Acest site folosește cookies pentru a furniza servicii și funcționalități personalizate. Prin vizitarea site-ului nostru, îți dai acordul pentru descărcarea acestor cookies. Am inteles

Poți afla mai multe despre cookies și poți schimba setările lor aici.
 
 

Profit bun. Cum un plus de valoare pentru ceilalți a dus la crearea uneia dintre cele mai de succes companii din lume - Koch, Charles

Editura ACT SI POLITON

-20%
Profit bun. Cum un plus de valoare pentru ceilalți a dus la crearea uneia dintre cele mai de succes companii din lume

Profit bun. Cum un plus de valoare pentru ceilalți a dus la crearea uneia dintre cele mai de succes companii din lume

Status: In stoc
Timp procesare: 1 zi lucratoare
Estimare livrare: 25.10 - 26.10
Apreciere: 3.0/7 (2 voturi)

49,00 Lei 39,20 Lei economisesti: 9.8 Lei (20%)
Acest produs se afla pe stoc si poate fi plasat la curier in 1 zi lucratoare.

Descriere - Profit bun. Cum un plus de valoare pentru ceilalți a dus la crearea uneia dintre cele mai de succes companii din lume


Profit bun: Cum un plus de valoare pentru ceilalti a dus la crearea uneia dintre cele mai de succes companii din lume / Good Profit: How Creating Value for Others Built One of the World's Most Successful Companies de Charles G. Koch este cartea pe care o vor citi cu interes toti cei care conduc sau detin un business. Asta pentru ca autorul si totodata CEO-ul corporatiei Koch Industries - evaluata la 100 de miliarde de dolari -, isi povesteste propria experienta in lumea business-ului, avand capacitatea de a inspira noua generatie de manageri si antreprenori sa isi conduca afacerile spre succes cu ajutorul sistemului revolutionar de management intitulat Market-Based Management® (MBM). "Profit bun” este pe scurt despre cum sa aplici filosofia castigului reciproc in compania ta, despre necesitatea de a inova permanent in cadrul unei afaceri, si mai ales, despre a oferi valoare clientilor prin toate actiunile pe care le intreprinzi.

 

 

 

Profit bun, nu se refera asadar la prosperitatea corporatiilor sau la alte modalitati de a profita de oameni, ci la contributia adusa societatii de catre organizatia ta. Asta pentru ca tipul de management practicat de Charles Koch se numeste Market-Based Management® (MBM) – un tip de management care aplica mentalitatea castigului reciproc. MBM a facut posibila transformarea corporatiei Koch, evaluata in 1961 la 21 de milioane de dolari, intr-una evaluata la 100 de miliarde de dolari in 2014. Acesta este si motivul pentru care cartea de fata iti prezinta detaliat acest sistem de management, reprezentand totodata si un indrumar privind modalitatea de aplicare a sistemului MBM in organizatia ta.

 

 

 

Prin urmare, Profit bun ii va fi de folos fiecarui individ si fiecarei organizatii cu principii care se straduieste sa creeze valoare pe termen lung, indiferent de domeniul, profesia sau piata careia i se adreseaza.

 

 

 

Charles G. Koch este presedinte si CEO al Koch Industries, una dintre cele mai mari companii private din America, averea lui fiind estimata in 2021 la peste 60 de miliarde de dolari. Timp de mai bine de 50 de ani a desfasurat activitati filantropice in domeniul educatiei si al combaterii saraciei si a fondat numeroase organizatii non-profit printre care si Stand Together. Detine un masterat in ingineria nucleara si un altul in ingineria chimica la MIT si locuieste impreuna cu sotia lui Liz in Wichita, Kansas.

 

 

 

Cartea este impartita in trei parti dupa cum urmeaza: 

 

 

 

Partea I

 

 

 

In aceasta prima parte a cartii ne intoarcem in timp si il cunoastem pe tatal autorului, Fred Koch, cel care a pus piatra de temelie a Koch Industries. Tot aici aflam cum era in copilarie Charles G. Koch si cum s-a transformat el de-a lungul anilor intr-un adult responsabil, in mare parte datorita severitatii tatalui sau. Il vedem mai tarziu, la 32 de ani, preluand conducerea companiei, dupa moartea tatalui sau, si hotarand ca viziunea Koch Industries sa fie urmatoarea: sa fim agresivi, sa oferim cele mai bune servicii la preturi mai mici decat concurenta si sa dezvoltam cele mai bune relatii.

