Acest site folosește cookies pentru a furniza servicii și funcționalități personalizate. Prin vizitarea site-ului nostru, îți dai acordul pentru descărcarea acestor cookies. Am inteles

Poți afla mai multe despre cookies și poți schimba setările lor aici.
 
 

Psihologia Fake News. Acceptarea, distribuirea si corectarea informatiilor false - Greifeneder, Reiner

Editura TREI - colectia PSIHOLOGIE PSIHOTERAPIE

-14.75 Lei
Psihologia Fake News. Acceptarea, distribuirea si corectarea informatiilor false

Cartea face parte din campania

Transport la 4.9 lei la Pachetomat si Easybox pentru comenzi de minim 59 de lei

Campania este valabila in perioada 23/04/2024 - 06/05/2024 in limita stocului disponibil. vezi alte carti din campanie

Psihologia Fake News. Acceptarea, distribuirea si corectarea informatiilor false

Apreciere: 3.0/7 (4 voturi)
Editura: TREI
Status: In curs de reaprovizionare
Timp confirmare stoc: 1 - 3 zile lucratoare

PRP:59,00 LeiAcesta este pretul recomandat de producator/ pretul de coperta. Pretul de vanzare este afisat mai jos
44,25 Lei
Diferența: 14.75 Lei

Descriere Specificatii

Descriere - Psihologia Fake News. Acceptarea, distribuirea si corectarea informatiilor false

Intentia de a induce in eroare este la fel de veche ca omenirea. Intr?un climat contemporan in care faptele si informatiile false se amesteca si sunt intentionat amestecate, gestionarea stirilor false devine importanta in numeroase arii ale vietii cotidiene, de la politica la informatii despre sanatate si studii stiintifice.

Acest volum pune intrebarea ce anume ii face pe oameni sa accepte si sa distribuie informatii false si ce se poate face pentru a contracara acest fenomen. Aceste trei aspecte trebuie intelese in contextul creat de retelele de socializare online care au schimbat in mod fundamental modul in care informatia este produsa, consumata si transmisa. Pentru a raspunde acestor intrebari, volumul de fata aduce laolalta experti consacrati din diferite domenii ale psihologiei si ale stiintelor inrudite, precum stiintele informatiei si stiintele politice, care prezinta cele mai recente studii, teorii si aplicatii legate de domeniul dezinformarii si propun diferite directii de interventie pentru a contracara stirile false.

Reiner Greifeneder este profesor de psihologie sociala la Universitatea din Basel, Elvetia. Cercetarile sale se centreaza pe impactul judecatilor asupra sentimentelor, experienta indivizilor de a fi exclusi social si modul in care indivizii contruiesc adevarul.

Mariela E. Jaffe este doctorand in psihologie sociala la Universitatea din Basel, Elvetia. Cercetarile sale se focalizeaza pe construirea sociala a adevarului si pe preferintele indivizilor cu privire la diversitate.

Eryn J. Newman este profesor la Universitatea Nationala Australiana. Cercetarile sale urmaresc modul in care oamenii ajung sa creada si sa-si aminteasca ca anumite lucruri sunt adevarate si cum informatiile tangentiale sau pseudo-dovezile pot influenta evaluarea informatiilor in viata cotidiana.

Norbert Schwarz este profesor de psihologie si marketing la Universitatea din California de Sud. Cercetarile sale investigheaza modul in care se iau deciziile si implicatiile acestui fapt pentru opinia publica, comportamentul consumatorului si cercetarea din stiintele sociale.

Din ce in ce mai multe cercetari arata ca pana si o expunere minora la o fotografie care are legatura cu subiectul, dar care nu e concludenta, ii poate face pe oameni sa creada ca o afirmatie asociata este adevarata, in ciuda faptului ca fotografia nu ofera dovezi semnificative in privinta veridicitatii afirmatiei, un efect al "senzatiei de veridicitate. Acest efect dureaza cateva zile si influenteaza mai multe tipuri de rationamente, inclusiv judecati referitoare la cunostinte generale, la predictii despre evenimente viitoare si judecati cu privire la propriile amintiri episodice. - Autorii

Cuprins

Autori
1. Ce e nou si adevarat in privinta fake news?
RAINER GREIFENEDER, MARIELA E . JAFFE, ERYN J. NEWMAN ?I NORBERT SCHWARTZ

