Acest site folosește cookies pentru a furniza servicii și funcționalități personalizate. Prin vizitarea site-ului nostru, îți dai acordul pentru descărcarea acestor cookies. Am inteles

Poți afla mai multe despre cookies și poți schimba setările lor aici.
 
 

Caietul inteligent, pentru clasa a VII-a, semestrul I. Literatura. Limba romana. Comunicare - Ionita, Florin

Editura ART GRUP EDUCATIONAL

Caietul inteligent, pentru clasa a VII-a, semestrul I. Literatura. Limba romana. Comunicare

Cartea face parte din campania

Transport la 4.9 lei la Pachetomat si Easybox pentru comenzi de minim 59 de lei

Campania este valabila in perioada 26/09/2024 - 26/09/2024 in limita stocului disponibil. vezi alte carti din campanie

Programul Pro Scientia

Resurse pentru Profesori, Viitor pentru Elevi

Esti CADRU DIDACTIC?
Aplica pentru a deveni membru si pentru a avea acces la beneficiile programului nostru.

vezi beneficiile si cum te poti inscrie in program

Caietul inteligent, pentru clasa a VII-a, semestrul I. Literatura. Limba romana. Comunicare

Apreciere: 6.4/7 (32 voturi)

Reducere clienti premium -5% EXTRA REDUCERE PENTRU CLIENTII PREMIUM

Daca esti client PREMIUM, beneficiezi de 5% extra reducere la acest produs folosind voucherul activ din contul tau.

PRET CLIENT PREMIUM: XX,XX LEI

Afla cum poti deveni client PREMIUM.


 

Descriere Specificatii Recenzie Editoriala

Descriere - Caietul inteligent, pentru clasa a VII-a, semestrul I. Literatura. Limba romana. Comunicare

Seria de patru Ghiduri isi propune sa ofere celor interesati - elevi si profesori, deopotriva cateva metode si instrumente de evaluare utile in practica scolara curenta. Ele au fost proiectate cu scopul studierii limbii si literaturii romane, care, in conformitate cu Programa pentru clasele V-VIII, este "de a forma un tanar cu o cultura comunicationala si literara de baza, capabil sa inteleaga lumea, sa comunice si sa interactioneze cu semenii, sa-si utilizeze in mod eficient si creativ capacitatile proprii pentru rezolvarea unor probleme concrete din viata cotidiana, sa poata continua in orice faza a existentei sale procesul de invatare, sa fie sensibil la frumosul din natura si la cel creat de om". Aceste Ghiduri nu sunt menite sa inlocuiasca manualele, ci sa le completeze cu aplicatii variate, cu diferite grade de dificultate, pentru a da astfel  posibilitatea elevilor sa isi exerseze, speram intr-un mod placut, abilitatile si competentele dobandite la clasa. Toate aceste aplicatii au fost proiectate urmand cu rigurozitate. Competentele specifice ale Programei scolare pentru a-l pune pe elev in situatii mereu noi, care sa-i solicite in permanenta gandirea si creativitatea. Seria Ghidurilor se distinge de alte auxiliare printr-o serie de elemente noi:

S-au folosit itemi foarte variati: cu alegere duala si multipla, cu raspuns scurt, de asociere, intrebari structurate, compuneri libere si structurate;

Cerintele au fost grupate astfel incat sa permita, in rezolvare, utilizarea unor pagini intregi (pagina, respectiv succesiunea de pagini - se poate/ se pot constitui in teste, teme pentru acasa etc., pentru facilitarea evaluarii fiind oferite, de fiecare data, precizari privind timpul de lucru si punctajul);

Lucrarea a fost proiectata ca un caiet de lucru si, in acelasi timp, ca o culegere de teste (102 teste pentru clasa a VII-a) ce pot fi lucrate direct pe carte (prin desprinderea sau nu a colilor-test din volum) sau pe caietele elevilor;

A fost conceput cate un Ghid pentru fiecare semestru al anului de studiu si materia a fost in asa fel distribuita, incat sa raspunda unor ritmuri diferite ale parcurs ului, precum si pregatirii pentru olimpiadele scolare.

Un test initial deschide fiecare volum, iar un numar de teste sumative completeaza fiecare capitol;

De asemenea, au fost concepute - pe baza unui algoritm - teste de evaluare si variante de subiecte pentru teza, pentru fiecare semestru.

De retinut! Fiecare pagina-test (sau succesiune de pagini-test) are in subsolul paginii (respectiv, al ultimei pagini) o propunere (selectie) de exercitii, grupate in TEST 1 (test cu un nivel mai redus de dificultate) si TEST II (test cu un nivel ceva mai ridicat de dificultate), ambele insotite de o sugestie de timp de lucru. Profesorul poate astfel alege, in functie de nivelul clasei sau de obiectivele urmarite, tipul adecvat de teste. Module precum Exerseaza, Pentru portofoliul tau, Concurs, Autoevaluare au fost concepute fie pentru fixarea unor cunostinte, fie pentru elevii al caror ritm de lucru este superior colegilor de clasa. De altfel, diversificarea gradului de dificultate al aplicatiilor a fost unul dintre obiectivele prioritare ale acestor Ghiduri.

