Acest site folosește cookies pentru a furniza servicii și funcționalități personalizate. Prin vizitarea site-ului nostru, îți dai acordul pentru descărcarea acestor cookies. Am inteles

Poți afla mai multe despre cookies și poți schimba setările lor aici.
 
 

Notre-Dame - Follett, Ken

Scurt istoric al semnificatiei catedralelor

Editura RAO

-7.25 Lei
Notre-Dame

Livrare in:  Bucuresti - Sector 1

Tara: *
Judet: *
Oras: *
In Bucuresti - ridicare din Pachetomat.

Cost livrare: 8.00 Lei

In Bucuresti - livrare la usa.

Cost livrare: 10.00 Lei

In Bucuresti - ridicare din oficiu postal.

Cost livrare: 11 Lei

In Bucuresti - ridicare din EasyBox.

Cost livrare: 12.90 Lei

In Tara - ridicare din Pachetomat.

Cost livrare: 8.00 Lei

In Tara - livrare la usa.

Cost livrare: 14.90 Lei

In Tara - ridicare din oficiul postal.

Cost livrare: 11 Lei

In Tara - ridicare din EasyBox.

Cost livrare: 12.90 Lei

In Extern - livrare rapida la usa.

Cost livrare:

In Bucuresti - ridicare din Pachetomat.

Cost livrare: 8.00 Lei

In Bucuresti - livrare la usa.

Cost livrare: 10.00 Lei

In Bucuresti - ridicare din oficiu postal.

Cost livrare: 11 Lei

In Bucuresti - ridicare din EasyBox.

Cost livrare: 12.90 Lei

In Tara - ridicare din Pachetomat

Cost livrare: 8.00 Lei

In Tara - livrare la usa

Cost livrare: 14.90 Lei

In Tara - ridicare din oficiul postal

Cost livrare: 11 Lei

In Tara - ridicare din EasyBox

Cost livrare: 12.90 Lei

In Extern - livrare rapida la usa

Cost livrare:

Notre-Dame

Apreciere: 0.0/7 (0 voturi)
Editura: RAO
Status: In curs de reaprovizionare
Timp confirmare stoc: 1 - 5 zile lucratoare

PRP:29,00 LeiAcesta este pretul recomandat de producator/ pretul de coperta. Pretul de vanzare este afisat mai jos
21,75 Lei
Diferența: 7.25 Lei

Descriere Specificatii

Descriere - Notre-Dame

Scurt istoric al semnificatiei catedralelor

"In anul care a trecut, am vazut Catedrala Notre-Dame cuprinsa de flacari. A fost un soc pentru lumea intreaga. Imediat dupa tragedie, am scris o carte despre acest edificiu. A fost neobisnuit sa scriu o carte in zece zile – de obicei am nevoie de trei ani, insa atunci am simtit nevoia sa explic de ce o lume intreaga a fost in lacrimi”, scria in mesajul de Craciun autorul celebrei serii Kingsbridge, care va directiona drepturile de autor catre fundatia care reconstruieste catedrala.

Impresionat de dramaticul incendiu care a afectat catedrala Notre-Dame din Paris pe 15 aprilie 2019, apreciatul romancier Ken Follett schiteaza un scurt istoric al celor mai importante momente din existenta aproape milenara a catedralei – de la dificultatile aparent insurmontabile implicate de construirea unui edificiu atat de grandios intr-o epoca marcata de obscurantism si saracie pana la modul in care romanul lui Victor Hugo a catalizat lucrarile de renovare in secolul al XIX-lea si la intrarea triumfala a lui Charles de Gaulle in catedrala devenita simbol al Parisului a doua zi dupa eliberarea Frantei, in 1944. "Impunatoarea catedrala Notre-Dame din Paris, una dintre marile realizari ale civilizatiei europene, era in flacari. (...) Ceva nepretuit murea in fata ochilor nostri. Sentimentul era naucitor, de parca pamantul insusi se cutremura." KEN FOLLETT

