Acest site folosește cookies pentru a furniza servicii și funcționalități personalizate. Prin vizitarea site-ului nostru, îți dai acordul pentru descărcarea acestor cookies. Am inteles

Poți afla mai multe despre cookies și poți schimba setările lor aici.
 
 

Provocari si metode de abordare in managementul proiectelor IT - Dorin Bocu - Bocu, Dorin

Editura ALBASTRA

-4.35 Lei
Provocari si metode de abordare in managementul proiectelor IT - Dorin Bocu

Cartea face parte din campania

Transport la 4.9 lei la Pachetomat si Easybox pentru comenzi de minim 59 de lei

Campania este valabila in perioada 23/04/2024 - 06/05/2024 in limita stocului disponibil. vezi alte carti din campanie

Provocari si metode de abordare in managementul proiectelor IT - Dorin Bocu

Apreciere: 4.6/7 (5 voturi)
Editura: ALBASTRA
Categoria: IT & Calculatoare » Diverse » IT
Status: Epuizat

 

Descriere

Descriere - Provocari si metode de abordare in managementul proiectelor IT - Dorin Bocu

Provocari si metode de abordare in managementul proiectelor IT - Dorin Bocu


In aceasta lucrare ne propunem clarificarea unora dintre problemelor esentiale cu care se confrunta o firma producatoare de soft atunci cand opteaza pentru un management responsabil al activitatilor asociate derularii proiectelor de realizare a sistemelor soft. Dupa consultarea acestei lucrari cititorul va intelege faptul ca managementul proiectelor in industria softului este o activitate importanta, dificil de incadrat intr-o schema detaliata, reconfigurabila in functie de: tipul proiectului, marimea proiectului precum si standardele si tehnologiile in jurul carora se structureaza activitatea de management.

Cuprins :
1. Sistemul de management al unei firme. Fundamente teoretice
1.1. Ce este managementul?
1.2. Functiile managementului
1.3. Ce sunt managerii?
1.4. Consideratii relativ la structura sistemului de management
1.4.1. Subsistemul organizatoric
1.4.2. Subsistemul decizional
1.4.3. Subsistemul informational din perspectiva managerial
1.4.4. Subsistemul metodologic

 
2. Managementul proiectelor IT. Enuntul problemei
2.1. Provocarile fundamentale ale evolutiei unui proiect in industria softului
2.2. Activitatile fundamentale in cadrul unui proiect de realizare a unui sistem soft
2.3. Evaluarea maturitatii modelelor de dezvoltare
2.4. Managementul proiectelor intr-o firma oarecare. Generalitati.
2.5. Infrastructura utilizata in planificarea proiectelor IT
2.5.1. Introducere
2.5.2. BDPC – Pe scurt despre continut si utilitate
2.5.3. CMPD – continut si utilitate

 
3. Factori de succes esentiali pentru proiectele IT
3.1. Introducere
3.2. Definitia succesului unui proiect IT

 
4. Selectarea si intierea proiectelor
4.1. Nivele de management
4.2. Initierea proiectelor in IT
4.3. Fisa de propunere a unui proiect IT
4.4. Planul de afacere al proiectului
4.5. Evaluarea financiara a proiectului

 
5. Elemente de teoria managementului proiectelor in IT
5.1. Scurta expunere de motive
5.2. Organizatiile care sunt preocupate de managementul proiectelor
5.3. Ceva mai pe larg despre abordarea PMI

 
6. Planificarea de ansamblu a proiectelor
6.1. Carta proiectului
6.2. Master planul proiectului
6.3. Calendarul proiectului
6.4. Intalnirea de initiere a proiectului
6.5. Managementul domeniului/continutului unui proiect
6.6. Analiza cerintelor

