie, punctuatie ); C. Capacitatea de a elabora texte cu caracter imaginativ. Complexitatea exercitiilor ii sprijina pe elevi in realizarea unei "treceri" mai usoare de la ciclul primar la cel gimnazial. Pentru buna trebuinta, dar si pentru eficienta exercitiului, fiecare item este urmat de spatiu adecvat pentru redactarea/scrierea raspunsurilor, asa incat pe masura parcurgerii, lucrarea devine un "volum" la indemana elevului, cu exercitii si rezolvari, ce pot fi oricand consultate pentru corelatii, conexiuni, atat de necesare intr-un demers de invatare sistemic. Suntem convinsi ca parcurgerea testelor este un bun prilej de reflectie a colegilor in sensul unor observatii, propuneri de ameliorare, pe care le asteptam cu mare interes. In speranta ca lucrarea noastra isi va afla rostul in configurarea succesului scolar si competitional al elevilor, dorim succes temerarilor! Autorii Autori: Teodor Stefanica, Daniela ChitescuAnul aparitiei: 2014Nr. pagini: 156