Acest site folosește cookies pentru a furniza servicii și funcționalități personalizate. Prin vizitarea site-ului nostru, îți dai acordul pentru descărcarea acestor cookies. Am inteles

Poți afla mai multe despre cookies și poți schimba setările lor aici.
 
 

Interventii psihopedagogice in tulburarile specifice de invatare - David, Carmen

Invatam FonoLogic. Program structurat de antrenament al constiintei fonologice bazat pe dovezi stiintifice

editura POLIROM

-18%
Interventii psihopedagogice in tulburarile specifice de invatare
  • Interventii psihopedagogice in tulburarile specifice de invatare

Interventii psihopedagogice in tulburarile specifice de invatare

Editura: POLIROM
Status: In stoc
Timp procesare: 1 zi lucratoare
Apreciere: 6.7/7 (25 voturi)

49,95 Lei 40,96 Lei
Acest produs se afla pe stoc si poate fi plasat la curier in 1 zi lucratoare.

Descriere - Interventii psihopedagogice in tulburarile specifice de invatare

Invatam FonoLogic. Program structurat de antrenament al constiintei fonologice bazat pe dovezi stiintifice


Ilustratii de Marina Emilia Burcus si Iulia Maria Ignat

"Lucrarea prezinta cele mai noi date din cercetarile clinice si de psihologie educationala privind antrenarea constiintei fonologice la persoanele cu dislexie, reflectind in mod pragmatic traditia de cercetare si inovare a scolii clujene de psihopedagogie speciala. Acest program de antrenament structurat al constiintei fonologice este dezvoltat in cadrul Laboratorului de cercetari interdisciplinare a diferentelor individuale in invatare (Learn-id) si este orientat in directia evaluarii si interventiei psihopedagogice. Pe baza convingerii profesionale asumate a legaturii dintre stiinta si practica, recomandam tuturor cititorilor (copii, profesori, psihologi, psihopedagogi, logopezi, pedagogi, parinti) care vor sa urmeze acest program in calatoria inedita de invatare a cititului si a scrisului sa-l aplice cu incredere si in mod consecvent, sa-l integreze si sa-l personalizeze in cadrul experientelor proprii de invatare, cu speranta ca vor ajunge la concluzia ca e mult mai usor sa inveti sa citesti si sa scrii daca acestea se intimpla FonoLogic.” (Carmen David, Adrian Rosan)


Despre constiinta fonologiei ca si despre fotbal sau politica, ai senzatia ca toata lumea vorbeste cu deplina cunoastere si cu familiaritate unui vechi prieten. Din pacate, lucrurile sunt inca departe de a se fi asezat. Cunoastem inca destul de putin despre constiinta fonologica, in ciuda celor aproape cinci decenii de cercetari effectuate.

Ce stim:

Stim ca este o competenta importanta pentru citire.
Stim ca abilitatile de constiinta fonologica ale persoanelor cu dislexie sunt mai scazute decat ale celor fara dislexie
Stim ca inregistreaza un salt calitativ important in jurul varstei de 7 ani.
Stim ca este educabila/antrenabila

Ce nu stim:

Nu stim cat de mare este impactul factorilor lingvistici asupra dezvoltarii constiintei fonologice si acest lucru se studiaza in continuare
Nu stim cu certitudine care este continutul ei si cum se relationeaza cu abilitatile de citire
Nu intelegem pe deplin relatiile dintre diferitele abilitati fonologice si citire

Acest demers, aceasta calatorie de constientizare fonologica pe care o parcurgem cam intre varstele de 4 si 9 ani, perioada in care suntem imersati in tainele citit-scrisului. Necesit o abordare similar si in activitatile remediale pentru copiii care intampina dificultati sau tulburari in sfera citirii, cei cu dizabilitate auditiva si intarzieri in dezvoltarea limbajului. Aceasta calatorie nu va fi facuta doar de abilitatile lingvistice, este o calatorie de grup, in care participa si memoria, si atentia, operatiile cognitive, cunostintele de vocabular, notiunile spano-temporale, cunostintele despre litere, principiul alphabetic.