Era una dintre acele zile de primavara care sunt atat de blande si placute,incat   toti   locuitorii   Parisului le  trateaza  ca  pe  zile  de  duminica, aglomerand  pietele si  bulevardele.  In  timpul  acestor  zile  cu  cer  seninvine  un  moment  suprem  in  care  poti  aprecia  cu  adevarat  portalul catedralei  Notre-Dame.  Razele  soarelui,  din  ce  in  ce  mai  apropiate  de orizontala, parasesc incet pavajul si se catara pe fatada verticala, pentru a  scoate  in  evidenta nenumaratele sculpturi, in  contrast  cu  umbrele  lor, pana cand marea rozasa, ca ochiul unui ciclop, se inroseste de parca ar reflecta focul unui furnal.Victor Hugo, Cocosatul de la Notre-DameAstazi, toata lumea o deplange, in toate limbile.Paris Match12019Vocea de la telefon sugera urgenta."Sunt la Paris!"spunea. "Porneste televizorul!"Ma aflam acasa, in bucatarie, impreuna cu Barbara, sotia  mea.  Tocmai terminaseram cina. Nu bausem vin, ceea ce s-a dovedit a fi un lucru bun,pentru ca, desi inca nu stiam asta, urma sa fie o noapte lunga. Vocea  de  la  telefon  apartinea  unei  vechi  prietene.  Ea  infruntase  multe crize,   ca   membru   al   parlamentului si   ca   ministru, si   e   o   fire imperturbabila, dar acum parea socata.
Stiti  deja  ce  am  vazut  pe  ecranul  televizorului:  minunata  catedrala Notre-Dame din Paris, una dintre cele mai mari realizari ale civilizatiei europene, era in flacari.Privelistea  ne-a  uluit si  ne-a  tulburat  profund.  Ceva  nepretuit  murea  in fata  ochilor  nostri.  Sentimentul  era  naucitor,  de  parca  se cutremura pamantul.Cunosc bine catedrala. O data, impreuna cu Barbara, am participat la slujba  de  la  miezul  noptii,  acolo.  Mii  de  oameni  se  inghesuiau  in interior. Lumini discrete aruncau umbre adanci pe culoarele dintre banci, colindele rasunau de-a lungul navei, iar bolta, mult deasupra noastra, era invaluita  in  intuneric.  Cel  mai  impresionant  mi  se  parea  faptul  ca inaintasii nostri sarbatorisera Craciunul la fel, in aceasta cladire, timp de peste opt sute de ani.Vizitasem  biserica  de  multe  alte  ori.  Prima  data  cand  o  admirasem fusese in 1966, la prima mea calatorie in afara Regatului Unit, desi ma tem ca pe atunci, la varsta de saptesprezece ani, eram mult prea interesat de fetele din grupul nostru ca sa acord o atentie serioasa catedralei. Iar ultima  vizita fusese cu doar patru saptamani inainte, cand,mergand  pe malul stang al Senei, ma lasasem fermecat, ca de obicei, de privelistea magnifica a turnurilor gemene si a contraforturilor zvelte.De indata ce am inceput sa ma gandesc rational  la  ceea  ce vedeam  la televizor, am inteles ce anume ardea si cum prindea forta incendiul, dar jurnalistii care comentau nu intelegeau –si cum ar fi putut sa inteleaga? Ei nu studiasera constructia catedralelor gotice. Eu o facusem, in timp ce ma  documentasem  pentru Stalpii  Pamantului,  romanul  meu  despre construirea  unei  catedrale  medievale  imaginare.  O  scena-cheie   din capitolul patru descria incendierea vechii catedrale din Kingsbridge, asa ca ma intrebasem: cum ia foc, de fapt, o mare biserica din piatra?Ma  cocotasem  in  spatiile  prafuite  de  sub  acoperisurile  catedralelor, inclusiv  la  cele  din  Canterbury si  Florenta.  Ma  urcasem  pe  grinzile uriase ce traversau navele si ma uitasem in sus la capriorii care sustineau acoperisul.  Observasem  resturile  uscate  care  se  adunadeseori   in asemenea  locuri:  bucati  vechi  de  lemn  sau  de  sfoara,  ambalaje  de mancare lasate de muncitorii de la intretinere, impletituri de nuiele de la
cuiburile pasarilor si resturile uscate ale celor de viespi. Eram sigur ca incendiul de la Notre-Dame pornise de undeva de sub acoperis, probabil cand o tigara aruncata sau o scanteie de la o instalatie electrica aprinsese niste  gunoaie  care,  la  randul  lor,  incendiasera  grinzile  de  lemn. Si distrugerile care rezultau de aici amenintau sa distruga cladirea. M-am hotarat sa impartasesc aceste ganduri si altora,asa ca am scris pe Twitter:Capriorii inseamna sute de tone de lemn, vechi si  foarte  uscat.  Cand acestia  ard,  acoperisul  se  prabuseste,  iar  resturile  care  cad  distrug plafonulboltit, care se prabuseste si el si darama puternicii pilastri din piatra ce tin toata structura in picioare.S-a  dovedit  ca  supozitia  mea  a  fost  corecta,  exceptand  faptul  ca subestimasem   rezistenta   pilastrilor si   a   arcadelor,   care   au   fost deteriorate,dar, din fericire, nu au fost iremediabil distruse. Iata cum este descrisa in Stalpii Pamantului,din  perspectiva  staretului Philip, prabusirea catedralei din Kingsbridge:Un trosnet il facu sa ridice privirea. Chiar deasupra lui, o grinda uriasa aluneca  incet,  piezis.  Avea  sa  cada  peste  el.  Staretul  se  repezi  in transeptul sudic, unde Cuthbert se uita la el cu o expresie speriata. O intreaga sectiune  a  acoperisului,  cu  trei  structuri  triunghiulare  de barne si capriori  plus  tablele prinse  pe ele, se  prabusea  in  interior. Philip si  Cuthbert  priveau  transfigurati,  aproape  uitand  de  propria  lor siguranta. Acoperisul cazu peste una dintre marile arcade din centru. Enorma  greutate  a  lemnului si plumbului in cadere crapa structura de piatra a arcadei, cuun  sunet  exploziv si  prelung,  ca  un  tunet.  Totul  se intampla  cu  incetinitorul,  parca:  grinzile  cadeau  incet,  arcada  se spargea incet, zidaria distrusa cadea incet prin aer. Mai multe grinzi din acoperisse desprinsera si apoi, cu un zgomot tunator, ca de trasnet, o intreaga sectiune a zidului de nord al altarului se cutremura si  incepu sa alunece in transeptul nordic.
