Acest site folosește cookies pentru a furniza servicii și funcționalități personalizate. Prin vizitarea site-ului nostru, îți dai acordul pentru descărcarea acestor cookies. Am inteles

Poți afla mai multe despre cookies și poți schimba setările lor aici.
 
 

Cum sa inlaturam starile de teama ale copiilor prin povesti terapeutice sau cum sa patrunzi in lumea lor interioara si sa-i ajuti sa depaseasca greutatile - Floret, Anne

Editura ORIZONTURI

-3 Lei
Cum sa inlaturam starile de teama ale copiilor prin povesti terapeutice sau cum sa patrunzi in lumea lor interioara si sa-i ajuti sa depaseasca greutatile

Cum sa inlaturam starile de teama ale copiilor prin povesti terapeutice sau cum sa patrunzi in lumea lor interioara si sa-i ajuti sa depaseasca greutatile

Apreciere: 4.0/7 (6 voturi)
Editura: ORIZONTURI
Status: Epuizat

Reducere clienti premium -5% EXTRA REDUCERE PENTRU CLIENTII PREMIUM

Daca esti client PREMIUM, beneficiezi de 5% extra reducere la acest produs folosind voucherul activ din contul tau.

PRET CLIENT PREMIUM: XX,XX LEI

Afla cum poti deveni client PREMIUM.


 

Descriere Specificatii

Descriere - Cum sa inlaturam starile de teama ale copiilor prin povesti terapeutice sau cum sa patrunzi in lumea lor interioara si sa-i ajuti sa depaseasca greutatile

A doua carte din seria Metode moderne de crestere si educare a copiilor este dedicata povestilor terapeutice. Acestea reprezinta un instrument extrem de folositor parintilor si educatorilor pentru a-i ajuta pe copii sa depaseasca anumite probleme si spre a intelege ce se intampla in profunzimea sufletului lor.

Limbajul simbolic reprezinta o modalitate ideala de a vorbi subconstientului, actionand astfel asupra problemelor din mintea copilului, avand o mare influenta asupra acestuia si asupra realitatii percepute de el. Simbolul se adreseaza sufletului, acea parte a aisbergului pe care noi nu o vedem si pe care o putem controla prin aceste metafore vindecatoare.

Problemele si situatiile in care povestile terapeutice isi pot dovedi din plin utilitatea se refera la: dificultatea in a adormi, frica de cosmaruri, controlul reflexelor de urinare si defecare, separarea parintilor, prezenta unui singur parinte in viata de zi cu zi, adoptia privita ca abandon al parintilor naturali sau ca un fenomen stresant de adaptare la noua familie, existenta unui mediu familial ostil, dificultatile scolare, incapacitatea de a accepta un parinte vitreg, abuzul sexual etc.

De-a lungul temelor abordate, parintii si educatorii pot parcurge cateva povesti pe care le pot reda copiilor in scop terapeutic, dar, insusindu-si anu¬mite simboluri cu o mare putere asupra subconstientului micutilor, pot crea ei insisi alte povesti adaptate diverselor probleme ale celor mici.

Autoarea, Anne Floret, este psiholog si psihoterapeut cu indelungata experienta in domeniul relatiilor dintre copii si parinti.

Cuprins :

PROLOG ... 5
INTRODUCERE ... 9
   Cum se nasc povestile ... 9
   Care sunt obiectivele acestei carti? ... 11
   Scopul acestei carti este acela de a-1 atinge pe copil in realitatea sa ... 12
   Cum se citeste aceasta carte? ... 15
   Crearea de povesti ... 16
   A spune o poveste este o adevarata poveste ... 17
   Simbolul ... 20

   1. SOMNUL

Povestea 1: Vaporul micutului marinar
   Povestea ... 25
   Explicatie ... 27
   Dinamica povestii ... 32
   Simbolurile importante de retinut ... 34

Povestea 2: Micul tigru si ceasornicarul viselor
   Introducere ... 35
   Povestea ... 35
   Explicatie ... 38
   Dinamica povestii ... 44
   Simbolurile importante de retinut ... 47

   2. DESPARTIREA PARINTILOR

Povestea 1: Capitanul si meduzele
   Introducere ... 48
   Povestea ... 49
   Explicatie ... 51
   Dinamica povestii ... 56
   Simbolurile importante de retinut ... 57

Povestea 2: Pitigoiul echilibrist
   Introducere ... 58
   Povestea ... 58
   Explicatie ... 59
   Dinamica povestii ... 63
   Simbolurile importante de retinut ... 63

   3. LIMITELE

Florent si toba
   Introducere ... 64
   Povestea ... 65
   Explicatie ... 74
   Dinamica povestii ... 81
   Simboluri importante de retinut ... 83

   4. ADOPTIA

Povestea 1: Calatoria lui Louis Glisse
   Introducere ... 84
   Povestea ... 85
   Explicatie ... 86
   Dinamica povestii ... 90
   Simbolurile importante de retinut ... 91

Povestea 2: Un copac atat de mare
   Introducere ... 92
   Povestea ... 92
   Explicatie ... 94
   Dinamica povestii ... 97
   Simbolurile importante de retinut ... 98

   5. CONTROLUL SFINCTERELOR

Moa, farfuria si lingura ei
   Introducere ... 99
   Povestea ... 99
   Explicatie ... 100
   Dinamica povestii ... 103
   Simbolurile importante de retinut ... 105

