Acest site folosește cookies pentru a furniza servicii și funcționalități personalizate. Prin vizitarea site-ului nostru, îți dai acordul pentru descărcarea acestor cookies. Am inteles

Poți afla mai multe despre cookies și poți schimba setările lor aici.
 
 

Psihologia banilor. Lectii nemuritoare despre avutie, lacomie si fericire - Housel, Morgan

Editura ACT SI POLITON

-12.25 Lei
Psihologia banilor. Lectii nemuritoare despre avutie, lacomie si fericire

Livrare in:  Bucuresti - Sector 1

Tara: *
Judet: *
Oras: *
In Bucuresti - ridicare din Pachetomat.

Cost livrare: 8.00 Lei

In Bucuresti - livrare la usa.

Cost livrare: 10.00 Lei

In Bucuresti - ridicare din oficiu postal.

Cost livrare: 11 Lei

In Bucuresti - ridicare din EasyBox.

Cost livrare: 12.90 Lei

In Tara - ridicare din Pachetomat.

Cost livrare: 8.00 Lei

In Tara - livrare la usa.

Cost livrare: 14.90 Lei

In Tara - ridicare din oficiul postal.

Cost livrare: 11 Lei

In Tara - ridicare din EasyBox.

Cost livrare: 12.90 Lei

In Extern - livrare rapida la usa.

Cost livrare:

In Bucuresti - ridicare din Pachetomat.

Cost livrare: 8.00 Lei

In Bucuresti - livrare la usa.

Cost livrare: 10.00 Lei

In Bucuresti - ridicare din oficiu postal.

Cost livrare: 11 Lei

In Bucuresti - ridicare din EasyBox.

Cost livrare: 12.90 Lei

In Tara - ridicare din Pachetomat

Cost livrare: 8.00 Lei

In Tara - livrare la usa

Cost livrare: 14.90 Lei

In Tara - ridicare din oficiul postal

Cost livrare: 11 Lei

In Tara - ridicare din EasyBox

Cost livrare: 12.90 Lei

In Extern - livrare rapida la usa

Cost livrare:

Psihologia banilor. Lectii nemuritoare despre avutie, lacomie si fericire

Apreciere: 1.5/7 (4 voturi)
Status: In curs de reaprovizionare
Timp confirmare stoc: 1 - 4 zile lucratoare

PRP:49,00 LeiAcesta este pretul recomandat de producator/ pretul de coperta. Pretul de vanzare este afisat mai jos
36,75 Lei
Diferența: 12.25 Lei

Formular comanda telefonica operator disponibil

Dupa ce ati completat numarul de telefon, un consultant Relatii Clienti va va apela in maxim 15 minute pentru a va prelua comanda cu toate detaliile necesare

Comanda Rapid

Descriere Specificatii

Descriere - Psihologia banilor. Lectii nemuritoare despre avutie, lacomie si fericire

Psihologia banilor: Lectii nemuritoare despre avutie, lacomie si fericire / The Psychology of Money: Timeless lessons on wealth, greed, and happiness de Morgan Housel este cartea care te va face sa constientizezi faptul ca succesul financiar nu depinde atat de mult de nivelul nostru de inteligenta, ci mai degraba de felul in care stim sa ne comportam si sa ne raportam la bani. Asta pentru ca este dovedit faptul ca geniile lipsite de control asupra emotiilor lor pot fi adevarate dezastre financiare, in timp ce, oamenii de rand care nu au niciun fel de educatie financiara pot deveni bogati daca isi insusesc cateva aptitudini comportamentale simple. Asadar, a venit timpul sa te convingi ca succesul financiar nu este vreo stiinta complicata, ci o aptitudine personala, in care felul in care te comporti este mai important decat ceea ce stii. Cartea de fata te va ajuta totodata sa intelegi mai bine de ce se inglodeaza oamenii in datorii, de ce nu economisesc, de ce devin din ce in ce mai lacomi pe masura ce se imbogatesc, care sunt adevaratele beneficii pe care ni le pot aduce banii, dar si multe alte lucruri interesante referitoare la modalitatile extrem de diferite in care oameni diferiti se raporteaza la chestiunile referitoare la bani.

