Acest site folosește cookies pentru a furniza servicii și funcționalități personalizate. Prin vizitarea site-ului nostru, îți dai acordul pentru descărcarea acestor cookies. Am inteles

Poți afla mai multe despre cookies și poți schimba setările lor aici.
 
 

Gestiunea interna a profitabilitatii bancilor comerciale - Lupulescu, Grigore

Editura ECONOMICA

Gestiunea interna a profitabilitatii bancilor comerciale

Cartea face parte din campania

Transport la 4.9 lei la Pachetomat si Easybox pentru comenzi de minim 59 de lei

Campania este valabila in perioada 23/04/2024 - 06/05/2024 in limita stocului disponibil. vezi alte carti din campanie

Gestiunea interna a profitabilitatii bancilor comerciale

Apreciere: 5.3/7 (6 voturi)
Editura: ECONOMICA
Status: In curs de reaprovizionare
Timp confirmare stoc: 1 - 4 zile lucratoare

Descriere

Descriere - Gestiunea interna a profitabilitatii bancilor comerciale

Obiectivele lucrarii sunt orientate catre obtinerea unui model de calcul al profitabilitatii interne, fundamentat si implementat astfel incat sa contribuie la:

•  stabilirea rezultatelor fiecarui centru de activitate care sa poata influenta comportamentul managerilor si al salariatilor din subunitatile (decupajele) respective;
•  elaborarea contului de profit sau pierdere la fiecare centru de activitate, incluzandu-se numai acele informatii care au o relatie evidenta cu activitatea subunitatii;
•  obtinerea de informatii precise de catre salariati in legatura cu sistemul de lucru, sarcinile si performanta centrului respectiv.

Autorul lucrarii detaliaza etapele de obtinere a profitului, prin descrierea modului de realizare a lui in interiorul unei banci comerciale, respectiv, profitabilitatea bancara vazuta prin prisma managementului general al bancii – cel care este direct interesat sa stie: cu cine realizeaza profitul in interiorul bancii?; care este aportul managementului local la realizarea profitului de ansamblu al bancii?

Totodata sunt prezintate principalele parghii necesare a fi implementate intr-o banca comerciala pentru a se putea organiza o gestiune interna a profitabilitatii si anume: controlul de gestiune, sistemul de bugete si determinarea pretului de cesiune interna. Contributia autorului este relevanta prin solutia oferita in determinarea pretului de cesiune interna creand un model matematic stabilit cu ajutorul programarii liniare.

Prin modul de abordare a problematicii gestiunii interne a profitabilitatii prezenta carte constituie un sprijin real pentru toti cei interesati de domeniul financiar-bancar.

Prof. univ. dr. Ioan Nistor, Universitatea "Babes-Bolyai” Cluj-Napoca


Cuprins:


