Acest site folosește cookies pentru a furniza servicii și funcționalități personalizate. Prin vizitarea site-ului nostru, îți dai acordul pentru descărcarea acestor cookies. Am inteles

Poți afla mai multe despre cookies și poți schimba setările lor aici.
 
 

Cum va place - Nanu, Andreea

Cronica de Teatru, Opera si Film

Editura EIKON

-9 Lei
Cum va place

Cartea face parte din campania

Transport la 4.9 lei la Pachetomat si Easybox pentru comenzi de minim 59 de lei

Campania este valabila in perioada 23/04/2024 - 06/05/2024 in limita stocului disponibil. vezi alte carti din campanie

Cum va place

Apreciere: 4.4/7 (7 voturi)
Editura: EIKON
Status: In curs de reaprovizionare
Timp confirmare stoc: 1 - 4 zile lucratoare

PRP:60,00 LeiAcesta este pretul recomandat de producator/ pretul de coperta. Pretul de vanzare este afisat mai jos
51,00 Lei
Diferența: 9 Lei

Descriere Specificatii

Descriere - Cum va place

Cronica de Teatru, Opera si Film

Draga cititorule,

Cum va place. Sub aceasta replica "democratica” a lui Shakespeare se situeaza volumul de cronici pe care-l rasfoiesti. Democratica dar si elitista, fiindca am scris liber despre ce mi-a placut, asa cum mi-a placut, alegand spectacolele preferate din teatru, opera si film. Adeseori cu entuziasmul lui Orlando care agata poeme de dragoste in copacii padurii din Arden… Unele eseuri au fost publicate in Revista 22 si Ziarul Metropolis, altele mi-au conturat rubrica de teatru "Cum va place”, difuzata la Radio Trinitas. Le multumesc, pe ceasta cale, doamnei Andreea Pora, Redactor Sef al Revistei 22, doamnei Teodora Stanciu, realizatoarea Revistei culturale Trinitas si domnului Dan Boicea, Redactor-Sef al Ziarului Metropolis. Privind inapoi la calatoria mea in lumea scenei, inteleg de ce este imposibil sa dam un unic raspuns intrebarii: Ce este Teatrul? Dar pentru mine Teatrul e secretul pe care Antoine de Saint-Exupéry ni-l dezvaluie prin vocea Micului Print: "créer des liens”. Sa creezi legaturi: cu piesa, cu actorii, cu dramaturgii si scenografii, cu viziunea regizorului, cu spectatorii alaturi de care, chiar daca nu vezi acelasi lucru, inveti ceva esential: sa privesti in aceeasi directie. Directe sau intermediate, manifeste sau subtile, explicite sau intuite, legaturile ne unifica cu ceilalti si cu noi insine. Si astfel, ne vindeca. Poate nu intamplator, la vechii greci amfiteatrele erau uneori situate in incintele templelor inchinate zeului taumaturg Asclepios… Conexiunea intre ceea ce se petrece pe scena si ceea ce spectacolul declanseaza in noi apartine Miracolului. O intalnire pluristratificata care, poate paradoxal, inlatura valurile aparentelor, reducandu-ne la esenta, ajutandu-ne sa ne vedem asa cum suntem, in deplina sinceritate. Spectatori si actori, suntem impreuna responsabili fata de intalnirea care se poate produce sau nu. Conditia fundamentala a teatrului ca "act” e "spatiul gol” dar si saltul in gol. Ambele contin promisiunea Posibilitatii. Parafrazand un personaj shakespearian, chiar daca nu stim ce suntem, dupa un spectacol avem intuitia a ceea ce putem deveni. Teatrul ne aminteste cat este de important sa pornim, de fiecare data, de la zero. Ca un exercitiu de asceza, de modestie, de critica revelatoare si dialog, de admiratie. Spectacolul nu are misiunea sa ne duca la o destinatie anume, ci sa ne arate calea spre ea. In Teatrul-Relatie ne nastem simultan, actori si spectatori, printr-un travaliu reciproc. E nevoie sa asumi adevarul vietii. Si bucuria ei. Exista un timp de pregatire. O asteptare. Un moment de risc, de pericol. O calatorie, o ascensiune si o coborare in adancuri. Pentru ca totul sa culmineze intr-o sarbatoare! Pandemia, noua boala planetara, ca dealtfel orice situatie-limita, ne obliga sa trecem proba cea mai grea, a singuratatii; si ne testeaza arta cea mai dificila, a legaturilor. In Flautul fermecat, inainte de a trece impreuna prin foc si prin apa, indragostitii Pamina si Tamino trebuie sa depaseasca, fiecare in singuratatea sa, proba Tacerii. Legatura lor e suspendata. La un moment dat, moartea pare preferabila incertitudinii. Celalalt e oare inca acolo, statornic? O intrebare care, in ultimul an, mi-a marcat legatura cu Teatrul. Stim ca Spectacolul exista aici si acum. Dar unde dispare el, cand teatrul se inchide si peste scena se lasa intunericul? Poate el supravietui doar in virtual?… L-am regasit, prin scris, in memoria afectiva; o mirida subiectiva a memoriei personale care are sansa sa intregeasca, si prin cartea de fata, Memoria culturala a Teatrului… In Lupul de stepa, Hermann Hesse scrie pe usa teatrului sau: "Teatru magic. Intrarea nu e permisa oricui”. Le multumesc prietenilor mei, actori si regizori, care m-au chemat sa patrund, impreuna cu ei, in kairosul spectacolului, dincolo de cortina: Andrei si Andreea Grosu, Sanziana Stoican, Constantin Cojocaru, Florina Gleznea, Richard Bovnoczki. Si multi altii, care au dat viata textelor mele, scrise la intalnirea privilegiata dintre Teatru si Viata. - Andreea Nanu


Pentru orice solicitare contactati departamentul Suport Clienti LibrariaOnline.ro, de luni pana vineri in intervalul 9-18.

LibrariaOnline.ro intelege importanta informatiilor prezentate in aceasta pagina si face eforturi permanente pentru a le pastra actualizate. Singura situatie in care informatiile prezentate pot fi diferite fata de cele ale produsului este aceea in care producatorul aduce modificari specificatiilor acestuia, fara a ne informa in prealabil.


Vezi alte carti scrise de Andreea Nanu

Alte carti de la editura EIKON

Editura EIKON. Carti de la editura EIKON