Morgan Housel a fost editorialist pentru publicatiile The Motley Fool si The Wall Street Journal, activand actualmente ca partener al firmei de capital de risc The Collaborative Fund care finanteaza startup-uri din domeniul tehnologiei. 

A castigat de doua ori premiul "Best in Business Award” din partea Society of American Business Editors and Writers (Societatea Editorilor si Scriitorilor de Afaceri Americani), a primit premiul "Sidney Award” din partea New York Times si a fost de doua ori finalist in competitia Gerald Loeb la categoria "Distinguished Business and Financial Journalism” -  dedicata profesionistilor cu merite deosebite in domeniul jurnalismului financiar si de afaceri. Morgan Housel locuieste in Seattle impreuna cu sotia sa si cei doi copii ai lor.

Cartea de fata este impartita in 20 de capitole care descriu cele mai paradoxale caracteristici ale psihologiei banilor in opinia autorului. Capitolele graviteaza in jurul unei teme comune - banii, dar sunt de sine statatoare, intelegerea fiecaruia dintre ele nedepinzand de parcurgerea celui precedent. Lectura acestui volum, bogat in povesti cu talc referitoare la atitudinea pe care au abordat-o diverse personalitati vizavi de bani, economii, cheltuieli si investitii te va ajuta sa iti schimbi mentalitatea cu privire la fiecare dintre aceste aspecte, sa iei decizii financiare mai bune si sa te bucuri de mai multa prosperitate si de o viata mai bogata din toate punctele de vedere. 

1. Nimeni nu este nebun

In aceasta sectiune a cartii vei citi o serie de povesti si studii de caz care te vor convinge cat de diferite sunt perceptiile noastre asupra banilor in functie de experientele individuale de care am avut parte pe parcursul vietii. Vei vedea astfel ca ceea ce traiesti pe propria piele este mai convingator decat ceea ce inveti din pataniile altora. Pentru ca, cu totii trecem prin viata ancorati intr-o serie de opinii despre modul in care functioneaza banii, care variaza considerabil de la o persoana la alta. Astfel, ceea ce tie ti se pare nebunesc, altora li se poate parea perfect logic. Asa se face de exemplu ca, oamenii saraci din America cheltuiesc cele mai mari sume de bani pe bilete de loterie (in jur de 400 de dolari). In mod paradoxal insa, 40% dintre americani nu dispun de 400 de dolari in caz de urgenta… Insa ceea ce pentru logica noastra pare un lucru de-a dreptul nebunesc, pentru acesti oameni reprezinta o sansa in plus spre o viata mai buna…

2. Noroc & risc: "Nimic nu este intr-atat de bun sau de rau precum pare.”

Aceasta este o poveste despre noroc si despre risc. O poveste despre Bill Gates si cel mai bun prieten al sau din primii ani de scoala, Kent Evans. Desi ambii au fost la fel de inteligenti si de talentati, doar Bill Gates s-a bucurat de succes datorita calitatilor sale. Prietenul lui, din pacate, nu a fost la fel de norocos ca el… Asadar, tine cont pe viitor, cand vei mai evalua succesul financiar al unei persoane, ca nimic nu este niciodata intr-atat de bun sau de rau precum pare. 

In continuare vedem cum teoria mai sus enuntata este pe rand confirmata de povestile unor oameni de afaceri de succes precum: Cornelius Vanderbilt, John D. Rockefeller sau Benjamin Graham si concluzionam ca, trebuie sa fim constienti de faptul ca uneori succesul nostru se datoreaza pur si simplu norocului si de aceea trebuie sa fim recunoscatori si sa ne pastram modestia, iar alteori, cand lucrurile merg prost, trebuie sa ne putem ierta pe noi insine si sa dam dovada de compasiune.