Abrevieri ...................................................................................................................... 11
Prefata ......................................................................................................................... 13
Cuvant introductiv ..................................................................................................... 15
Capitolul 1. Bancile comerciale – caracteristici, rol si functii ................................ 21
1.1. Caracteristici specifice gestiunii interne a bancilor comerciale ....................... 21
1.1.1. Consideratii generale despre bancile comerciale si istoricul lor ............ 21
1.1.2. Bancile comerciale: abordari cu privire la gestiunea interna ................. 25
1.2. Locul, rolul, functiile si tipurile de operatiuni ale bancilor comerciale ............ 37
1.2.1. Locul, rolul si importanta bancilor in economie .................................... 37
1.2.2. Functiile bancilor comerciale ................................................................ 42
1.2.3. Tipuri de operatiuni care mijlocesc gestiunea interna a bancilor
comerciale .............................................................................................. 49
1.3. Concluzii .......................................................................................................... 53
Capitolul 2. Evolutie, tendinte si orientari strategice in activitatile de gestiune
interna ale bancilor comerciale ............................................................. 55
2.1. Evolutia activitatii de gestiune interna a bancilor comerciale .......................... 55
2.1.1. Puncte de vedere privind evolutia activitatii bancilor comerciale ......... 55
2.1.2. Aspecte comparative in evolutia bancilor comerciale ........................... 57
2.1.3. Reglementarile bancare – proces normal in evolutia
bancilor comerciale ............................................................................... 63
2.1.4. Evolutia activitatii bancilor comerciale prin prisma diversificarii
produselor si serviciilor bancare ............................................................ 65
2.1.5. Activitatea bancilor comerciale prin prisma relatiilor cu clientela ........ 69
2.2. Tendinte si orientari strategice in activitatile de gestiune interna
ale bancilor comerciale .................................................................................... 71
2.2.1. Consideratii privind stadiul actual in activitatea bancilor comerciale ... 71
2.2.2. Tendinte in activitatea bancilor comerciale ........................................... 73
2.2.3. Opinii privind activitatea unor banci din Comunitatea Europeana ........ 78
2.2.4. Aspecte actuale si tendinte privind structura organizatorica, cultura
si comportamentul bancar ...................................................................... 84
2.3. Concluzii .......................................................................................................... 86
Gestiunea interna a profitabilitatii bancilor comerciale
8
8
Capitolul 3. Piata bancara din Romania si implicatiile ei in gestiunea interna
a bancilor comerciale ............................................................................ 89
3.1. Caracteristicile pietei bancare........................................................................... 89
3.2. Piata bancara din Romania ............................................................................... 90
3.2.1. Aparitia si dezvoltarea pietei bancare din Romania pana in 1990 ......... 90
3.2.2. Dezvoltarea pietei bancare din Romania dupa 1990, sub influenta
unor factori specifici .............................................................................. 92
3.2.2.1. Factori de influenta pozitiva a pietei bancare din Romania
in perioada de tranzitie ....................................................................... 97
3.2.2.2. Piata bancara din Romania in perioada de tranzitie sub influenta
unor factori negativi ........................................................................... 99
3.3. Evolutia pietei bancare din Romania dupa 1990 ............................................ 106
3.3.1. Consideratii generale privind evolutia pietei bancare din Romania
dupa 1990 ............................................................................................ 106
3.3.2. Aspecte comparative in activitatea bancara din Romania
de dupa 1990 ........................................................................................ 112
3.3.3. Mutatii produse in sistemul bancar dupa anul 2000 ............................ 120
3.4. Perspectivele pietei bancare din Romania in perioada postaderare
la Uniunea Europeana .................................................................................... 123
3.4.1. Sistemul bancar romanesc la momentul aderarii
la Uniunea Europeana ......................................................................... 123
3.4.2. Preocupari ale Asociatiei Romane a Bancilor (ARB)
si ale Bancii Nationale a Romaniei (BNR) pentru dezvoltarea
pietei bancare din Romania in perspectiva .......................................... 128
3.4.2.1. Obiective ale Asociatiei Romane a Bancilor (ARB), in directia
dezvoltarii pietei bancare din Romania ............................................ 128
3.4.2.2. Directii ale Bancii Nationale a Romaniei pentru dezvoltarea
pietei bancare din Romania .............................................................. 129
3.5. Concluzii ........................................................................................................ 130
Capitolul 4. Increderea – element esential in procesul de intermediere
bancara ................................................................................................. 131
4.1. Personalul bancar – factor esential al asigurarii increderii ............................. 131
4.1.1. Consideratii generale despre personalul bancar ................................... 131