Philip era consternat. Distrugerea unei asemenea cladiri impunatoare era  stranie si,totodata,socanta.  Era  ca si  cum  ai  privi  un  munte prabusindu-se ori un rau secand: niciodata nu-i  trecuse  prin  minte,  cu adevarat, ca se putea intampla. Abia daca-si putea crede ochilor.In  timp  ce  se  insera,  in  15  aprilie  2019,  locuitorii  Parisului  ieseau  pe strazi si  camerele  de  televiziune prezentau  mii  de  fete  coplesite  de durere,  luminate  de  flacari,  unii  privitori  cantand  imnuri,  altii  doar plangand  in  timp  ce  isi vedeau iubita catedrala arzand. In postarea din acea  noapte  care  a  primit  cele  mai  miscatoare  raspunsuri  din  partea urmaritorilor mei spuneam:Francais, francaises, nous partagons votre tristesse.Francezi si frantuzoaice, va impartasim tristetea.Ar fi trebuit scris nous partageons, cu "e",dar nimeni n-a luat in seama greseala.Exista oameni care stiu  despre  catedralele  medievale  mai  multe  decat stiu  eu,  dar  ziaristii  nu  le  cunosteau  numele.  Pe  al  meu  il  cunosteau datorita cartilor mele, si stiau,de asemenea,ca in Stalpiiam scris despre o catedrala, asa ca dupa numai cateva minute am inceput sa primesc mesaje  din  partea  redactiilor  de stiri.  Mi-am petrecut seara respectiva acordand interviuri la televiziune, la radio si in presa scrisa, explicand in engleza si in franceza ce se intampla in Ile de la Cité.In timp ce acordam interviurile, continuam sa urmaresc evenimentele.Flesa centrala, zvelta ca un varf de sageata si inalta de nouazeci de metri, era un posibil loc de pornire a incendiului si acum ardea infernal. Era construita din 500 de tone de grinzi de stejar si avea un acoperisdin foi  de  plumb  care  cantarea 250 de tone, iar lemnul cuprins de flacari devenise, rapid, prea slab ca sa sustina toata acea povara. Momentul cel mai  emotionant  al  serii,  pentru  multimile adunate pe strazi si  pentru milioanele  de  spectatori  aflati  in  fata  televizoarelor,  a  fost  cel  in  care flesa s-a inclinat intr-o parte, s-a frant ca un batde chibrit si a cazut prin acoperisul in flacari al navei.
Notre-Dame  paruse  intotdeauna  sa  fie  eterna si,  fara  indoiala, constructorii din Evul Mediu se gandisera ca va rezista pana in ziua Judecatii de Apoi, dar iata ca, acum, vedeam cu totii ca putea fi distrusa. In  viata fiecarui baiat vine un moment in care realizeaza ca tatal lui nu este  atotputernic si invulnerabil. Omul in varsta are slabiciuni, se poate imbolnavi si, intr-o zi, va muri.Prabusirea flesei m-a trimis cu gandul la acel moment.Parea ca nava era deja o ruina. Mi s-a parutca vad flacari intr-unul dincele doua turnuri si  am stiut ca, daca acestea se  prabusesc,  intreaga catedrala va fi distrusa.Presedintele Emmanuel Macron, un lider reformator radical aflat in toiul unei batalii incrancenate si violente cu cei care nu-i agreau reformele, a vorbit  in  fata    camerelor  de  televiziune si  a  devenit,  cel  putin  pentru  o vreme,  conducatorul  recunoscut  al  unei  natiuni   franceze   unite.   Aimpresionat lumea intreaga si  mi-a  adus  lacrimi  in  ochi  atunci  cand  a spus, cu incredere nestramutata: "Nous rebatirons". Vom reconstrui.Seara,  m-am  dus  la  culcare si  mi-am  pus  ceasul  sa  sune  la  4.30 dimineata, pentru ca ultima solicitare primita fusese aceea de a aparea la o emisiune televizata matinala, a doua zi devreme.Ma temeam ca soarele va rasari peste o gramada fumeganda de moloz, in Ile de la Cité, acolo unde se inaltase, mandra, catedrala Notre-Dame. Faptul  ca  zidurile,  la  fel  ca  mareatapereche  de  turnuri  cu  sectiune patrata din extremitatea vestica, erau inca in picioare a fost extrem de incurajator.  Situatia nu era atat de rea pe cat se temuse toata lumea, si m-am indreptat spre studioul de televiziune cu un mesaj de speranta. Mi-am  petrecut  ziua  de  marti  in  diverse  interviuri,apoi,  miercuri,  am zburat  la  Paris  pentru  o  dezbatere  in  cadrul  emisiunii  de  televiziune La Grande Librairie (Marea librarie),despre  simbolismul  catedralelor  in literatura si in viata. Nu mi-a  trecut  nicio clipa prin minte sa raman acasa. Notre-Dame  era prea apropiata de sufletul meu. Nu sunt o persoana religioasa, si  totusi merg  la  biserica.  Iubesc  arhitectura,  muzica,  cuvintele  Bibliei si sentimentul  ca  impartaseasc  ceva  profund  cu  alti  oameni.  De  multa
vreme  imi  gasesc  o  pace  spirituala  profunda  in  interiorul  marilor catedrale,   asa   cum   fac   milioane   de   alti   oameni,   credinciosi si necredinciosi deopotriva. Si mai am inca un motiv sa fiu recunoscator pentru existenta catedralelor: dragostea pentru ele mi-a inspirat romanul care a devenit, fara indoiala, cea mai indragita carte a mea si,  probabil, cea mai buna.Presedintele Macron spusese ca Notre-Dame va fi reconstruita in cinci ani. Unul dintre ziarele franceze raspunsese cu un titlu care se traduce cam  asa: "Macron crede in miracole".  Dar  atasamentul  francezilor  fata de  Notre-Dame  este  profund.  Catedrala  a  fost  scena  unor  evenimente esentiale   din   istoria   Frantei.   Toate   indicatoarele   rutiere   care   te informeaza  cat  de  aproape  te  afli  de  Paris  masoara distanta  pana  la Kilometrul zero, o stea de bronz incrustata in pavajul din fata catedralei Notre-Dame.Clopotul cel mare din turnul sudic, numit Emmanuel, poate fi auzit in tot orasul atunci cand suna in cunoscuta sa nota fa diez, la bucurie sau la necaz,  pentru  a  vesti  sfarsitul razboiului sau pentru a anunta  o  tragedie ca aceea din 11 septembrie 2001.In  plus,  este  intotdeauna  lipsit  de  intelepciune  sa-i  subestimezi  pe francezi. Daca exista cineva care poate sa faca un lucru, ei sunt aceia.Inainte sa zbor inapoi spre casa, de la Paris, editorul meu francez m-a intrebat  daca  n-asvrea  sa  ma  gandesc  sa  scriu  ceva  nou,  despre dragostea mea pentru Notre-Dame, in urma evenimentului teribil din 15 aprilie.  Profiturile  obtinute  din  vanzarea  cartii  aveau  sa  fiedonate fondului pentru reconstructie, la fel ca drepturile mele de autor. –Sigur, i-am raspuns, o sa incep chiar de maine.Si iata ce am scris.