 

 

 

Urmarim cum a evoluat afacerea Koch Industries - o companie axata pe competente -  de la colectarea de petrol, titei si gaze lichefiate, la schimburi comerciale – devenind in cele din urma cea mai mare companie in domeniu din Statele Unite. Observam totodata cum se dezvolta portofoliul de produse pe masura ce se diversifica domeniul de activitate si sunt achizitionate noi companii. Koch Industries ajunge sa produca astfel de la: produse chimice, polimeri, fibre, celuloza si hartie, la schimbatoare de caldura, injectoare, rachete de semnalizare, membrane de separare si alte sisteme de control al poluarii si chiar conectori, sisteme electrice, lubrefianti si biocombustibili.

 

 

 

Secretul succesului companiei sale, crede Charles Koch, a constat asadar in acea "distrugere creatoare” care a caracterizat permanent compania sa si care a constat mai exact intr-o permanenta reinventare tradusa prin "noi bunuri, noi tehnologii, noi surse de aprovizionare si noi tipuri de organizare.” In plus, mai crede autorul, secretul pentru a realiza un profit bun este sa te straduiesti mereu sa descoperi, sa respecti si sa satisfaci preferintele clientilor tai.

 

 

 

In continuare vom descoperi incredibilele beneficii ale "distrugerii creatoare” dar si lectiile pe care le-a invatat Charles Koch din esecurile devastatoare prin care a trecut Koch Industries de-a lungul timpului, care l-au ajutat sa perfectioneze ulterior sistemul MBM si modul de punere in aplicare al acestuia.

 

 

 

Partea a II-a

 

 

 

In aceasta a II-a parte a cartii autorul explica pe larg cele cinci dimensiuni ale Market-Based Managementului. Este vorba mai exact despre: VIZIUNE, VIRTUTI SI TALENTE, PROCESE DE CUNOASTERE, DREPTURI DE DECIZIE SI STIMULENTE. Vei vedea asadar rand pe rand cum poti folosi fiecare dintre aceste dimensiuni in cadrul propriei tale afaceri.

 

 

 

Viziune

 

 

 

"Viziunea Koch ne-a ajutat in doua feluri: in primul rand a reprezentat o serie de principii fundamentale care ne ghideaza comportamentul – o Stea a Nordului– si in al doilea rand, un ghid strategic. In rolul de Stea a Nordului, viziunea noastra este o constanta – nu se schimba niciodata. Este o busola care ne face sa mergem in directia cea buna, nu spre o destinatie pe care intentionam sa o atingem.

 

Ea intruchipeaza principiile fundamentale, precum si rolul afacerii in societate si principiile noastre directoare.”

 

 

 

Autorul vorbeste aici despre:

 

 

 

• Ce inseamna viziunea unei companii si care este viziunea companiei Koch Industries care se concentreaza pe a crea valoare si pe oameni.

 

 

 

• Rolul pe care il are o afacere in societate;

 

 

 

• Care sunt etapele formularii unei viziuni;

 

 

 

• Ce inseamna o viziune eficienta; ambitioasa, ampla, bazata pe intelegerea competentelor;

 

 

 

• Cum a contribuit viziunea la ascensiunea extraordinara a Koch Industries;

 

 

 

 

 

VIRTUTI SI TALENTE

 

 

 

"Desi unele companii se concentreaza exclusiv pe a angaja persoane cu abilitatile necesare posturilor libere si spera apoi ca acestia detin si insusirile potrivite, Koch a schimbat aceasta ordine. Noi ne concentram in primul rand pe insusiri. Obiectivul nostru este sa ocupam fiecare pozitie cu persoane care au si insusiri, si talente, insa daca am fi obligati sa alegem intre una sau cealalta, Koch va alege de fiecare data insusirile. De ce? Pentru ca intelegem ca oamenii talentati care au valori nepotrivite pot provoca mult mai mult rau companiei decat oamenii cu talente inferioare, dar care au virtuti.”