4.1.2. Conduita personalului bancar .............................................................. 134
4.1.3. Propuneri referitoare la personalul bancar ........................................... 141
4.2. Frauda bancara – factor de subminare a increderii ......................................... 142
4.2.1. Unele probleme privind frauda bancara ............................................... 142
4.2.2. Frauda bancara – definitie, concept, risc bancar .................................. 144
4.2.3. Formele si cauzele fraudelor bancare .................................................. 146
4.2.4. Coruptia – fenomen si factor al generarii fraudelor bancare ............... 154
4.2.5. Cai de prevenire a fraudelor bancare ................................................... 155
4.3. Concluzii ........................................................................................................ 157
Cuprins
9
9
Capitolul 5. Profitabilitatea bancara – abordari metodologice si tendinte ......... 159
5.1. Profit, profitabilitate bancara si performante bancare – concepte si relatii
de interdependenta ......................................................................................... 159
5.1.1. Profitul bancilor comerciale – sursa de crestere a performantelor
bancare ................................................................................................. 159
5.1.2. Profitabilitatea bancara – instrument managerial de cuantificare
a rentabilitatii unei banci comerciale ................................................... 162
5.1.3. Performantele bancare – expresie a relatiei profit-risc ........................ 164
5.2. Performantele bancare – analiza critica .......................................................... 167
5.2.1. Aspecte comparative in abordarea performantelor bancare ................. 167
5.2.2. Rentabilitatea bancara si riscul – abordare prin prisma unor indicatori
financiari – interrelatie si interpretare ................................................. 178
5.2.3. Puncte de vedere privind utilizarea informatiilor rezultate
din indicatorii de performanta bancara ................................................ 187
5.3. Tendinte in abordarea profitabilitatii bancare ................................................ 190
5.3.1. Consideratii generale privind evolutia si tendinta
profitabilitatii bancare .......................................................................... 190
5.3.2. Gestiunea interna a profitabilitatii bancilor comerciale – concept,
cadru general, rol ................................................................................. 193
5.3.3. Influenta resurselor si plasamentelor de capital asupra profitabilitatii
unei banci comerciale – Studiu de caz ................................................. 202
5.3.3.1. Baza de date pentru calculul indicatorilor ........................................ 203
5.3.3.2. Calculul indicatorilor si analiza critica a rezultatelor
bancii investigate .............................................................................. 204
5.4. Concluzii ........................................................................................................ 208
Capitolul 6. Parghii de control ale gestiunii interne a profitabilitatii
bancilor comerciale (GIPB) ................................................................ 209
6.1. Parghii de control ale gestiunii interne a profitabilitatii bancare,
menite sa asigure cresterea profitului ............................................................ 209
6.2. Controlul de gestiune ...................................................................................... 211
6.2.1. Aspecte generale referitoare la controlul de gestiune .......................... 211
6.2.2. Organizarea si exercitarea controlului de gestiune
intr-o banca comerciala ....................................................................... 212
6.2.3. Rolul controlului de gestiune in gestiunea performanta
a bancilor comerciale ........................................................................... 213
6.3. Sistemul de bugete .......................................................................................... 214
6.3.1. Definirea si principiile sistemului de bugete ale bancilor
comerciale ........................................................................................... 214
6.3.2. Etapele caracteristice sistemului de bugete .......................................... 217
6.3.3. Controlul gestiunii prin sistemul de bugete ......................................... 218
6.4. Determinarea pretului de cesiune interna ....................................................... 220
Gestiunea interna a profitabilitatii bancilor comerciale
10
10
6.4.1. Determinarea pretului de cesiune interna in bancile comerciale
prin abordari matematice – Studiu de caz .......................................... 230
6.5. Cercetarea stiintifica bancara – o necesitate in cadrul bancilor
comerciale ...................................................................................................... 237
6.6. Concluzii ........................................................................................................ 244
Concluzii finale ......................................................................................................... 247
Bibliografie ................................................................................................................ 253

 


ISBN: 978-973-709-534-3
An aparitie: 2011
Nr. de pagini: 258
Format: 17x24


Pentru orice solicitare contactati departamentul Suport Clienti LibrariaOnline.ro, de luni pana vineri in intervalul 9-18.

LibrariaOnline.ro intelege importanta informatiilor prezentate in aceasta pagina si face eforturi permanente pentru a le pastra actualizate. Singura situatie in care informatiile prezentate pot fi diferite fata de cele ale produsului este aceea in care producatorul aduce modificari specificatiilor acestuia, fara a ne informa in prealabil.


Rasfoieste editie digitala

Alte carti de la editura ECONOMICA