3. Niciodata destul: Cand oamenii bogati fac lucruri nebunesti.

Te-ai gandit vreodata la pericolele care te pasc atunci cand traiesti cu impresia ca nu ai niciodata destul? Cele doua povesti relatate in aceasta sectiune a cartii iti vor da de gandit in aceasta privinta. Este vorba despre exemplul lui Rajat Gupta care a ramas orfan in adolescenta si care a ajuns la maturitate CEO-ul companiei McKinsey, ducand astfel o viata incununata de succes in ciuda startului defavorabil pe care l-a avut in viata. La un moment dat, pe cand facea parte din consiliul director al firmei Goldman Sachs, Gupta care avea deja destul, a vrut mai mult. Lacomia a insemnat pentru Gupta inchisoare si distrugerea iremediabila a reputatiei. In aceeasi situatie a fost si Bernie Madoff, cel mai notoriu practicant al schemei Ponzi de la Charles Ponzi incoace, care se imbogatise datorita firmei lui perfect legale specializata in formarea de piata si care, cand a simtit ca activitatea lui de baza nu mai era de ajuns, a trecut la afaceri ilegale.

Te invit sa meditezi la sfaturile pe care le ofera Morgan Housel tuturor celor care au sau vor avea la un moment dat un salariu sau o suma de bani suficienta pentru a le acoperi toate nevoile rezonabile si o mare parte dintre dorinte. Sunt cat se poate de pertinente si de oportune…

4. Confuzia efectului compus

Efectul compus are un potential enorm si atunci cand vine vorba de atingerea succesului financiar si atunci cand vine vorba de performanta.

In ceea ce priveste performanta financiara pe care o poti atinge gratie efectului compus, Jim Simons, presedintele fondului de hedging Renaissance Technologies, este cel mai bun exemplu. El si-a sporit anual averea incepand din 1988 cu 66% prin efectul compus. Nimeni nu se apropie de acest record. Warren Buffett si-a sporit averea cu aproximativ 22% anual, adica o treime din ce a reusit Jim Simons. Cu toate acestea, Simons este cu 75% mai putin bogat decat Buffett. Iar singurul vinovat pentru aceasta diferenta, este faptul ca Simons si-a descoperit talentul de investitor la 50 de ani, pe cand Buffett si-a descoperit pasiunea pentru bursa la 10 ani.

Daca James Simons ar fi avut acelasi profit anual de 66% timp de 70 de ani, adica perioada in care Buffett si-a acumulat averea, acum ar avea – tine-te bine – saizeci si trei de cvintilioane, noua sute de cvadrilioane, sapte sute optzeci si unu de trilioane, sapte sute optzeci de miliarde, sapte sute patruzeci si opt de milioane, o suta saizeci de mii de dolari.

Retine asadar, investitiile bune nu se refera neaparat la castigarea celui mai mare profit, ci la a castiga un profit bun pe care sa il poti mentine pe o perioada cat mai lunga.

5. A te imbogati vs. a ramane bogat. Sa faci investitii bune nu inseamna neaparat sa iei decizii bune. Inseamna sa eviti tot timpul sa o dai in bara.

Din aceasta sectiune a cartii aflam povestile oarecum asemanatoare de viata a doi investitori de pe Wall Street si modul in care i-a afectat crahul bursier din octombrie 1929. Pe Jesse Livermore l-a transformat in unul dintre cei mai bogati oameni din lume, in timp ce pe Abraham Germansky l-a adus la sapa de lemn. In final, ambii au avut un sfarsit tragic. 

Retine asadar ca, obtinerea banilor si pastrarea banilor reprezinta doua aptitudini diferite. Pentru a castiga bani, este necesar sa iti asumi riscuri, sa fii optimist si sa iesi la rampa, iar pentru a-i pastra, ai nevoie de opusul asumarii riscurilor, adica de modestie si de teama ca iti poti pierde banii la fel de repede cum i-ai castigat. Trebuie sa fii cumpatat si sa accepti ca cel putin o parte din tot ceea ce ai agonisit se datoreaza norocului, asa ca nu te poti baza pe ideea ca succesul din trecut se va repeta la nesfarsit.

Prin urmare, incearca sa retii si sa aplici mentalitatea supravietuirii care se rezuma la intelegerea a trei chestiuni principale, despre care poti citi in acest capitol extrem de interesant!

