Acest site folosește cookies pentru a furniza servicii și funcționalități personalizate. Prin vizitarea site-ului nostru, îți dai acordul pentru descărcarea acestor cookies. Am inteles

Poți afla mai multe despre cookies și poți schimba setările lor aici.
 
 

Teoria administratiei publice - Manda, Cezar Corneliu

Editura C.H.BECK

-6.29 Lei
Teoria administratiei publice

Cartea face parte din campania

Book Lovers Weekend - Transport GRATUIT la Pachetomat pentru comenzile peste 50 de lei

Campania este valabila in perioada 20/04/2024 - 21/04/2024 in limita stocului disponibil. vezi alte carti din campanie

Teoria administratiei publice

Apreciere: 3.4/7 (34 voturi)
Editura: C.H.BECK
Categoria: Drept » Drept administrativ
Status: In curs de reaprovizionare
Timp confirmare stoc: 1 - 3 zile lucratoare

PRP:44,90 LeiAcesta este pretul recomandat de producator/ pretul de coperta. Pretul de vanzare este afisat mai jos
38,61 Lei
Diferența: 6.29 Lei

Descriere Specificatii

Descriere - Teoria administratiei publice

Analiza interdisciplinara, derulata pe multiple si variate planuri de cercetare asupra administratiei publice.

Prezenta lucrare evidentiaza intr-o maniera directa, concisa si convingatoare, principalele aspecte si elemente teoretice, cu precadere, pe care le presupune studiul administratiei publice, pornind de la problematica conceptuala, la cea a pozitionarii si a rolului jucat in cadrul societatii, de la tipurile si instrumentele de analiza la interferentele administratiei publice cu componentele relevante ale sistemului social, de la principiile de organizare a sistemului de administratie la resursele afectate bunei sale functionari.

Lucrarea se adreseaza astfel, nu doar studentilor si masteranzilor de la nivelul Facultatilor de Administratie Publica, respectiv celor ai Facultatilor de Drept, ci si tuturor practicienilor din administratie, a functionarilor publici, in general, in contextul formarii si perfectionarii lor continue, cei care, prin pregatire, dar si prin insusirile si calitatile intrinseci, puse in slujba cetateanului, fac posibil realizarea actului de administratie, intr-o maniera prompta, eficienta, pragmatica, utila si la standarde calitative ridicate, in beneficiul societatii pe care o deservesc.