 

 

 

In acest capitol autorul vorbeste despre oameni si cat de importanti sunt acestia pentru o companie. Este vorba mai exact despre:

 

 

 

• Care sunt caracteristicile cautate la un potential angajat Koch Industries, care au legatura mai mult cu caracterul decat cu competenta pe o anumita functie;

 

 

 

• Care sunt cele opt tipuri de inteligenta: inteligenta interpersonala, intrapersonala, lingvistica, logico-matematica, vizual-spatiala, naturalista, corporal-chinestezica si muzicala si cum le poate ajuta pe companii acest model pentru a alege cei mai buni angajati;

 

 

 

• Care sunt principiile directoare ale MBM si ce inseamna fiecare dintre ele:

 

 

 

PRINCIPIILE DIRECTOARE MBM

 

 

 

1. Integritate

 

 

 

2. Conformitate

 

 

 

3. Crearea de valoare

 

 

 

4. Antreprenoriatul principial

 

 

 

5. Orientarea catre client

 

 

 

6. Cunoastere

 

 

 

7. Schimbare

 

 

 

8. Modestie

 

 

 

9. Respect

 

 

 

10. Implinire

 

 

 

• FEEDBACK. De ce este important ca angajatii sa primeasca feedback pentru performanta lor pentru ca acestia sa evolueze si ce fel de feedback le ofera Koch Industries angajatilor sai;

 

 

 

 

 

PROCESELE DE CUNOASTERE

 

 

 

Acest capitol iti vorbeste despre cum sa folosesti informatiile pentru a produce rezultate.  Ve afla asadar:

 

 

 

• Cum poti reduce cheltuielile pentru servicii de consultanta ale companiei;

 

 

 

• INSTRUMENTE DE MASURARE. Importanta instrumentelor de masurare intr-o companie si cum sa le folosesti pentru a imbunatati performanta acesteia; 

 

 

 

• Analiza marginala si analiza comparativa si rolul lor in prevenirea pierderilor;

 

 

 

• Ce sunt centrele de profit si cum te pot ajuta ele sa rentabilizezi afacerea;

 

 

 

DREPTURI DE DECIZIE:

 

 

 

"In cadrul sistemului MBM, drepturile de decizie sunt sinonime cu autoritatea. Daca ai dreptul de a decide ceva, nu ai doar autoritatea de a decide, ci esti responsabil si esti tras la raspundere pentru asta.”

 

 

 

Asadar, aici vei putea afla mai multe despre:

 

 

 

• DECIZII. Cat de importante sunt drepturile de decizie din interiorul organizatiei si cum sa le gestionezi eficient;

 

 

 

• Cei opt pasi ai cadrului decizional si cum sa ii aplici corect pentru a evita capcanele deciziilor;

 

 

 

• ROLURI, RESPONSABILITATI SI ASTEPTARI: Cum sa atribui in mod adecvat rolurile si responsabilitatile in companie;

 

 

 

STIMULENTE:

 

 

 

"Scopul sistemului de stimulente de la Koch este de a motiva angajatii sa aiba spirit de initiativa, sa creeze valoare pentru clienti, societate si companie si sa inteleaga ca realizarea celui mai bun profit pe termen lung pentru Koch este si in beneficiul lor, personal.”

 

 

 

Aceasta dimensiune a MGM vorbeste mai exact despre:

 

 

 

• MOTIVATIE. Cum sa faci diferenta intre stimulentele benefice si cele care nu incurajeaza crearea de valoare;

 

 

 

• Cum arata un sistem eficient de stimulente si cum sa le acorzi pe baza unei evaluari a contributiei totale a unui angajat;

 

 

 

 

 

PARTEA A III-A

 

 

 

Sistemul MBM permite fiecarui angajat sa inoveze si sa rezolve probleme fara sa i se spuna exact cum trebuie sa procedeze. Nu intamplator majoritatea exemplelor din aceasta carte este constituita din inovatiile si contributiile angajatilor. In aceasta parte a cartii vei descoperi asadar patru studii de caz in MBM din care te poti inspira pentru rezolvarea problemelor din compania ta.