6. Putin, dar bun. Poti sa te inseli in 50% din cazuri si tot sa faci avere.

Te-ai gandit vreodata ca orice lucru semnificativ este rezultatul unui eveniment izolat? Sau ca, de cele mai multe ori, cele mai mari eforturi ale noastre ajung sa treaca neobservate, in timp ce un lucru marunt, caruia nu ii acordam nicio importanta, poate ajunge sa genereze rezultate uriase?  Povestile din aceasta sectiune demonstreaza acest lucru. Este vorba de cele referitoare la marele colectionar de arta Heinz Berggruen, realizatorul de filme de desene animate Walt Disney, sau la lumea afacerilor, unde, daca un investitor de capital de risc face 50 de investitii, jumatate dintre ele esueaza, 10 se dovedesc a fi bunicele si una sau doua reprezinta reusite importante care duc la un profit de 100%. La fel de adevarat este si faptul ca, in majoritatea domeniilor de activitate, nu vedem decat produsul finit (succesul de care se bucura o personalitate sau o companie), nu si pierderile suferite care au dus la obtinerea acelui succes (esecurile, zilele proaste, munca depusa, privatiunile, etc).

7. Libertate. Controlul asupra timpului tau reprezinta cele mai mari dividende pe care le poti cumpara cu bani.

Ce ne face fericiti? Psihologii au cazut de acord asupra faptului ca sentimentul de a avea control asupra propriei vieti ne face fericiti pe cei mai multi dintre noi, chiar mai fericiti decat dimensiunile casei in care locuim sau decat prestigiul pe care ni-l confera locul de munca.

Din pacate insa, in comparatie cu generatiile precedente, controlul pe care-l avem asupra timpului nostru s-a diminuat. Si cum controlul asupra propriului timp este un factor esential in influentarea fericirii, nu ar trebui sa ne surprinda deloc faptul ca oamenii nu se simt mai fericiti, chiar daca sunt, in medie, mai bogati ca niciodata.

Afla ce crede autorul ca ar trebui sa facem in aceasta privinta, citind acest capitol care iti va suscita cu siguranta atentia!

8. Paradoxul omului din masina. Nimeni nu este impresionat de averile tale la fel de mult ca tine.  

Oamenii se straduiesc sa faca averi sperand ca astfel vor castiga respectul si admiratia celor din jur. Dar de cele mai multe ori nu se intampla acest lucru. Pentru ca posesiile nu ne ajuta sa castigam atentia si respectul oamenilor care am dori sa ne respecte si sa ne admire. Asadar, tine cont data viitoare cand vei alerga dupa bani pentru a fi admirat si apreciat ca exista lucruri care ii atrag pe oameni la noi mult mai mult, ca de exemplu: modestia, bunatatea si empatia.

9. Avutia este ceea ce nu se vede. Sa cheltuiesti bani pentru a le arata oamenilor cati bani ai tu este cea mai rapida modalitate de a-ti imputina banii.

Concluzia acestui capitol se bazeaza pe experienta proprie a autorului care a lucrat pentru o perioada ca valet in Los Angeles. Parcand masinile de lux ale unor presupusi oameni bogati, Morgan Housel si-a dat seama ca de cele mai multe ori cei care conduceau masini scumpe, nu erau foarte bogati, ci doar cheltuiau o suma mare de bani pe rata la masina.

Observam astfel ca tindem sa evaluam avutia bazandu-ne mai degraba pe aparente, decat pe realitate. Masini. Case. Poze pe Instagram. Capitalismul modern a facut o industrie valoroasa din a ajuta oamenii sa se prefaca ca detin realmente succesul, dar adevarul este ca lumea este plina de oameni care par modesti, dar care sunt avuti in realitate, si de oameni care par bogati, dar care traiesc la limita falimentului. Tine cont de acest lucru cand te vei grabi sa evaluezi succesul celorlalti si cand iti vei stabili obiectivele!

10. Economiseste bani. Singurul factor pe care il poti controla genereaza unul dintre singurele lucruri care conteaza. Ce bine!

Oamenii care depasesc un anumit venit se incadreaza in trei categorii: cei care economisesc, cei care nu cred ca pot economisi si cei care nu cred ca au nevoie sa economiseasca.

