Acest site folosește cookies pentru a furniza servicii și funcționalități personalizate. Prin vizitarea site-ului nostru, îți dai acordul pentru descărcarea acestor cookies. Am inteles
Livrare in: Bucuresti - Sector 1
Cost livrare: 8.00 Lei
Cost livrare: 10.00 Lei
Cost livrare: 11 Lei
Cost livrare: 12.90 Lei
Cost livrare: 14.90 Lei
Cost livrare:
Dupa ce ati completat numarul de telefon, un consultant Relatii Clienti va va apela in maxim 15 minute pentru a va prelua comanda cu toate detaliile necesare
Antropologia si hristologia sunt interdependente. Modul de a te raporta la Hristos determina modul de a te raporta la om. Chipul unic al acestuia din urma e descoperit datorita existentei lui Hristos. Viziunea antropologiei naturaliste este, din punct de vedere religios, o consecinta a unui nestorianism dualist in care precumpaneste mai intai latura divina a lui Hristos, ca mai apoi, sa se ajunga la un umanism revoltat, la o antropologie naturalista. Nestorianismul acesta deriva apoi intr-un monofizitism uman, urmand cronologic dupa tendinta acaparatoare a unuia divin. De curand, antropozofia cauta sa lege lumea spirituala de antropologie, dar o facea eronat, cu pretul unui esec. Rudolf Steiner, A. Besant sau E. Blavatsky distrug integritatea chipului uman, stratificandu-l prin compromisul cu evolutionismul. Lipsa libertatii este consecinta directa a acestei viziuni despre om.Antropologia crestina e antropocentrica la modul autentic, pentru ca e teocentrica. Ea are in vedere pe Dumnezeu-Omul, Iisus Hristos, si nu natura, ceea ce ar nega caracterul personal al omului. Ca atare, am considerat ca opera unuia dintre cei mai prestigiosi teologi ai secolului al XX-lea, Dumitru Staniloae, este cat se poate de concludenta, prin pertinenta judecatilor sale, in privinta stabilirii sensului vietii umane si a modalitatilor in care poate fi atins, avand avantajul urmarii cu fidelitate, dar nu pasiv, ci creator, a surselor spiritualitatii patristice crestine. Chipul divin al fiintei umane a fost punctul central al operei parintelui Staniloae. El insusi, intr-un dialog cu Sorin Dumitrescu, isi declina interesul pentru Persoana lui Iisus Hristos, provocat in parte de limbajul de lemn pietist al teologiei dogmatiste a timpului, influentate de scolastica apuseana, si de atitudinea sentimentalista fata de El, specifica unor predici insipide. Nr. de pagini : 234Anul aparitiei : 2014
Nr. pagini: 234
Format: 16.5x23
Anul aparitiei: 2014