Fedra. De la Euripide la racine, de la seneca la Sarah Kane

Apreciere: 3.0/7 (1 vot)
Editura: PARALELA 45
Status: Epuizat

Descriere

Descriere - Fedra. De la Euripide la racine, de la seneca la Sarah Kane

Fedra e o fiinta care fascineaza, dincolo de teatru sau literatura. Dincolo de originea ei si de lumile in care supravietuieste. Despre cate personaje se mai poate spune asta? Mai putin comentata decat Hamlet, mai putin celebra decat Oedip, Fedra imparte cu ei un statut privilegiat, pe care doar cateva alte figuri ale imaginarului uman l-au atins: isi creeaza propriul destin. Invinge zeii si isi invinge conditia. Dar, mai mult decat atat, isi invinge autorul, autorii care au incercat, din antichitatea greaca si pana astazi, sa o supuna, sa o inteleaga, sa o citeasca si sa o rescrie. Fedra nu e doar un mit, in sensul in care mituri sunt toate chipurile din galeria lui Homer sau a tragicilor greci, ci un mit al ideii de personaj dramatic, al unui model de necuprins in paginile unei carti sau in matca unei scene.
Octavian Saiu este profesor, cercetator si critic de teatru. Are un doctorat in studii teatrale si unul in literatura comparata. A predat la universitati din Romania si Noua Zeelanda, si a fost Visiting Fellow la University of London. De-a lungul timpului, a participat la conferinte si festivaluri de teatru in Europa, Asia, America, Australia si Noua Zeelanda. A prezentat emisiuni culturale de televiziune, a publicat in reviste nationale si internationale si a colaborat la prima Enciclopedie a receptarii lui Samuel Beckett, tiparita la Londra. Este Vicepresedinte al Asociatiei Internationale a Criticilor de Teatru (AICT) - Sectia Romana si autorul volumelor: In cautarea spatiului pierdut (Nemira, 2008)/ In Search of Lost Space (UNATC Press, 2010) si Beckett. Pur si simplu (Paideea, 2009 - Premiul Criticii pentru carte de teatru).

Anul aparitiei: 2010
Nr.pagini: 204

Pentru orice solicitare contactati departamentul Suport Clienti LibrariaOnline.ro, de luni pana vineri in intervalul 9-18.

LibrariaOnline.ro intelege importanta informatiilor prezentate in aceasta pagina si face eforturi permanente pentru a le pastra actualizate. Singura situatie in care informatiile prezentate pot fi diferite fata de cele ale produsului este aceea in care producatorul aduce modificari specificatiilor acestuia, fara a ne informa in prealabil.

Vezi alte carti scrise de Octavian Saiu

Alte carti de la editura PARALELA 45

Editura Paralela 45 ofera cititorilor sai carti din domeniile: literatura beletristica, literatura de informare, literatura didactica, literatura pentru copii, literatura de divertisment. Editura Paralela 45 - o linie editoriala la zi.