Celor care se incadreaza in ultimele doua categorii, autorul le transmite urmatorul mesaj: poti sa iti construiesti o avere fara un venit mare, dar nu ai nicio sansa sa iti construiesti averea fara a economisi la modul cel mai constiincios. Iar daca ideea de a economisi te sperie, retine faptul ca:

Poti face economii daca cheltuiesti mai putin.

Poti cheltui mai putin daca iti doresti mai putin.

Si iti vei dori mai putin daca iti va pasa mai putin de ceea ce cred altii despre tine.

In plus, economisind poti obtine avantajul de a dobandi mai mult control asupra timpului tau, pentru ca beneficiile intangibile ale banilor pot fi mult mai valoroase si au un potential mai mare de a-ti asigura fericirea decat lucrurile tangibile care sunt tintele evidente ale economiilor noastre.

11. Rezonabil > Rational. Sa tinzi sa fii mai degraba rezonabil functioneaza mai bine decat sa incerci sa fii calculat si rational.

Precizia nu este una din caracteristicile forte ale fiintelor umane. Emotiile in schimb, da. De aceea, nu trebuie sa iti propui sa fii calculat si rational atunci cand vine vorba de decizii financiare. Trebuie sa iti propui doar sa fii rezonabil. Iar a fi rezonabil este mai realist si iti garanteaza sanse mai mari sa te tii de aceasta abordare pe termen lung, ceea ce este extrem de important cand vine vorba de gestionarea banilor.

12. Surpriza! Istoria este studiul schimbarii, folosit in mod ironic ca harta a viitorului.

O caracteristica interesanta a istoriei investitiilor este ca, cu cat privesti mai departe in trecut, cu atat ai mai multe sanse sa examinezi o lume care nu mai are aplicabilitate in ziua de azi. Economiile evolueaza si de aceea istoria recenta este cel mai adesea cel mai bun ghid catre viitor. Asta nu inseamna ca trebuie sa ignoram istoria cand ne gandim la bani, ci doar sa tinem cont de faptul ca, cu cat privesti mai departe in trecut, cu atat ar trebui sa fie mai generale invatamintele pe care le desprinzi. 

Este vorba mai exact de relatia oamenilor cu lacomia si frica, felul in care se comporta cand sunt supusi stresului si felul in care reactioneaza la stimulente, care tind sa ramana stabile in timp. In schimb, in ceea ce priveste tendintele specifice, tranzactiile specifice, sectoarele specifice, relatiile cauzale specifice privind piata si ceea ce ar trebui sa faca oamenii cu banii lor, istoria nu ne mai poate ajuta prea mult.

13. Marja de eroare. Cea mai importanta parte a oricarui plan este sa iti faci un plan pentru situatia in care acesta nu va functiona

Trebuie sa recunoastem ca nesiguranta, imprevizibilitatea si hazardul reprezinta o parte omniprezenta a vietii de zi cu zi. De aceea, indiferent despre ce aspect al acesteia este vorba, trebuie sa ne calculam intotdeauna o marja de eroare. Iar cand vine vorba de investitii financiare, rolul marjei de eroare este primordial. Pentru ca, cel care lasa o marja de eroare suficient de mare pentru o anumita parte a strategiei sale (numerar), incat sa poata infrunta greutatile din alta parte (actiuni) are un avantaj fata de cel care, atunci cand se insala, este falimentat.

In plan general, retine faptul ca o regula care se aplica multor lucruri in viata, este ca tot ce se poate strica, se va strica la un moment dat. Deci, daca mai multe lucruri se bazeaza pe buna functionare a unui singur lucru, iar acesta se defecteaza, numeri zilele pana la catastrofa. Acesta este un punct unic de esec. In cazul banilor, cel mai mare punct unic de esec este sa te bazezi exclusiv pe un salariu pentru a-ti achita cheltuielile pe termen scurt, fara sa economisesti bani pentru cheltuielile care se vor ivi in viitor.

14. Te vei schimba. Planificarea pe termen lung este mai grea decat pare, pentru ca obiectivele si dorintele oamenilor se schimba in timp.