 

 

 

Este vorba despre exemplul companiei Georgia-Pacific si cum s-a schimbat divizia Consumer Products a acesteia din punctul de vedere al viziunii, virtutilor si talentelor, al proceselor de cunoastere, al drepturilor de decizie si al stimulentelor dupa ce a fost achizitionata de Koch Industries si a fost aplicat sistemul MBM.

 

 

 

Tot aici vei afla cum a fost pus in aplicare sistemul MBM la Koch Industries pentru optimizarea sistemului de asigurari sau cum au fost transformate rafinaria si complexul chimic Corpus Christi din cadrul Flint Hills Resources sub toate aspectele lor pentru a deveni mai profitabile cu ajutorul MBM sau ce schimbari a adus cu sine implementarea sistemului MBM la uzina GP Green Bay Broadway Mill.

 

 

 

Finalul cartii este o sursa de inspiratie pentru cei care doresc sa implementeze MBM in compania lor (continand o serie de sfaturi in acest sens) dar si un prilej de meditatie, autorul concluzionand ca: 

 

 

 

"Principalul motiv pentru care ne straduim sa ne sporim capitalul si afacerile este ca sa putem contribui mai mult la bunastarea clientilor nostri, a comunitatilor, a angajatilor si a societatii. Acelasi obiectiv va ajuta orice companie sa realizeze la randul ei profit bun. 

 

 

 

Cel mai mare dar pe care il putem primi si da mai departe este oportunitatea de a gasi si de a ne urma pasiunea si, in felul acesta, sa schimbam lucrurile ajutandu-i pe ceilalti sa isi imbunatateasca viata. Sa fii cu adevarat bogat inseamna sa traiesti o viata plina de semnificatie. Acest fapt mi-a fost imprimat la o varsta frageda si este mostenirea pe care incerc sa o dau mai departe. Sper ca toata lumea va avea oportunitatea de a trai minunatul sentiment al implinirii.”

Nr. pagini: 384

Format: 13x20

Anul aparitiei: 2021

Cartea "Profit bun. Cum un plus de valoare pentru ceilalți a dus la crearea uneia dintre cele mai de succes companii din lume". face parte din categoria carti >> Stiinte economice - Economie generala a catalogului LibrariaOnline.ro. Cartea este scrisa de catre Koch, Charles si a fost publicata la Editura ACT SI POLITON .
Livrare se face din stoc, in 24 ore, din depozitul de carte LibrariaOnline.ro, de luni pana vineri. Transportul este gratuit pentru orice comanda de minim 100 lei cu livrare in reteaua de Pachetomate si 200 lei pentru livrarea la usa oriunde in tara prin curier. In Bucuresti transportul este gratuit pentru comenzi de minim 100 lei atat pentru livrarea in reteaua de Pachetomate cat si pentru livarea la usa prin curier.
Pentru orice solicitare apelati departamentul Suport Clienti LibrariaOnline.ro, de luni pana vineri in intervalul 9-18.

LibrariaOnline.ro intelege importanta informatiilor prezentate in aceasta pagina si face eforturi permanente pentru a le pastra actualizate. Singura situatie in care informatiile prezentate pot fi diferite fata de cele ale produsului este aceea in care producatorul aduce modificari specificatiilor acestuia, fara a ne informa in prealabil.


Alte carti de la editura ACT SI POLITON

Editura ACT si Politon, editura romaneasca, parte a grupului de firme ACT, care a luat nastere din dorinta de a apropia cititorii romani de cartile audio, de cartile narate si in aceeasi masura si de cartile tiparite. Dezideratul nostru este de a va familiariza cu audiobookurile de dezvoltare personala si profesionala, meditatie, spiritualitate sau de diete si sanatate, narate de binecunoscuti actori romani

Clientii care au cumparat acest produs au mai achizitionat

Nu exista comentarii referitoare la acest produs.