Acest site folosește cookies pentru a furniza servicii și funcționalități personalizate. Prin vizitarea site-ului nostru, îți dai acordul pentru descărcarea acestor cookies. Am inteles
Transport la 4.9 lei la Pachetomat si Easybox pentru comenzi de minim 59 de lei
Obiectivele lucrarii sunt orientate catre obtinerea unui model de calcul al profitabilitatii interne, fundamentat si implementat astfel incat sa contribuie la:• stabilirea rezultatelor fiecarui centru de activitate care sa poata influenta comportamentul managerilor si al salariatilor din subunitatile (decupajele) respective;• elaborarea contului de profit sau pierdere la fiecare centru de activitate, incluzandu-se numai acele informatii care au o relatie evidenta cu activitatea subunitatii;• obtinerea de informatii precise de catre salariati in legatura cu sistemul de lucru, sarcinile si performanta centrului respectiv.Autorul lucrarii detaliaza etapele de obtinere a profitului, prin descrierea modului de realizare a lui in interiorul unei banci comerciale, respectiv, profitabilitatea bancara vazuta prin prisma managementului general al bancii – cel care este direct interesat sa stie: cu cine realizeaza profitul in interiorul bancii?; care este aportul managementului local la realizarea profitului de ansamblu al bancii?Totodata sunt prezintate principalele parghii necesare a fi implementate intr-o banca comerciala pentru a se putea organiza o gestiune interna a profitabilitatii si anume: controlul de gestiune, sistemul de bugete si determinarea pretului de cesiune interna. Contributia autorului este relevanta prin solutia oferita in determinarea pretului de cesiune interna creand un model matematic stabilit cu ajutorul programarii liniare.Prin modul de abordare a problematicii gestiunii interne a profitabilitatii prezenta carte constituie un sprijin real pentru toti cei interesati de domeniul financiar-bancar.Prof. univ. dr. Ioan Nistor, Universitatea "Babes-Bolyai” Cluj-NapocaCuprins:
Abrevieri ...................................................................................................................... 11Prefata ......................................................................................................................... 13Cuvant introductiv ..................................................................................................... 15Capitolul 1. Bancile comerciale – caracteristici, rol si functii ................................ 211.1. Caracteristici specifice gestiunii interne a bancilor comerciale ....................... 211.1.1. Consideratii generale despre bancile comerciale si istoricul lor ............ 211.1.2. Bancile comerciale: abordari cu privire la gestiunea interna ................. 251.2. Locul, rolul, functiile si tipurile de operatiuni ale bancilor comerciale ............ 371.2.1. Locul, rolul si importanta bancilor in economie .................................... 371.2.2. Functiile bancilor comerciale ................................................................ 421.2.3. Tipuri de operatiuni care mijlocesc gestiunea interna a bancilorcomerciale .............................................................................................. 491.3. Concluzii .......................................................................................................... 53Capitolul 2. Evolutie, tendinte si orientari strategice in activitatile de gestiuneinterna ale bancilor comerciale ............................................................. 552.1. Evolutia activitatii de gestiune interna a bancilor comerciale .......................... 552.1.1. Puncte de vedere privind evolutia activitatii bancilor comerciale ......... 552.1.2. Aspecte comparative in evolutia bancilor comerciale ........................... 572.1.3. Reglementarile bancare – proces normal in evolutiabancilor comerciale ............................................................................... 632.1.4. Evolutia activitatii bancilor comerciale prin prisma diversificariiproduselor si serviciilor bancare ............................................................ 652.1.5. Activitatea bancilor comerciale prin prisma relatiilor cu clientela ........ 692.2. Tendinte si orientari strategice in activitatile de gestiune internaale bancilor comerciale .................................................................................... 712.2.1. Consideratii privind stadiul actual in activitatea bancilor comerciale ... 712.2.2. Tendinte in activitatea bancilor comerciale ........................................... 732.2.3. Opinii privind activitatea unor banci din Comunitatea Europeana ........ 782.2.4. Aspecte actuale si tendinte privind structura organizatorica, culturasi comportamentul bancar ...................................................................... 842.3. Concluzii .......................................................................................................... 86Gestiunea interna a profitabilitatii bancilor comerciale88Capitolul 3. Piata bancara din Romania si implicatiile ei in gestiunea internaa bancilor comerciale ............................................................................ 893.1. Caracteristicile pietei bancare........................................................................... 893.2. Piata bancara din Romania ............................................................................... 903.2.1. Aparitia si dezvoltarea pietei bancare din Romania pana in 1990 ......... 903.2.2. Dezvoltarea pietei bancare din Romania dupa 1990, sub influentaunor factori specifici .............................................................................. 923.2.2.1. Factori de influenta pozitiva a pietei bancare din Romaniain perioada de tranzitie ....................................................................... 973.2.2.2. Piata bancara din Romania in perioada de tranzitie sub influentaunor factori negativi ........................................................................... 993.3. Evolutia pietei bancare din Romania dupa 1990 ............................................ 1063.3.1. Consideratii generale privind evolutia pietei bancare din Romaniadupa 1990 ............................................................................................ 1063.3.2. Aspecte comparative in activitatea bancara din Romaniade dupa 1990 ........................................................................................ 1123.3.3. Mutatii produse in sistemul bancar dupa anul 2000 ............................ 1203.4. Perspectivele pietei bancare din Romania in perioada postaderarela Uniunea Europeana .................................................................................... 