Oamenii nu se pricep sa faca previziuni in privinta vietii lor viitoare. De aceea, ceea ce considera bun pentru ei la 18 ani, vor concluziona ca nu mai este bun pentru ei peste 20 de ani, indiferent ca este vorba de serviciu, sot, sotie sau alte alegeri pe care le-au facut in trecut. Asa se face ca in America, de exemplu, doar 27% dintre absolventii de studii superioare au un loc de munca pe specializarea lor. Si trebuie sa recunoastem faptul ca un proaspat parinte, la 30 de ani, isi priveste obiectivele de viata intr-un fel pe care nici nu si l-ar fi putut inchipui atunci cand avea 18 ani si isi stabilea telurile profesionale. De aceea, autorul ne spune aici de ce sa tinem cont atunci cand luam decizii pe termen lung, dar mai ales, ne sfatuieste sa nu ezitam sa abandonam obiectivele pe care ni le-am propus la 18 ani si care nu mai corespund omului care am devenit intre timp, pentru a nu ne chinui inutil.

15. Nimic nu este gratis. Toate au un pret, dar nu toate preturile sunt scrise pe eticheta.

La fel ca orice lucru care merita osteneala, investitiile de succes impun un pret, si cu cat profiturile sunt mai mari, cu atat pretul platit este mai ridicat. Iar monedele in care se plateste acest pret sunt volatilitatea, frica, indoiala, nesiguranta si regretul – toate fiind usor de ignorat, pana ajungi sa te confrunti cu ele in timp real. Incapacitatea de a recunoaste ca investitiile au un pret ne determina sa incercam sa obtinem ceva, fara sa dam nimic in schimb. Incearca sa privesti pretul pe care trebuie sa il platesti pentru a obtine succesul ca pe ca pe o taxa (un pret care merita platit pentru a primi ceva frumos in schimb), si nu ca pe o amenda (o penalizare care trebuie evitata) si vei capata mai mult curaj si mai multa energie pentru nu renunta. 

16. Tu si eu. Ai grija sa nu te iei dupa oamenii care joaca alt joc decat tine.

Lacomia poate duce la pierderi uriase atunci cand vine vorba de bani. Implozia bulei dot-com de la inceputul anilor 2000 a redus averea gospodariilor cu 6,2 trilioane de dolari. Sfarsitul bulei imobiliare a dus la o pierdere de mai bine de 8 trilioane de dolari. Vedem astfel cum bulele financiare pot avea efecte devastatoare asupra societatii in general. Dar, de ce au loc bulele? De ce nu le putem preveni? Una dintre explicatiile posibile ar fi faptul ca, deseori, investitorii, in naivitatea lor, se iau dupa alti investitori care joaca alt joc decat ei. Retine asadar lectia acestui capitol de a nu te lasa convins de actiunile si comportamentul unor oameni care nu joaca acelasi joc ca tine, si alege intotdeauna sa te ghidezi dupa propriile rationamente!

17. Seductia pesimismului. Optimismul suna ca o prezentare de vanzari.  Pesimismul suna de parca cineva ar incerca sa te ajute.

Oamenii au tendinta de a fi mai degraba pesimisti atunci cand vine vorba de bani decat optimisti. De ce se intampla acest lucru? Pentru ca pesimismul reduce asteptarile, micsorand distanta dintre rezultatele posibile si rezultatele care ti se par nemaipomenite. De aceea este atat de seducator. Pentru ca atunci cand te astepti ca lucrurile sa mearga prost – surpriza e cu atat mai mare daca nu se intampla asa. 

In plus, ne reaminteste autorul, avem toate motivele din lume ca sa nu fim atat de pesimisti, si ne reaminteste una dintre legile de aur ale economiei: imprejurarile extrem de favorabile si extrem de nefavorabile rareori raman neschimbate in timp, deoarece cererea si oferta se adapteaza in moduri greu de prezis.