Cuprins

Partea I
Consideratii teoretice si metodologice in antrenarea constiintei fonologice la copii
Introducere
Capitolul 1. Constiinta fonologica si importanta ei pentru citire
1.1. Evolutia conceptului de "constiinta fonologica"
1.2. Dezvoltarea constiintei fonologice
1.3. Studii care sustin viabilitatea unei abordari a interventiei in citire prin antrenarea constiintei fonologice
1.4. Alte abilitati fonologice in relatie cu citirea
1.5. Abilitatile fonologice si dislexia
1.6. Importanta componentelor constiintei fonologice pentru Inyatarea limbajului scris in limba romana
1.6.1. Constiinta rimei
1.6.2. Constiinta silabei
1.6.3. Constiinta fonemica
Capitolul 2. Recomandari cu caracter metodic pentru antrenarea constiintei fonologice
2.1. Metode specifice de dezvoltare a constiintei fonologice
2.1.1. Metoda fonetica analitico-sintetica
2.1.2. Metoda Elkonin sau metoda casutelor sonore
2.1.3. Metoda reprezentarii ideografice
2.1.4. Metoda Castiglioni-Spalton si Ehri
2.1.5. Metoda Borel-Maisonny fonetica si gestuala
2.2. Metode si procedee de antrenare a componentelor constiintei fonologice
2.2.1. Metode si procedee de antrenare a constiintei rimei
2.2.1.1. Recomandari privind derularea activitatilor de detectare a rimei din versuri
2.2.1.2. Activitati si continuturi cu rima
2.2.1.3. Organizarea activitatilor de detectare a rimei din versurile pentru copii - scenariu didactic
2.2.1.4. Organizarea activitatilor de memorare pentru versuri cu sens - scenariu didactic
2.2.1.5. Recomandari pentru activitatile de receptare si producere a rimei
2.2.1.6. Activitatile cu rime fara sens
2.2.2. Metode si procedee de antrenare a constiintei silabei
2.2.3. Metode si procedee de antrenare a constiintei fonemului
2.3. Concluzii
2.4. Glosar
Capitolul 3. Prezentare generala a programului de antrenament al constiintei fonologice
3.1. Studii care au fundamentat proiectarea programului propus
3.2. Locul programului propus in interventiile psihopedagogice pentru dislexie
3.3. Scenariul narativ general
3.4. Planificarea prograinului
3.4.1. Planificare generala
3.4.2. Lista desfasurata a activitatilor din cadrul programului
3.4.2.1. Constiinta silabei
3.4.2.2. Constiinta rimei
3.4.2.3. Constiinta fonemului
3.6. Cum poate fi utilizat acest material
Partea a II-a
Invatam FonoLogic - program structurat de antrenament al constiintei fonologice bazat pe dovezi stiintifice
Capitolul 4. Constiinta silabei