Cuprins
Cuvant-Inainte XI
Abrevieri XIII
Capitolul 1. Concepte si notiuni fundamentale 1
Sectiunea 1. Conceptul de stat 1
Sectiunea a 2-a. Notiunea de putere executiva 6
Sectiunea a 3-a. Puterea executiva si administratia 8
Capitolul II. Conceptul de administratie publica 13
Sectiunea 1. Consideratii generale 13
1. Delimitari conceptuale 14
1.1. Acceptiunile notiunii de administratie 16
1.2. Abordarea structuralista 17
2. Aspectele evolutive ale administratiei publice 19
Sectiunea a 2-a. Administratia publica in sistemul politico-juridic romanesc 21
Sectiunea a 3-a. Conceptul de administratie in unele state europene 29
Capitolul III. Rolul, functiile si caracteristicile administratiei publice 33
Sectiunea 1. Rolul si functiile administratiei publice 33
Sectiunea a 2-a. Caracteristicile administratiei publice 39
Capitolul IV. Administratia publica si mediul politico-juridic .43
Sectiunea 1. Administratia publica si mediul politic .43
1. Administratia publica si institutiile politice .43
2. Administratia publica si partidele politice .49
3. Administratia publica si puterea legislativa 56
Sectiunea a 2-a. Administratia publica si mediul juridic 56
1. Principiullegalitatii 58
1.1. Aparitia si evolutia principiului legalitatii 58
1.2. Continutul principiului legalitatii si consecintele sale 61
1.3. Limitele principiului legalitatii 63
2. Relatia legalitate-oportunitate in sfera administratiei publice 67
Capitolul V. Tipuri de analiza a fenomenului administrativ 74
Sectiunea 1. Dreptul administrativ 74
Sectiunea a 2-a. Stiinta administratiei 79
Sectiunea a 3-a. Raportul dintre dreptul administrativ si stiinta administratiei 87
Capitolul VI. Organizarea administratiei publice 90
Sectiunea 1. Notiunea de structura a administratiei publice 90
Sectiunea a 2-a. Structura aparatului administrativ 93
VIII
Teoria administratiei publice
1. Structura functionala 94
1.1. Administratia ministeriala 96
1.2. Administratia extraministeriala si autonoma 10 1
2. Structura teritoriala 102
Sectiunea a 3-a. Principiile fundamentale ale organizarii administrativ-teritoriale 105
1. Centralizarea 1 07
1.1. Caracteristicile si formele centralizarii 1 07
1.2. Avantajele si dezavantajele centralizarii 109
2. Descentralizarea 11 O
2.1. Caracteristicile si formele descentralizarii 11 O
2.2. Avantajele si dezavantajele descentralizarii 113
3. Centralizarea si descentralizarea in administratia publica din Romania 115
3.1. Centralizarea si deconcentrarea administrativa 115
3.2. Descentralizarea administrativa 116
Capitolul VII. Resursele umane ale administratiei publice 117
Sectiunea 1. Abordarea juridica a resurselor umane 118
1. Personalul din administratia publica 119
1.1. Functia publica si evolutia sa in Romania 120
1.2. Organisme de gestiune a functiei publice 126
1.3. Conditiile generale de acces la functia publica 128
IA. Formarea si perfectionarea pregatirii functionarilor publici 13 2
1.5. Cariera functionarului public 13 6
1.6. Drepturile si indatoririle functionarilor publici 144
Sectiunea a 2-a. Abordarea psihosociologica a resurselor umane 150
1. Trasaturile caracteristice psihologiei functionarului 150
2. Factorii care explica psihologia functionarului 153
3. Factorii de influenta a functionarilor publici 154
4. Functia si functionarii publici de conducere 157
5. Functia si functionarii publici de executie 165
Capitolul VIII. Controlul administratiei publice 174
Sectiunea 1. Necesitatea si misiunile controlului administratiei publice 174
1. Abordarea politico-juridica a controlului 1 75
2. Abordarea manageriala a controlului 178
Sectiunea a 2-a. Formele controlului administratiei publice. Caracteristici 180
1. Controlul parlamentar 181
2. Controlul administrativ 184
2.1. Obiectul si continutul controlului administrativ 185
2.2. Autoritatile administrative care realizeaza controlul in administratia publica 186
2.3. Formele controlului administrativ 187
3. Controlul judecatoresc 190
4. Controlul prin institutii de tip Ombudsman 193
4.1. Aparitia si dezvoltarea institutiei Ombudsmanului 193
4.2. Desemnarea si statutul ombudsmanului 195
4.3. Functiile si competentele ombudsmanului 195
4.4. Procedura si consecintele interventiei ombudsmanului 196
4.5. Ombudsmanul in unele state 197
4.6. Ombudsmanul roman - Avocatul Poporului 200
Sectiunea a 3-a. Cerintele si eficienta activitatii de control 202
Sectiunea a 4-a. Modalitatile si metodele de control 204
Sectiunea a 5-a. Efectele si rezultatele controlului 207
Capitolul IX. Cercetarea administratiei - actualitate si perspectiva 210
Sectiunea 1. Modelele administrative 210
1. Modelulliberal. 21 O
2. Modelul weberian 213
3. Modelul neoliberal 217
4. Modelul european 224
Bibliografie selectiva 229


Pentru orice solicitare contactati departamentul Suport Clienti LibrariaOnline.ro, de luni pana vineri in intervalul 9-18.

LibrariaOnline.ro intelege importanta informatiilor prezentate in aceasta pagina si face eforturi permanente pentru a le pastra actualizate. Singura situatie in care informatiile prezentate pot fi diferite fata de cele ale produsului este aceea in care producatorul aduce modificari specificatiilor acestuia, fara a ne informa in prealabil.


Vezi alte carti scrise de Cezar Corneliu Manda

Rasfoieste editie digitala

Alte carti de la editura C.H.BECK

Editura C.H.BECK. Carti de la editura C.H.BECK