 
7. Elaborarea graficului de executie si a bugetului proiectului
7.1. Planificarea detaliata a proiectelor IT
7.1.1. Intocmirea WBS
7.1.2. Estimarea taskurilor
7.1.2.1. Elemente introductive
7.1.2.2. Metode de estimare a marimii sistemelor soft
7.1.2.3. Introducere in problematica tehnicilor de estimare
7.1.2.4. Revenire asupra procesului de estimare a proiectelor IT
7.1.2.5. Esentialul despre estimarea marimii proiectelor folosind metoda SLOC
7.1.2.6. Esentialul despre estimarea marimii proiectelor folosind metoda punctelor functionale
7.1.2.7. Concluzii la problema estimarii marimii proiectelor
7.1.3. Ordonarea taskurilor si aflarea drumurilor critice in cazul proiectelor IT
7.1.3.1. Analiza drumului critic
7.1.3.2. Diagrame Gantt
7.1.3.3. Alte precizari asupra problemei reprezentarii planurilor de dezvoltare a sistemelor soft
7.1.4. Elaborarea graficului orar de executie al proiecteor IT
7.1.5. Alocarea resurselor in proiectele IT
7.1.6. Realizarea planului de cost al unui proiect IT
 
8. Despre managementul riscurilor in cadrul proiectelor IT
8.1. Elemente introductive
8.2. Identificarea riscurilor in proiectele IT
8.3. Cateva observatii relativ la cuantificarea riscurilor
 
9. Executia si controlul proiectelor IT
 
10. Managementul calitatii proiectelor IT
10.1. Elemente introductive
10.2. Ce se intelege prin calitate in industria IT?
10.3. Planificarea calitatii
10.3.1. Elemente introductive
10.3.1.1. Calitatea. O problema dificil de rezolvat in industria softului
10.3.1.2. Cadrul general de asigurare a calitatii in industria softului
10.3.1.3. Impactul limbajelor de modelare asupra calitatii softului
10.3.1.3.1. Utilitatea unui limbaj de modelare
10.3.1.3.2. Specificul limbajelor de modelare in industria softului
10.3.1.3.3. Raportul dintre rutina si creativitate intr-un mediu de dezvoltare tributar modelarii sistematice

10.3.1.3.4. Este posibila algoritmizarea asigurarii calitatii in industria softului?
10.3.2. Repere de avut in vedere in procesul de planificare a calitatii unui proiect IT
10.4. Asigurarea calitatii

10.5. Controlul calitatii

10.6. Testarea sistemelor soft
10.7. Programe de asigurare a calitatii

 
11. Managementul detinatorilor de interese in  proiectele IT
11.1. Identificarea si analiza DI

11.2. Managementul comunicarii in cadrul unui proiect IT

11.3. Managementul resursei umane

 
12. Pe scurt despre managementul agil al proiectelor IT
12.1. Scurta introducere
12.2. Valorie si principiile pe care sunt construite metodologiile agile
12.2.1. Valorile care definesc un demers agil

12.2.2. Principiile care definesc expresiv agilitatea in industria softului

12.3. Agilitatea din perspectiva SCRUM
12.4. Caracteristicile unui proiect Scrum
12.5. O perspectiva sintetica asupra Scrum ca model/proces de dezvoltare a softului

12.6. Rolurile in cadrul unui proiect Scrum
12.7. Ceremonii Scrum
12.7.1. Intalniri pentru planificarea versiunilor
12.7.2. Intalniri pentru planificarea Sprint-urilor
12.7.3. Intalniri pentru evaluarea sprint-urilor
12.7.4. Intalniri dedicate retrospectivelor
12.7.5. Intalniri Scrum zilnice


Nr. de pagini : 168
Anul aparitiei : 2013
Autori :  D.Bocu, R.Bocu

Pentru orice solicitare contactati departamentul Suport Clienti LibrariaOnline.ro, de luni pana vineri in intervalul 9-18.

LibrariaOnline.ro intelege importanta informatiilor prezentate in aceasta pagina si face eforturi permanente pentru a le pastra actualizate. Singura situatie in care informatiile prezentate pot fi diferite fata de cele ale produsului este aceea in care producatorul aduce modificari specificatiilor acestuia, fara a ne informa in prealabil.


Vezi alte carti scrise de Dorin Bocu

Alte carti de la editura ALBASTRA

Editura ALBASTRA. Carti de la editura ALBASTRA