Activitatea 1. Numaram silabe
Activitatea 2. Localizarea silabei in cuvant
Activitatea 3. Gaseste intrusul!
Activitatea 4. "Hap, mancatorul de cuvinte" (sortare dupa silaba initiala a cuvantului)
Activitatea 5. Gasirea cuvintelor cu silaba initiala data
Activitatea 6A. Gasirea cuvintelor cu silaba finala data
Activitatea 6B. "Ce pune la cale vecinul?" (completare de cuvinte lacunare cu silaba initiala sau cu silaba finala)
Activitatea 6C. Recompunerea cuvintelor cu verbalizarea regulii de transformare
Activitatea 7. Loto silabe. Producere si localizare
Activitatea 8. Analiza silabica (1)
Activitatea 9. Analiza silabica (2)
Activitatea 10. "Ca-sa, sa ca-ut un nume pentru tine!" (sinteza a doua silabe)
Activitatea 11. "Si rabla noastra ar trebui sa poarte un nume!" (sinteza a trei silabe)
Activitatea 12. Inversiune silabica
Activitatea 13. Eliminarea unei silabe din pozitie initiala, finala si mediana 
13A. Eliminarea unei silabe din pozitie initiala
13B. Eliminarea unei silabe din pozitie finala
13C. Eliminarea unei silabe din pozitie mediana 
Capitolul 5. Constiinta rimei
Activitatea 1. Recunoasterea rimei 
1A. Receptarea si recunoasterea rimei din versuri cu sens, dar nefamiliare
1B. Receptarea si recunoasterea rimei din versuri fara sens (in limba "pirigoleza")
Activitatea 2A. Compunere de rime din versuri lacunare cunoscute si necunoscute
Activitatea 2B. Gasirea rimei in cuvinte izolate
Activitatea 3. Gasirea cuvintelor care rimeaza
Activitatea 4. Compunere de versuri pornind de la perechi de cuvinte care rimeaza
Activitatea 5. Compunere de poezii care Insotesc saritul copiilor in apa
Capitolul 6. Constiinta fonemului
Activitatea 1. Discriminare perechi minimale
Activitatea 2. Recunoasterea si identificarea fonemelor
Activitatea 3. "Ia vino-ncoace la nanaselul sa te pupe!" (localizarea sunetului)
Activitatea 4. Ploua cu sunete, 
Activitatea 5. Cate sunete sunt in cuvant?
Activitatea 6. Analiza fonematica a silabei si a cuvantului
Activitatea 7. Sinteza fonematica in silaba si cuvant
Activitatea 8. Sinteza sunetului in pozitie initiala
Activitatea 9. Eliminarea fonemului din pozitie initiala
Activitatea 10. Eliminarea fonemului din pozitie finala
Activitatea 11. Inlocuirea unui sunet cu altul
Activitatea 12. Translocare sunet
Activitatea 13. Cuvinte care par la fel
Activitatea 14. Spune cat mai multe cuvinte fara sunetul...
Anexe material verbal
Bibliografie