Pentru orice solicitare contactati departamentul Suport Clienti LibrariaOnline.ro, de luni pana vineri in intervalul 9-18.

LibrariaOnline.ro intelege importanta informatiilor prezentate in aceasta pagina si face eforturi permanente pentru a le pastra actualizate. Singura situatie in care informatiile prezentate pot fi diferite fata de cele ale produsului este aceea in care producatorul aduce modificari specificatiilor acestuia, fara a ne informa in prealabil.


Vezi alte carti scrise de Ken Follett

Al treilea geaman
Adauga in cos
-5Lei
In Stoc
PRP: 38,00 Lei  28,50 Lei
Armele luminii
Adauga in cos
-5Lei
In Stoc
PRP: 98,00 Lei  73,50 Lei
Codul Rebeca
Adauga in cos
-5Lei
In Stoc
PRP: 46,00 Lei  34,50 Lei

Alte carti de la editura RAO

Editura RAO.Carti de la editura RAO
Camera soaptelor
Adauga in cos
-5Lei
In Stoc
PRP: 42,00 Lei  31,50 Lei
Povestea mea nescrisa
Adauga in cos
-5Lei
In Stoc
PRP: 43,00 Lei  32,25 Lei
500 de curiozitati despre stiinta
Adauga in cos
-5Lei
In Stoc
PRP: 59,00 Lei  44,25 Lei
Nu exista comentarii referitoare la acest produs.