Acest site folosește cookies pentru a furniza servicii și funcționalități personalizate. Prin vizitarea site-ului nostru, îți dai acordul pentru descărcarea acestor cookies. Am inteles
"In aceasta carte de actualitate (Cartea tibetana a vietii si a mortii), Sogyal Rinpoche se concentreaza asupra felului cum trebuie inteleasa adevarata semnificatie a vietii, cum sa acceptam moartea si cum sa-i ajutam pe muribunzi si pe cei morti. Moartea este o parte naturala a vietii cu care toti va trebui sa ne confruntam, mai devreme sau mai tarziu. Dupa parerea mea, exista doua moduri in care o putem aborda cat timp suntem in viata. Putem opta fie s-o ignoram, fie sa infruntam perspectiva propriei noastre morti si, reflectand limpede asupra ei, sa incercam sa reducem la minimum suferinta pe care o poate aduce. Totusi, in niciunul din aceste moduri nu o vom invinge. Ca budist, eu consider moartea un proces normal, o realitate de care sunt constient ca va aparea atat timp cat raman in existenta aceasta mundana. Stiind ca nu pot sa scap, nu vad niciun rost sa-mi fac griji in aceasta privinta. Tind sa ma gandesc la moarte ca la schimbarea unor haine invechite si uzate, mai degraba ca la un sfarsit irevocabil.Cu toate acestea, moartea este imprevizibila: nu stim cand sau cum se va produce. Astfel ca este doar o chestiune de bun-simt sa-ti iei anumite precautii inainte ca ea sa se intample in realitate. Fireste, cei mai multi dintre noi si-ar dori o moarte senina, dar este foarte clar ca nu putem spera sa murim impacati daca viata noastra a fost plina de violenta sau daca mintea ne-a fost mereu agitata de emotii precum furia, atasamentul sau frica. Astfel ca daca vrem sa murim bine, trebuie sa invatam sa traim bine: pentru a spera la o moarte senina, trebuie sa cultivam pacea in mintea noastra si in modul nostru de viata. Dupa cum veti citi in cartea de fata, experienta reala a mortii este, din punctul de vedere budist, foarte importanta. Desi modul sau locul in care vom renaste depinde in general de fortele karmice, starea noastra mentala din momentul mortii poate sa influenteze calitatea viitoarei renasteri. Astfel ca in momentul mortii, in pofida marii diversitati a karmei pe care am acumulat-o, daca facem un efort special pentru a genera o stare virtuoasa a mintii, putem intari si activa o karma virtuoasa si in felul acesta sa determinam o renastere fericita." Sanctitatea Sa Dalai Lama CUPRINSCuvant inainte de Sfintia Sa Dalai Lama 7Prefata 9Partea intai - VIATA I. In oglinda mortii 15 II. Nepermanenta 26 III. Reflectie si schimbare 38 IV. Natura mintii 50 V. Sa aducem mintea acasa 63 VI. Evolutie, karma si renastere 85 VII. Bardo-uri si alte realitati 103 VIII. Viata aceasta: Bardo-ul natural 111 IX. Calea spirituala 125 X. Esenta interioara 146Partea a doua - MOARTEA XI. Sfaturi de suflet pentru a-i ajuta pe muribunzi 165 XII. Compasiunea: nestemata care indeplineste dorintele 177 XIII. Ajutorul spiritual pentru muribunzi 196 XIV. Practicile pentru moarte 208 XV. Procesul mortii 226Partea a treia - MOARTE SI RENASTERE XVI. Fundamentul 239 XVII. Stralucirea launtrica 251 XVIII. Bardo-ul devenirii 262 XIX. Ajutorul dupa moarte 273 XX. Experienta in pragul mortii: o scara spre cer? 291Partea a patra - CONCLUZIE XXI. Procesul universal 309 XXII. Slujitorii pacii 324Anexe Anexa 1 - Invatatorii mei 335 Anexa 2 - Intrebari despre moarte 337 Anexa 3 - Doua istorii 344 Anexa 4 - Doua mantre 351Note 357Nr. de pagini : 480Anul aparitiei : 2015