Acest site folosește cookies pentru a furniza servicii și funcționalități personalizate. Prin vizitarea site-ului nostru, îți dai acordul pentru descărcarea acestor cookies. Am inteles

Poți afla mai multe despre cookies și poți schimba setările lor aici.

Carti in categoria Dramaturgie

Teatru IV
-20%
Traducere, prefata si note de Vlad Russo si Vlad ZografiLa inceputul anilor ’50, in cea mai fecunda si mai ludica perioada de creatie, alaturi de piesele care i-au adus celebritatea – Cantareata cheala, Lectia, Scaunele –, Eugène Ionesco a scris mai multe scenete care reprezinta nu numai laboratorul pieselor „clasice“, dar si calea directa de exprimare pentru virtuozitatea comicului sau deopotriva insolit si frapant de concret, eliptic si luxuriant. Caracteru...
Editura 

HUMANITAS

PRP: 35,00 Lei  28,00 LeiAdauga in cos
In Stoc
Teatru II
-35%
M-am intalnit cu Eugène Ionesco dupa saizeci de ani de profesie in teatru. Pentru mine, varsta de optzeci de ani a fost varsta potrivita pentru a-l intelege pe acest imens dramaturg si om. MARIANA MIHUT Imi era frica de teatrul absurdului, de aceasta creatie speciala a lui Eugène Ionesco, pentru ca nu intelegeam care putea fi absurditatea unui text, si, daca exista aceasta absurditate, de ce s-o jucam? Cand am fost distribuit in Regele moare, am fost surprins de umanitatea ...
Editura 

NEMIRA

PRP: 199,00 Lei  129,35 LeiAdauga in cos
Teatru I
-35%
Vreau sa spun ca, atat in teatru, cat si in proza, am sentimentul ca intreprind o explorare bajbaind in bezna, intr-o padure intunecata. Habar n-am unde voi ajunge sau daca am s-ajung undeva, scriu fara niciun plan. Sfarsitul vine de la sine: constatarea esecului, ca in ultima mea piesa, Omul cu valize, ori reusita, atunci cand sfarsitul poate parea un nou inceput. In realitate, caut o lume virginala, caut lumina paradiziaca a copilariei, splendoarea zilei dintai, splendoarea fara pata, univers ...
Editura 

NEMIRA

PRP: 199,00 Lei  129,35 LeiAdauga in cos
Teatru XI (Omul cu valize. Calatorii in lumea mortilor. Maximilian Kolbe)
Pentru ca nu am idei de propus lumii, pentru ca vreau sa evit banalitatea lucrurilor superficiale de care ne lovim si care n-au legatura cu Eul nostru profund, am scris aceasta piesa pornind de la vise pe care le-am pus cap la cap, ca sa evit astfel, pe scena, orice propaganda si orice ideologie. Dar ideologia patrunde si in visuri, iar eu nu mi-am dat seama. Omul cu valize este un personaj care nu-si cunoaste tara, care e tinta unor sicane politienesti teribile, care se simte in pericol pretuti...
Editura 

HUMANITAS

Teatru X. Macbett. Ce nemaipomenita aiureala!
Ideea de a face o piesa dupa “Macbeth” mi-a fost data de lectura foarte frumoasei carti a lui Jan Kott – “Shakespeare, contemporanul nostru.” Dupa Kott, ceea ce voia sa arate Shakespeare este ca puterea absoluta corupe absolut, ca orice putere este criminala.In ciuda sentimentului meu apocaliptic al istoriei, cred ca nu mi-am abandonat niciodata cu totul umorul. Am totusi impresia ca istoria, asa cum este, adica teribila, tragica, inadmisibila, e un soi de farsa pe ...
Editura 

HUMANITAS

Teatru VI. Noul locatar. Rinocerii
Mi-am dat eu insumi seama de sfirsitul cuvintului in teatru, si inca de multa vreme folosesc obiecte: scaune, cesti, ciuperci, mobile etc. Cred ca piesa cea mai tacuta pe care am scris-o este Noul locatar, in care doar obiectele mai fac cite ceva, precum mesele pentru spiritism care s-ar misca, ascultind de ultima proiectie a energiei nervoase extraconstiente. In Rinocerii, am incercat sa arat cum devine cu putinta delirul colectiv, orbirea colectiva, si cum un anume adevar poate fi salvat,...
Editura 

HUMANITAS

Teatru V. Improvizatie la Alma. Ucigasi fara simbrie
Improvizatie la Alma este o piesa in care incerc sa-l imit pe Moliere, fiind, de asemenea, o critica a unor critici. Le reprosez criticilor dogmatismul, neintelegerea artei, refuzul lor de a intelege teatrul. Criticii pe care-i pun in scena in aceasta piesa sint niste critici militanti. Daca raul pe care oamenii si-l fac unii altora isi schimba aparenta, natura lui profunda ramine aceeasi. Am scris ca sa ma intreb la rindul meu despre aceasta problema, despre acest mister. E tema piesei mele U...
Editura 

HUMANITAS

Teatru VIII - Delir in doi. Setea si foamea
Cuplul este lumea insasi, este barbatul si femeia, este Adam si Eva, cele doua jumatati ale umanitatii care se iubesc, care se regasesc, nu mai sint in stare sa se iubeasca; care, orice-ar fi, nu pot sa nu se iubeasca, care nu pot fi unul fara altul. ...lumea e in delir, nimic n-o mai poate retine pe acest tobogan al nebuniei; planeta e gata sa sara in aer... Stiu la fel de bine ca oricine ce defecte are Setea si foamea. Stiu, de asemenea, fara falsa modestie, ca exista in aceasta opera ...
Editura 

HUMANITAS

Teatru III. Victimele datoriei
Mi-am intitulat comediile anti-piese, drame comice, iar dramele mele pseudo-drame sau farse tragice, caci, mi se pare, comicul este tragic, iar tragedia omului e vrednica de luat in ris. Pentru spiritul critic modern, nimic nu poate fi luat pe de-a-ntregul in serios, nimic pe de-a-ntregul in ris. Am incercat, in Victimele datoriei, sa inec comicul in tragic. Amedeu e, inainte de toate, drama cuplului. O drama realista, dar tratata cu mijloace neobisnuite, cu elemente insolite, precum acest perso...
Editura 

HUMANITAS

Teatru IV. Teatru scurt
La inceputul anilor '50, în cea mai fecunda si mai ludica perioada de creatie, alaturi de piesele care i-au adus celebritatea - Cintareata cheala, Lectia, Scaunele -, Eugčne Ionesco a scris mai multe scenete care reprezinta nu numai laboratorul pieselor "clasice", dar si calea directa de exprimare pentru virtuozitatea comicului sau deopotriva insolit si frapant de concret, eliptic si luxuriant. Caracterul lor de farsa-improvizatie da jocului o libertate a experimentului nemaiintilnita p...
Editura 

HUMANITAS

Teatru VII - Pietonul aerului. Regele moare
Volumul VII al seriei de teatru reuneste doua piese incheiate de autorul Cantaretei chele in acelasi an, 1962. In Pietonul aerului Ionesco exploreaza tema singuratatii artistului neinteles de o societate pragmatica, reprezentata in piesa de un grup caleidoscopic de englezi. Prinsi in cotidian, acestia se dovedesc incapabili sa accepte obsesiile autorului, prezent aici sub numele personajului sau Berenger: jocul pur al fanteziei si al visului care-i permite sa se inalte in aer cuprins de beatitud...
Editura 

HUMANITAS