Descriere - Autismul. Ce sa facem (si ce sa nu facem)
Aceasta carte este un instrument valoros dedicat cadrelor didactice care lucreaza cu elevi cu tulburari de spectru autist, oferindu-le sprijin practic si informatii actualizate pentru a crea un mediu educational incluziv si adaptat.
Ce face aceasta carte indispensabila?
Explicatii clare si concise: Ofera o intelegere detaliata a caracteristicilor autismului, incluzand dificultatile de interactiune sociala, comunicare si comportamentele repetitive, specifice acestei tulburari.
Recomandari practice: Propune strategii eficiente pentru gestionarea activitatilor din clasa, utilizarea materialelor vizuale si implementarea unor rutine care sa favorizeze predictibilitatea si starea de bine a elevilor.
Fise de observare si planuri personalizate: Include instrumente utile pentru evaluarea nevoilor individuale ale copiilor si crearea unui plan educational personalizat, in conformitate cu obiective clare si masurabile.
Abordare incluziva: Promoveaza valorizarea diferentelor si cooperarea dintre profesori, parinti si specialisti, pentru a asigura succesul educational al tuturor elevilor din clasa.
Cartea este structurata pe arii esentiale – interactiune sociala, comunicare, comportamente si interese – si ofera sugestii usor de implementat, bazate pe dovezi stiintifice. Este o resursa indispensabila pentru cadrele didactice care isi doresc sa creeze un mediu educational echitabil si accesibil pentru toti elevii.
Nr pagini: 152
Format: 14x21
An aparitie: 2025
Editia: Brosata
Autor: Marco Pontis
Editura: Didactica Publishing House
ISBN: 5948495009786
Recenzie - Autismul. Ce sa facem (si ce sa nu facem)
Într-o lume din ce în ce mai diversificată, unde nevoile individuale ale elevilor devin tot mai evidente, cartea „Autismul. Ce să facem (și ce să nu facem)” se prezintă ca un far călăuzitor pentru cadrele didactice. Această lucrare nu este doar un simplu ghid, ci un instrument de sprijin esențial în efortul de a crea un mediu educațional incluziv și adaptat nevoilor specifice ale elevilor cu tulburări de spectru autist. Așadar, să explorăm mai îndeaproape de ce această carte este considerată o referință în domeniu.
Un prim motiv care ridică această carte la rangul de referință este claritatea cu care sunt prezentate conceptele fundamentale legate de autism. Autorii reușesc să ofere explicații concise și accesibile despre caracteristicile acestui spectru, detaliind dificultățile de interacțiune socială, comunicare și comportamentele repetitive. Într-o societate care, de multe ori, este predispusă la stigmatizare, o astfel de abordare educativă este esențială pentru a deschide drumul către o înțelegere mai profundă și mai empatică a acestor provocări.
Temele principale ale cărții sunt bine conturate, având în centru necesitatea de a adapta strategiile de predare la nevoile individuale ale elevilor. Cititorii vor învăța nu doar despre modul în care să gestioneze activitățile din clasă, dar și despre utilizarea materialelor vizuale și implementarea rutinei pentru a spori predictibilitatea. De asemenea, inclusivitatea reprezintă un leitmotiv, promovând cooperarea între profesori, părinți și specialiști. Această abordare multidisciplinară nu face decât să sublinieze importanța colaborării pentru a asigura succesul educațional al tuturor elevilor.
Merită cu siguranță să citești „Autismul. Ce să facem (și ce să nu facem)”. Cartea nu doar că este plină de informații valoroase, dar este și un apel la acțiune pentru cadrele didactice să îmbrățișeze diversitatea și să creeze un spațiu educațional echitabil. Recomandările practice și instrumentele de evaluare incluse în carte sunt ușor de implementat și pot transforma radical modul în care se desfășoară procesul educațional pentru copiii cu autism. Așadar, dacă ești cadru didactic sau implicat în educația copiilor, această carte este un must-read.
Despre autor, nu avem detalii specifice în descriere, dar este evident că expertiza și pasiunea pentru educație și incluziune transpare din paginile acestei lucrări. Autorul sau autorii, prin abordarea lor, demonstrează o înțelegere profundă a nevoilor elevilor cu autism și a problemelor cu care se confruntă cadrele didactice în mediul educațional modern. Această carte este, fără îndoială, rodul unei experiențe bogate și al unei cercetări temeinice, făcând-o un pilon de bază pentru toți cei care doresc să contribuie la o educație mai bună și mai incluzivă.
Răsfoiește cartea - Autismul. Ce sa facem (si ce sa nu facem)
Livrarea se face din stoc, in 24-48 ore, din depozitul de carte LibrariaOnline.ro, de luni pana vineri.
Transportul este gratuit pentru orice comanda de minim 119 lei cu livrare in reteaua de Pachetomate
Posta Panduri, minim 199 lei cu livrare in Easybox oriunde in tara si minim 149 lei cu livrare prin
curier in Bucuresti.
LibrariaOnline.ro intelege importanta informatiilor prezentate in aceasta pagina si face eforturi
permanente pentru a le pastra actualizate. Singura situatie in care informatiile prezentate pot fi
diferite fata de cele ale produsului este aceea in care producatorul aduce modificari specificatiilor
acestuia, fara a ne informa in prealabil.
Timpul maxim de procesare al acestei carti este de 7 zile.
Estimarea este exprimata in zile lucratoare si se refera la timpul maxim de aprovizionare si expediere.
Titlurile de curand epuizate sau cele aflate in curs de reeditare nu cad sub incidenta acestor estimari, iar disponibilitatea lor va va fi comunicata in 7 zile de la data comenzii.
Acest site folosește cookies pentru a furniza servicii și funcționalități personalizate. Prin vizitarea site-ului nostru, îți dai acordul pentru descărcarea acestor cookies.
Am inteles