Acest site folosește cookies pentru a furniza servicii și funcționalități personalizate. Prin vizitarea site-ului nostru, îți dai acordul pentru descărcarea acestor cookies. Am inteles

Poți afla mai multe despre cookies și poți schimba setările lor aici.
 
 

Dictionar scolar de neologisme (include acces la varianta digitala) - Top Publishing

de ***

-10%
Dictionar scolar de neologisme (include acces la varianta digitala)

Dictionar scolar de neologisme (include acces la varianta digitala)

Autor: ***
Categoria: Carte scolara » Gramatica
Status: In stoc
Timp procesare: 1 zi lucratoare
Apreciere: 0.0/7 (0 voturi)

27,00 Lei 24,30 Lei
Acest produs se afla pe stoc si poate fi plasat la curier in 1 zi lucratoare.

Descriere - Dictionar scolar de neologisme (include acces la varianta digitala)

Neologismele ( in limba greacă νεολογισμός ("νIος" [neos] = nou; "λόγος" [logos] = cuvant)) sunt cuvinte sau expresii nou apărute intr-o limbă, fie prin preluarea din alte limbi, fie create prin mijloace proprii. Tot neologisme se consideră și cuvintele vechi care au căpătat un nou sens sau un nou mod de utilizare, ori expresiile care deși sunt formate din cuvinte mai vechi au primit un sens nou, independent. Neologismele sunt folosite in general pentru a numi concepte noi: invenții, fenomene nou descoperite, etc. Uneori noțiunile vechi care au suferit o schimbare semnificativă necesită folosirea unor neologisme pentru a le denumi.

Uneori neologismele trec printr-o etapă intermediară de barbarism in care sunt respinse de o parte din vorbitori ca fiind cuvinte inutile sau neadaptate morfologiei ori foneticii limbii. Evident, numai o parte din barbarismele de la un moment dat al evoluției limbii ajung să fie acceptate și să se integreze in lexic.

Nu intotdeauna funcția principală a neologismenlor constă in exprimarea unei noi semnificații. De multe ori, neologismele sunt folosite pentru a semnala ceva: apartenența la un anumit grup, modernitatea sau, pur și simplu, dorința de a atrage atenția. Aceste funcții pragmatice au dus la folosirea uneori excesivă a neologismelor in publicitate.

Cuvantul neologism, azi intrat in uzul curent, a apărut in secolul al XVIII-lea și a fost la vremea respectivă el insuși un neologism. Termenul a fost inițial alcătuit in limba franceză sub forma néologisme (din neo- și logos: cuvant nou) in anul 1734[1] urmat de formele néologique in 1754 și néologie in 1759.

 

ISBN: 978-606-94671-3-8

Anul aparitei: 2018

Format: 13x20 cm

Numar pagini: 464



Alte carti de la editura TOP PUBLISHING

Clientii care au cumparat acest produs au mai achizitionat

Nu exista comentarii referitoare la acest produs.