Acest site folosește cookies pentru a furniza servicii și funcționalități personalizate. Prin vizitarea site-ului nostru, îți dai acordul pentru descărcarea acestor cookies. Am inteles
Ar fi imposibil sa definim doctrina Starilor multiple ale Fiintei, caci orice definitie ar limita sensul metafizic al acestei doctrine a carei universalitate depaseste puterea de cuprindere a mentalului nostru. Caci prin ratiune si prin imaginatie e imposibil de inteles miezul acestei doctrine care poate fi asimtit doar prin intuitie intelectuala. E motivul pentru care, in acest cuvant preliminar, nu vom face decat sa incercam sa expunem cateva teme esentiale ale acestei doctrine unice.De multe ori, la lectura acestei carti, s-ar putea presupune ca e vorba de multiplele aspecte cosmologice si antropologice ale lumii noastre, cu cele trei niveluri ale ei: grosier, subtil si spiritual (corpus, anima, spiritus), cand aceasta lume corespunde, in realitate, numai uneia din multiplele lumi posibile. Caci asa cum spune Rene Guenon: "nu e vorba de o simpla multiplicitate numerica, sau chiar mai general cantitativa, ci de o multiplicitate de ordin <<transcendental>> sau cu adevarat universal, aplicabila tuturor domeniilor care constituie diferitele <<lumi>> sau niveluri ale Existentei, considerate separat sau in ansamblu, deci in afara si dincolo de domeniul special al numarului si chiar al cantitatii sub toate modurile sale".Din acest motiv, autorul, pentru a evita o intelegere limitata a acestei doctrine, a abordat treptat problema metafizicii traditionale incepand cu Introducere generala la studiul doctrinelor hinduse (1921), in care lamureste definitoriu termenul si domeniul metafizicii traditionale (si domeniile conexe), precum si structura doctrinei hinduse, cea mai completa si mai apropiata de Traditia primordiala. A urmat apoi trilogia propriu-zis doctrinara cu: Omul si devenirea sa dupa Vedanta (1925) - privind aspectele umane si postumane, Simbolismul Crucii (1931) - abordand aspectele simbolice ale starilor multiple, si Starile multiple ale Fiintei (1932), in care este infatisata aceasta doctrina in toata universalitatea ei. Florin MihaescuCUPRINSPrefata de Florin Mihaescu 5Cuvant inainte 11I. Infinitul si Posibilitatea 19II. Posibile si composibile 27III. Fiinta si NeFiinta 35IV. Fundamentul teoriei starilor multiple 43V. Raporturile intre unitate si multiplicitate 49VI. Consideratii analogice extrase din studiul starii de vis 55VII. Posibilitatile constiintei individuale 63VIII. Mentalul, element caracteristic al individualitatii umane 71IX. Ierarhia facultatilor individuale 79X. Limitele indefinitului 83XI. Principii de distinctie intre starile de fiinta 86<XII. Cele doua haosuri 95XIII. Ierarhiile spirituale 99XIV. Raspunsuri la obiectii extrase din pluralitatea fiintelor 107XV. Realizarea fiintei prin cunoastere 111XVI. Cunoastere si constiinta 117XVII. Necesitate si contingenta 125XVIII. Notiunea metafizica de libertate 131Numar pagini:160Anul aparitiei:2012