Partea I. Parcursul si consecintele informatiei (false) in retele

2. Cat de grava este problema fake news?
BENJAMINA . LYONS , VITTORIO MEROLA ?I JASON REIFLER

3. Adevarul si dinamicile difuzarii de stiri pe Twitter
ROBERT A CKLAND ?I KARL GWYNN

4. Articole retractate - versiunea stiintifica a fake news
JUDIT BAR?ILAN ?I GALI HALEVI

Partea a II?a. Procese cognitive implicate in acceptarea, distribuirea si corectarea dezinformarii

5. Cand stirile (false) par adevarate
NORBERT SCHWARZ ?I MADELINE JALBERT

6. Aparenta de adevar
ERYN J. NEWMAN ?I LYNN ZHANG

7. O fi adevarat sau sunt doar fake news?
MARIELA E . JAFFE ?I RAINER GREIFENEDER

8. Convingeri eronate
ELIZABETH J. MARSH ?I MATTHEW L. STANLEY

9. Inoculare psihologica impotriva fake news
SANDER VAN DER LINDEN ?I JON ROOZENBEEK

Partea a III?a. Procese motivationale implicate in acceptarea, distribuirea si corectarea dezinformarii


10. Voi, cu fake news, noi, cu faptele
DAPHNA OYSERMAN ?I ANDREW DAWSON

11. Convingeri conspirationiste
DOLORES ALBARRACIN

12. Atribuirea etichetei de fake news ca sursa de structura nespecifica
JORDAN R. AXT, MARK J. LANDAU ?I AARON C. KAY

Multumiri

Produsul face parte din colectia PSIHOLOGIE PSIHOTERAPIE

Pentru orice solicitare contactati departamentul Suport Clienti LibrariaOnline.ro, de luni pana vineri in intervalul 9-18.

LibrariaOnline.ro intelege importanta informatiilor prezentate in aceasta pagina si face eforturi permanente pentru a le pastra actualizate. Singura situatie in care informatiile prezentate pot fi diferite fata de cele ale produsului este aceea in care producatorul aduce modificari specificatiilor acestuia, fara a ne informa in prealabil.


Alte carti din colectia PSIHOLOGIE PSIHOTERAPIE

Rasfoieste editie digitala

Alte carti de la editura TREI

Editura TREI. Carti de la editura TREI. Editura TREI a aparut la jumatatea deceniului 90, intr-o perioada in care piata editoriala romaneasca de-abia se dezmortea, incercand sa se reabiliteze dupa lunga penurie de carte din perioada comunista. Initiatorii ei, Vasile Dem. Zamfirescu, profesor de psihanaliza la Facultatea de Filosofie si Silviu Dragomir, proaspat absolvent al acestei facultati, veneau dintr-o zona culturala care fusese afectata in modul cel mai grav de ideologie si interdictie. Si-au propus sa publice psihanaliza, un gen de carte aproape inexistent pana in acel moment in Romania. Ideea s-a bucurat de succes, "Biblioteca de psihanaliza" a editurii devenind o autoritate in domeniu si oferind cititorilor romani, in premiera, editii complete ale operelor lui S. Freud si C. G. Jung, mai intai, iar apoi serii de autori fundamentali precum F. Dolto, D. Winnicott, M. Klein etc. Acesta a fost doar inceputul. Pe masura ce s-a extins portofoliul teoretic (psihologie academica, psihologie practica, eseu), s-a dezvoltat si un departament de fictiune, bazandu-se initial pe o selectie de romane cu tenta psihologica, strans legata de specificul editurii, dupa care aria tematica s-a diversificat.
Inima neagra ca noaptea
Adauga in cos
-5Lei
In Stoc
PRP: 129,00 Lei  96,75 Lei
Mana de pe zid
Adauga in cos
-5Lei
In Stoc
PRP: 45,00 Lei  33,75 Lei
O familie de mincinosi
Adauga in cos
-5Lei
In Stoc
PRP: 55,00 Lei  41,25 Lei
Din prietenia unui munte
Adauga in cos
-5Lei
In Stoc
PRP: 45,00 Lei  33,75 Lei
Terapia schemelor. Ghid practic
Adauga in cos
-5Lei
In Stoc
PRP: 69,00 Lei  51,75 Lei