1233.4.1. Sistemul bancar romanesc la momentul aderariila Uniunea Europeana ......................................................................... 1233.4.2. Preocupari ale Asociatiei Romane a Bancilor (ARB)si ale Bancii Nationale a Romaniei (BNR) pentru dezvoltareapietei bancare din Romania in perspectiva .......................................... 1283.4.2.1. Obiective ale Asociatiei Romane a Bancilor (ARB), in directiadezvoltarii pietei bancare din Romania ............................................ 1283.4.2.2. Directii ale Bancii Nationale a Romaniei pentru dezvoltareapietei bancare din Romania .............................................................. 1293.5. Concluzii ........................................................................................................ 130Capitolul 4. Increderea – element esential in procesul de intermedierebancara ................................................................................................. 1314.1. Personalul bancar – factor esential al asigurarii increderii ............................. 1314.1.1. Consideratii generale despre personalul bancar ................................... 1314.1.2. Conduita personalului bancar .............................................................. 1344.1.3. Propuneri referitoare la personalul bancar ........................................... 1414.2. Frauda bancara – factor de subminare a increderii ......................................... 1424.2.1. Unele probleme privind frauda bancara ............................................... 1424.2.2. Frauda bancara – definitie, concept, risc bancar .................................. 1444.2.3. Formele si cauzele fraudelor bancare .................................................. 1464.2.4. Coruptia – fenomen si factor al generarii fraudelor bancare ............... 1544.2.5. Cai de prevenire a fraudelor bancare ................................................... 1554.3. Concluzii ........................................................................................................ 157Cuprins99Capitolul 5. Profitabilitatea bancara – abordari metodologice si tendinte ......... 1595.1. Profit, profitabilitate bancara si performante bancare – concepte si relatiide interdependenta ......................................................................................... 1595.1.1. Profitul bancilor comerciale – sursa de crestere a performantelorbancare ................................................................................................. 1595.1.2. Profitabilitatea bancara – instrument managerial de cuantificarea rentabilitatii unei banci comerciale ................................................... 1625.1.3. Performantele bancare – expresie a relatiei profit-risc ........................ 1645.2. Performantele bancare – analiza critica .......................................................... 1675.2.1. Aspecte comparative in abordarea performantelor bancare ................. 1675.2.2. Rentabilitatea bancara si riscul – abordare prin prisma unor indicatorifinanciari – interrelatie si interpretare ................................................. 1785.2.3. Puncte de vedere privind utilizarea informatiilor rezultatedin indicatorii de performanta bancara ................................................ 1875.3. Tendinte in abordarea profitabilitatii bancare ................................................ 1905.3.1. Consideratii generale privind evolutia si tendintaprofitabilitatii bancare .......................................................................... 1905.3.2. Gestiunea interna a profitabilitatii bancilor comerciale – concept,cadru general, rol ................................................................................. 1935.3.3. Influenta resurselor si plasamentelor de capital asupra profitabilitatiiunei banci comerciale – Studiu de caz ................................................. 2025.3.3.1. Baza de date pentru calculul indicatorilor ........................................ 2035.3.3.2. Calculul indicatorilor si analiza critica a rezultatelorbancii investigate .............................................................................. 2045.4. Concluzii ........................................................................................................ 208Capitolul 6. Parghii de control ale gestiunii interne a profitabilitatiibancilor comerciale (GIPB) ................................................................ 2096.1. Parghii de control ale gestiunii interne a profitabilitatii bancare,menite sa asigure cresterea profitului ............................................................ 2096.2. Controlul de gestiune ...................................................................................... 2116.2.1. Aspecte generale referitoare la controlul de gestiune .......................... 2116.2.2. Organizarea si exercitarea controlului de gestiuneintr-o banca comerciala ....................................................................... 2126.2.3. Rolul controlului de gestiune in gestiunea performantaa bancilor comerciale ........................................................................... 2136.3. Sistemul de bugete .......................................................................................... 2146.3.1. Definirea si principiile sistemului de bugete ale bancilorcomerciale ........................................................................................... 2146.3.2. Etapele caracteristice sistemului de bugete .......................................... 2176.3.3. Controlul gestiunii prin sistemul de bugete ......................................... 2186.4. Determinarea pretului de cesiune interna ....................................................... 220Gestiunea interna a profitabilitatii bancilor comerciale10106.4.1. Determinarea pretului de cesiune interna in bancile comercialeprin abordari matematice – Studiu de caz .......................................... 2306.5. Cercetarea stiintifica bancara – o necesitate in cadrul bancilorcomerciale ...................................................................................................... 2376.6. Concluzii ........................................................................................................ 244Concluzii finale ......................................................................................................... 247Bibliografie ................................................................................................................ 253
ISBN: 978-973-709-534-3An aparitie: 2011Nr. de pagini: 258Format: 17x24
Transport 4.9 lei pentru comenzi de minim 59 lei*