Acest site folosește cookies pentru a furniza servicii și funcționalități personalizate. Prin vizitarea site-ului nostru, îți dai acordul pentru descărcarea acestor cookies. Am inteles
Transport la 4.9 lei la Pachetomat si Easybox pentru comenzi de minim 59 de lei
Adesea oamenii intreaba: "De ce faceti zazen? Cu ce scop va asezati? Care este beneficiul acestei activitati?". Maestrul Deshimaru ii ironiza deseori pe cei care il intrebau in permanenta de ce? de ce? de ce? El povestea: "Cand eram tanar, i-am pus aceeasi intrebare lui Kodo Sawaki si el mi-a raspuns: "Zazenul nu foloseste la nimic". Acest raspuns mi-a decis viata. Ma€‘am gandit atunci ca este demn si uimitor sa faci toate aceste eforturi fara nici un scop, caci viata spirituala cea mai inalta nu poate fi atinsa decat atunci cand nu mai exista nici cautarea profitului, nici teama de a pierde."In ceea ce priveste intrebarea "De ce practicati zazen?", nu poate fi vorba de un raspuns sincer decat in una din cele trei ipostaze: din calcul sau interes, din obligatie sau datorita unei minti complicate. Numai cand toate "de ce"-urile sunt uitate in mod natural, zazenul devine zazen si exprima automat forma sa maiestuoasa.Kodo Sawaki spunea: "Oamenii sunt complet incurcati in iluziile lor si nimic nu arata mai clar nascocirile lor derizorii decat zazenul. Cand transcendem complicatiile realitatii, ne contemplam propria viata din perspectiva elevata a unei lumi infinite."Etienne Mokusho ZeislerAceasta carte nu este una obisnuita. Ea a aparut datorita lui Buddha. In mod inconstient, natural, s-a nascut de la sine. Cartea contine scurte texte prezentand viata unora dintre marii maestri ai Zenului. In toate scrierile Zen aflam povestea tiglei, despre care Mokusho Zeisler a notat urmatoarele: "Nici un invatat nu va crede ca Nangaku vorbea serios atunci cand spunea ca slefuieste tigla pentru a face din ea o oglinda, si totusi acest punct este esenta invataturii pe care o transmite lui Baso."De ce ar trebui sa ne limitam gandirea la gandurile mediocre? Daca omul de rand nu vede intr-o tigla decat o bucata de pamant ars, nu va vedea niciodata natura lui Buddha in cineva. In definitiv, Dumnezeu nu a creat omul din tarana? Aceasta privire noua, aceasta metamorfoza totala a mintii este tocmai zazenul. Cand exista zazenul transmis corect, toate tiglele si toate fenomenele se reflecta in el liber, iar aceasta minte este atunci Buddha.Intelepciunea lui Buddha este la fel, "ea tasneste din viata, trecand prin toti porii pielii, iar lumina ei lumineaza intregul univers". Nici o actiune constienta nu o poate imblanzi si nici o norma nu o poate limita. Acesta a fost si sensul ultimelor cuvinte ale lui Baso. La sfarsitul vietii, el a spus unui calugar care-si facea griji din cauza sanatatii lui: "Buddha cu fata de soare, Buddha cu fata de luna." Buddha cu fata de soare traieste pe lume o mie opt sute de ani, Buddha cu fata de luna numai o zi si o noapte. Cat de lunga este in realitate viata unui Buddha? Baso nu a mai adaugat nimic, a facut baie, s-a asezat in zazen si a murit."Maestrul MyokenCuprins:Cuvant Inainte 5Interviu cu Etienne Zeisler 7Introducere la Editia Romana 18Satori - Mari Maestri ZenBodhidharma 23Hui-Neng (Eno) 31Yoka Daishi 51Sekito Kisen 80Baso Doitsu 84Hyakujo Ekai 90Obaku Kuin 95Joshu Shinsai 101Tozan Ryokai 106Sozan Honyaku 114Ungo Doyo 118Ummon Bunen 121Fuyo Dokai 126Wanshi Shogaku 132Ekai Mumon 147Tendo Nyojo 182Dogen Kigen 189Koun Ejo 211Daigu Ryokan 215Kodo Sawaki 221Taisen Deshimaru 229Glosar 243Cod bara EAN 13: 5948417050193Coperta: Policromie,carton laminatFormat: 13 x 20 cmNr. pagini: 256An aparitie: 2013
Transport 4.9 lei pentru comenzi de minim 59 lei*