   6. EXCLUDEREA

Borcanul spart
   Introducere ... 106
   Povestea ... 107
   Explicatie ... 108
   Dinamica povestii ... 111
   Simbolurile importante de retinut ... 112

   7. FAMILIE BICULTURALA

Muntele alb
   Introducere ... 113
   Povestea ... 114
   Explicatie ... 117
   Dinamica povestii ... 123
   Simbolurile importante de retinut ... 125

   8. FRUSTRAREA

Cuibul stramb
   Introducere ... 126
   Povestea ... 126
   Explicatie ... 128
   Dinamica povestii ... 130
   Simbolurile importante de retinut ... 131

   9. DIFICULTATILE SCOLARE

Povestea 1: Satenii invizibili
   Introducere ... 132
   Povestea ... 133
   Explicatie ... 134
   Dinamica povestii ... 137
   Simbolurile importante de retinut ... 138

Povestea 2: Colina vulpii
   Introducere ... 139
   Povestea ... 139
   Explicatie ... 140
   Dinamica povestii ... 144
   Simbolurile importante de retinut ... 145

   10. REGRESUL

Porcusorul care stia tot
   Introducere ... 146
   Povestea ... 146
   Explicatie ... 147
   Dinamica povestii ... 150
   Simbolurile importante de retinut ... 151

   12. FAMILIA RECOMPUSA

Povestea 1: Crabul urias
   Introducere ... 152
   Poveste ... 153
   Explicatie ... 154
   Dinamica povestii ... 157
   Simbolurile importante de retinut ... 159

Povestea 2: Pajul si printesa
   Introducere ... 160
   Poveste ... 160
   Explicatie ... 162
   Dinamica povestii ... 165
   Simbolurile importante de retinut ... 166

   13. COPILUL SI MOARTEA

Grota cu doua capete
   Introducere ... 167
   Poveste ... 168
   Explicatie ... 170
   Dinamica povestii ... 174
   Simbolurile importante de retinut ... 175

   14. ABUZURILE

Batistuta
   Introducere ... 176
   Poveste ... 176
   Explicatie ... 178
   Dinamica povestii ... 181
   Simbolurile importante de retinut ... 182

   PAS CU PAS TU Sl COPILUL TAU

Eroul ... 185
Cautarea ... 186
Punctul de plecare ... 188
Timpul ... 190
Actiunea ... 191
Sfarsitul ... 192
Propune ... 193
Permite-i copilului sa deseneze ... 193

SFATURI ... 194
GLOSAR DE SIMBOLURI PREZENTE IN POVESTI ... 197



Fragment :

INTRODUCERE

"Cuvintele m-au prins de mana." ARAGON

CUM S6 NASC POVESTILE

Povestile care urmeaza au fost create din necesitate, pentru a-i ajuta pe copii si pe educatorii lor sa depaseasca impreuna un obstacol. Scopul acestor povesti este de a incadra din nou problema intr-o dimensiune simbolica.
Miza este: cum sa ne indreptam spre copil si sa-i inapoiem ceea ce el nu poate exprima in cuvinte, respectandu-i libertatea de a accepta sau nu ceea ce i se propune?
Limbajul simbolic sau metaforic ofera un raspuns la aceasta problematica, pentru ca acesta ii vorbeste subconstientului mai bine decat orice alt discurs. in consecinta, situatia copilului este "metaforizata" de insasi povestea, iar continutul este sustinut de simboluri si arhetipuri sau prin jocuri de limbaj pe care inconstientul le savureaza in mod special. Noi am remarcat ca aceste povestioare i-au scos din impas atat pe copil cat si pe familia acestuia, caci povestea, citita de parinti, actioneaza in mod sistematic.

Nu exista niciun fel de metoda terapeutica care sa se inchida singura in propriul sistem si care sa intoarca spatele oricarei creativitati. Caci o poveste nu se poate naste decat din libertatea de a fi creata sau nu. Dorinta mea este aceea de a nu sistematiza aceasta apropiere, cu scopul de a-i stimula pe adulti sa faca apel la propria lor creativitate.

Povestile pe care urmeaza sa le cititi sunt, asadar, create in mod neasteptat, in diferite ambiante, pe masura ce ma intalneam cu diversi copii, atat intr-un cadru amical cat si terapeutic, fie direct cu respectivul copil, fie in compania parintelui. Unele dintre ele au fost oferite copilului, altele citite, altele au fost explicate adultilor, altele au fost incredintate unor invatatori, prieteni cu mine, care se aflau in situatii dificile cu un copil.

Ele au fost create cu usurinta si au fost conduse de creativitate si de entuziasm. Se apropie mai mult de arta decat de stiinta si in acest fel as vrea sa le transmit aceasta experienta parintilor care vor dori sa le citeasca, sa le ofer aceasta idee de a asculta si de a spune lucrurile altfel, caci viata este miscare, transformare si...

Nr. de pagini : 224
Anul aparitiei : 2015


Pentru orice solicitare contactati departamentul Suport Clienti LibrariaOnline.ro, de luni pana vineri in intervalul 9-18.

LibrariaOnline.ro intelege importanta informatiilor prezentate in aceasta pagina si face eforturi permanente pentru a le pastra actualizate. Singura situatie in care informatiile prezentate pot fi diferite fata de cele ale produsului este aceea in care producatorul aduce modificari specificatiilor acestuia, fara a ne informa in prealabil.


Alte carti de la editura ORIZONTURI

Editura ORIZONTURI. Carti de la editura ORIZONTURI