18. Cand crezi orice. Fictiuni atragatoare, si de ce povestile au o putere mai mare decat statisticile.

Este interesant cum, noi oamenii, atunci cand ne confruntam cu anumite lucruri pe care nu le intelegem, din cauza ca ne dorim ca lumea complicata in care traim sa aiba sens, ne amagim cu tot felul de povesti al caror scop este sa umple aceste goluri. Dar povestile acestea nu sunt intotdeauna conforme cu realitatea, de aceea putem ajunge sa ne formam o imagine gresita asupra lumii in care traim. In plan financiar, efectele acestor povesti pot fi deopotriva fascinante si infricosatoare. Pentru ca atunci cand nu intelegi anumite lucruri despre modul cum functioneaza lumea, s-ar putea sa intelegi complet gresit ceea ce se intampla la bursa si sa prevezi gresit ceea ce se va intampla in viitor. Pentru ca tu esti singurul om dintr-o lume intreaga care intelege lumea asa cum o intelegi tu. De aceea, nu ar trebui sa acordam atat de multa atentie previziunilor despre piata. Toate includ o doza serioasa de subiectivism…

La nivel personal, sunt doua lucruri pe care trebuie sa le iei in calcul atunci cand iti gestionezi banii intr-o lume condusa de povesti:

1. Cu cat iti doresti mai mult ca un lucru sa fie adevarat, cu atat esti mai dispus sa crezi o poveste care supraestimeaza sansele sa se intample asa.

2. Cu totii avem o viziune incompleta asupra lumii. Dar cream o poveste completa pentru a umple golurile.

Povestile care se spun au o putere uriasa atunci cand vine vorba de societate in general si de economie, in special. Ele ii pot schimba cursul mai ceva decat statisticile foarte precise realizate de economisti. Cand o poveste sperie oamenii, economia se zdruncina din toti rarunchii.

19. Toate la un loc. Ce am invatat despre psihologia banilor tai.

Pe parcursul cartii vei gasi o multime de povesti interesante cu care sa iti delectezi mintea insetata de a afla lucruri noi. In aceasta sectiune a cartii in schimb, vei gasi un rezumat al lectiilor financiare din aceasta carte care te vor ajuta sa iei decizii financiare mai bune pe viitor.

20. Marturisiri. Psihologia banilor mei.

Ultima sectiune a cartii vorbeste despre mentalitatea autorului cu privire la bani si economii. Citeste aceasta sectiune daca vrei sa afli cum se raporteaza Morgan Housel la bani, cat economiseste, cum investeste si care crede el ca este secretul stabilitatii financiare.

In post-scriptum poti citi un scurt istoric al modului in care s-a format mentalitatea consumatorului american contemporan si care au fost evenimentele care i-au determinat pe americani sa se obisnuiasca sa traiasca mai mult pe datorie decat invatand sa se incadreze luna de luna in veniturile fixe.

Te invit acum sa meditezi asupra unui scurt fragment din carte si sa iti faci tie insuti un serviciu, citind-o in intregime mai tarziu: 

"Banii sunt peste tot, ne afecteaza pe toti si, pe cei mai multi dintre noi, ne deruteaza. Fiecare om ii percepe oarecum diferit. Banii ne dau lectii care se aplica in multe sfere ale vietii, cum ar fi riscul, increderea si fericirea. Putine subiecte ne ofera o lupa mai puternica pentru examinarea modelelor comportamentale umane decat banii. Este unul dintre cele mai mari spectacole de pe Pamant.”



Pentru orice solicitare contactati departamentul Suport Clienti LibrariaOnline.ro, de luni pana vineri in intervalul 9-18.

LibrariaOnline.ro intelege importanta informatiilor prezentate in aceasta pagina si face eforturi permanente pentru a le pastra actualizate. Singura situatie in care informatiile prezentate pot fi diferite fata de cele ale produsului este aceea in care producatorul aduce modificari specificatiilor acestuia, fara a ne informa in prealabil.


Rasfoieste editie digitala

Alte carti de la editura ACT SI POLITON

Editura ACT si Politon, editura romaneasca, parte a grupului de firme ACT, care a luat nastere din dorinta de a apropia cititorii romani de cartile audio, de cartile narate si in aceeasi masura si de cartile tiparite. Dezideratul nostru este de a va familiariza cu audiobookurile de dezvoltare personala si profesionala, meditatie, spiritualitate sau de diete si sanatate, narate de binecunoscuti actori romani
Nu exista comentarii referitoare la acest produs.