Desi materialul a fost grupat in trei module, Literatura.Limba romana si Comunicare (orala si scrisa) autorii au avut permanent in vedere modelul comunicativ-functional al Programei prin folosirea acelorasi texte-suport in toate cele trei sectiuni. Acestea au fost selectate in mare masura din manuale in uz, dar au fost propuse si texte noi, criteriile fiind de fiecare data accesibilitatea si valoarea. Speram ca aceste Ghiduri sa fie, atat pentru profesori, cat si pentru elevi, niste instrumente de lucru utile si totodata placute.

Cuprins :

Test de evaluare initiala 1 (model MECTS 2012) [7-8]
Test de evaluare initiala 2 [9-10]
LITERATURA [11-50]
Imaginile artistice si figurile de stil (Actualizare) [13-16]
Aliteratia. Asonanta. Definire. Identificare. Explicare [17-18]
Metafora [19-24]
Familiarizare [19-20]
Aprofundare [21-24]
Hiperbola. Intelegerei definire. Recunoastere. Explicare [25-26]
Versificatia [27-30]
Nivelul sintactic (aprofundare) [27-28]
Nivelul fonetic (prozodia) - Tipuri de rima. Masura. Piciorul metric. Ritmul. Versul liber [29-30]
Genul liric. Opera lirica (actualizare) [31-34]
Forma poeziei si ideile transmise [35-38]
Concordante usor sesizabile [35-36]
Concordante greu sesizabile [37-38]
Genul liric [39-41]
Test sumativ [39-40]
Autoevaluare [41]
Opera epica [42-50]
Structura operei literare epice. Narator. Timp si spatiu. Actiune. Personaje. Procedee de legare a secventelor [42-46]
Autor - Narator - Personaj [47-50]
LIMBA ROMANA [51-85]
Lexicul [53-67]
Mijloace de imbogatire a vocabularului - Actualizare [53]
Rolul sufixelor in realizarea sensului cuvintelor [54]
Mijloace de imbogatire a vocabularului [55-56]
Sinonime. Tipuri de sinonime. Antonime. Paronime [57-58]
Omonimele. Tipuri de omonime. Cuvinte polisemantice. Polisemia si omonimia.
Asemanari si deosebiri [59-60]
Cuvintele polisemantice [61]
Unitatile frazeologice [62-63]
Pleonasmul (actualizare) [64]
Omonimele. Paronimele. Pleonasmul [65]
Teste sumative [66-67]
Fonetica [68-71]
Notiuni de fonetica. Actualizare [68]
Greseli de pronuntare provocate de tendintele.din limba romana contemporana [69] Pronuntare si scriere corecta [70]
Test sumativ [71]
Verbul [72-85]
Actualizare. Modul. Timpul. Functii sintactice [72-74] Test sumativ [75-76]
Verbe copulative. Verbe predicative [77]
Verbe personale. Verbe impersonale. Diatezele verbului. Propozitia fara subiect [78-79] Locutiunea verbala [80]
Teste sumative [81-85]
COMUNICARE [87-137] Comunicarea scrisa [89-103] Organizarea textului scris [89-96]
Exercitii de alcatuire a planului unei lucrari pe o tema data [89-91]
Exercitii de construire a unui text narativ prin expansiune sau restrangere [92-95]
Cererea [96]
Scrierea despre textul literar si nonliterar [97-103]
Scrierea despre textul literar [97-99]
Rezumatul unui text stiintific [100-103]
Comunicarea orala [104-115]
Situatia de comunicare [104-113]
Raportul dintre ideea principala si detaliile aferente [104-105]
Modalitatile textuale argumentative [106-109]
Inlantuirea elementelor verbale si nonverbale in context [110-113]
Textul dialogat si cel monologat [114-115]
Organizarea monologului expozitiv si demonstrativ. Relatarea [114-115]
TESTE DE EVALUARE [117-132]
TEZA. SUGESTII [133-149]
Te pregatesti pentru teza! [133-134]
Sugestii metodologice generale pentru rezolvarea fiecarui tip de subiect [135]
Sugestii de rezolvare pentru teza [136-149]
VARIANTE DE TEZE [151-178] Varianta 1 [151-152]
Varianta 2 [153-160]
GRILE DE NOTARE [159-160]

Nr. de pagini : 156
Anul aparitiei : 2013


Pentru orice solicitare contactati departamentul Suport Clienti LibrariaOnline.ro, de luni pana vineri in intervalul 9-18.

LibrariaOnline.ro intelege importanta informatiilor prezentate in aceasta pagina si face eforturi permanente pentru a le pastra actualizate. Singura situatie in care informatiile prezentate pot fi diferite fata de cele ale produsului este aceea in care producatorul aduce modificari specificatiilor acestuia, fara a ne informa in prealabil.


Vezi alte carti scrise de Florin Ionita

Alte carti de la editura ART GRUP EDUCATIONAL

Carti de la editura Art Educational si Art Klett