Anul aparitiei: 2019
Numar pagini: 256
Format: 16x23

Cartea Interventii psihopedagogice in tulburarile specifice de invatare. Invatam Fonologic. Program Structurat De Antrenament Al Constiintei Fonologice Bazat Pe Dovezi Stiintifice face parte din categoria carti Practice si timp liber - Educatie - Familie a catalogului LibrariaOnline.ro. Cartea este scrisa de catre David, Carmen si a fost publicata la editura POLIROM .
Livrare se face din stoc, in 24 ore, din depozitul de carte LibrariaOnline.ro, de luni pana vineri. Transportul este gratuit pentru orice comanda de minim 100 lei cu livrare in reteaua de Pachetomate si 200 lei pentru livrarea la usa oriunde in tara prin curier. In Bucuresti transportul este gratuit pentru comenzi de minim 100 lei atat pentru livrarea in reteaua de Pachetomate cat si pentru livarea la usa prin curier.
Pentru orice si solicitare apelati departamentul Suport Clienti LibrariaOnline.ro, de luni pana vineri in intervalul 9-18.


Alte carti de la editura POLIROM

EDITURA POLIROM S.A. Editura Polirom este o societate pe actiuni cu capital privat, infiintata in februarie 1995 la Iasi; Prima carte editata: Adrian Marino, Pentru Europa. Integrarea Romaniei. Aspecte ideologice si culturale; Peste 5500 titluri publicate pina in prezent, dintre care: 2000 - 256 titluri publicate 2001 - 280 titluri publicate 2002 - 400 titluri publicate 2003 - 430 titluri publicate 2004 - 449 titluri publicate 2005 - 474 titluri publicate 2006 - 559 titluri publicate 2007 - 580 titluri publicate 2008 - 620 titluri publicate 2009 - 475 titluri publicate 2010 - 450 titluri publicate 2011 - 457 titluri publicate 2012 - 464 titluri publicate 39 de domenii editoriale: literatura, eseu, jurnale, litere, filosofie, istorie, religie, psihologie, sociologie, politologie, pedagogie, asistenta sociala, studii de gen, media, relatii publice, drept, limbi straine, informatica si calculatoare, educational, economie si afaceri, medicina, sanatate, practic etc.; Peste 60 de serii si colectii, dintre care: Plural, Plural M, Plural Religie, Plural Clasic Ego, Egografii, Fiction Ltd Cariera. Succes. Performante (coordonator Ion-Ovidiu Panisoara) Duplex Chic (coordonator Bogdan-Alexandru Stanescu) Biblioteca Ioan Petru Culianu (coordonatoare Tereza Petrescu Culianu) Biblioteca Polirom (coordonator Bogdan-Alexandru Stanescu) Historia (coordonator Mihai Razvan Ungureanu) Document. Istorie recenta (colectie initiata de Andrei Pippidi) Biblioteca medievala (coordonator Alexander Baumgarten) Collegium. Relatii internationale (coordonatori Lucian-Dumitru Dirdala, Andrei Miroiu) Collegium. Litere Collegium. Politici publice si integrare europeana (coordonatori Adrian Miroiu si Iordan Gheorghe Barbulescu) Collegium. Psihologie, Psihologie aplicata (coordonator Adrian Neculau) Collegium. Stiintele educatiei (coordonator Constantin Cucos), Stiintele educatiei. Structuri, continuturi, tehnici (coordonatori Constantin Cucos, Cezar Birzea) Collegium. Stiinte politice, Opus Collegium. Media, Media. Studii si eseuri (coordonator Mihai Coman) Collegium. Relatii publice, publicitate (coordonatoare Cristina Coman) Collegium. Afaceri (coordonator Stefan Prutianu), Economie si societate Collegium. Sociologie. Antropologie (serie initiata de Elisabeta Stanciulescu si coordonata de Lazar Vlasceanu si Liviu Chelcea) Collegium. Psihologie clinica si psihoterapie (coordonator Ion Dafinoiu) Ego. Proza (coordonator Lucian Dan Teodorovici) Ego. Publicistica (coordonator George Onofrei) Informatica si calculatoare, Linux (coordonator Gabriel Ciobanu), Tehnologii Web (coordonator Sabin Buraga) Practic. Cheia succesului, Sanatate, dietetica Studii de gen (coordonatoare Mihaela Miroiu), Bios Traditia crestina (coordonator Adrian Muraru) Psihologia copilului & Parenting (coordonator Georgeta Panisoara) Publicatii proprii: Revista de psihologia sociala - Buletinul Laboratorului "Psihologia Cimpului Social", Universitatea "Al.I. Cuza" Iasi (redactor-sef: Adrian Neculau); Revista de psihologie organizationala in colaborare cu Centrul de Psihologie Aplicata, Universitatea Bucuresti; Revista de Asistenta Sociala (redactor-sef: Doru Buzducea) in colaborare cu Universitatea Bucuresti; International Review of Social Research (redactor-sef: Liviu Chelcea) in colaborare cu Universitatea Bucuresti; Revista de Istorie Sociala (director: Mihai-Razvan Ungureanu) in colaborare cu Institutul Roman de Studii Strategice; Chora. Revista de studii antice si medievale: filosofie, teologie, stiinte; in colaborare cu Groupe de Recherches Medievales al Centre National de la Recherche Scientifique (Paris), Centrul de Studii Antice si Medievale al Universitatii din Cluj-Napoca. Peste 13.000.000 de volume tiparite; Numeroase premii atribuite de Asociatia Editorilor din Romania, Uniunea Scriitorilor, ASPRO, Academia Romana, revistele Sfera politicii, Cuvantul, Capital, CEDU 2000+ s.a.

Clientii care au cumparat acest produs au mai achizitionat

Nu exista comentarii referitoare la acest produs.