Acest site folosește cookies pentru a furniza servicii și funcționalități personalizate. Prin vizitarea site-ului nostru, îți dai acordul pentru descărcarea acestor cookies. Am inteles

Poți afla mai multe despre cookies și poți schimba setările lor aici.
 
 

Calitate si eficienta in industria Romaniei - Diamandescu, Andrei

Editura PRO UNIVERSITARIA

-8.4 Lei
Calitate si eficienta in industria Romaniei

Cartea face parte din campania

Transport la 4.9 lei la Pachetomat si Easybox pentru comenzi de minim 59 de lei

Campania este valabila in perioada 23/04/2024 - 06/05/2024 in limita stocului disponibil. vezi alte carti din campanie

Calitate si eficienta in industria Romaniei

Apreciere: 3.0/7 (2 voturi)
Status: In curs de aprovizionare
Timp confirmare stoc: 1 - 4 zile lucratoare

PRP:42,00 LeiAcesta este pretul recomandat de producator/ pretul de coperta. Pretul de vanzare este afisat mai jos
33,60 Lei
Diferența: 8.4 Lei

Descriere Specificatii

Descriere - Calitate si eficienta in industria Romaniei

In prezent industria este unul dintre principalele sectoare ale economiei nationale, cu o contributie majora la realizarea si mentinerea unui ritm inalt de crestere economica in Romania. Ea a detinut, si continua sa detina, un rol important in economia tarii, fapt reflectat de principalele realizari de-a lungul anilor, incepand din anul 2004 cand a avut o pondere de 27,6% in PIB, si pana in prezent, cand detine 30% din PEB. De asemenea, industria este factorul cu contributia cea mai mare la exporturile anuale ale Romaniei.

Productia industriala realizata in anul 2013 a inregistrat o crestere, in volum absolut, ajungand pana la 39024,3 mil. lei, comparativ cu anul 2012, cand inregistrase 34194 mil. lei. PIB-ul Romaniei in anul 2012 a fost de 177 miliarde USD, iar PEB pe cap de locuitor s-a ridicat la 13.000 USD. Avansul productiei industriale a fost de 6,1% in 2014 comparativ cu 2013.

Dezvoltarea economiei romanesti, implicit a industriei, este legata puternic de piata Uniunii Europene, in conditiile in care sunt realizate cu tarile membre ale Uniunii schimburi comerciale reprezentand cca. 70% din totalul exporturilor si cam tot atat din cel al importurilor.

Mersul industriei romanesti, in general, si al celei prelucratoare in special, spre performante economice ridicate presupune, intre altele, continuarea si consolidarea transformarilor din punct de vedere structural, al retehnologizarii si al managementului. In acest sens, una dintre principalele actiuni intreprinse la nivelul agentilor economici din industria prelucratoare a fost implementarea sistemelor de calitate.

Evolutii ca personalizarea cererii, cresterea cerintelor pentru calitatea produselor, dezvoltarea rapida a tehnologiilor informatiei si comunicarii, cresterea concurentei dintre organizatii si a interesului acordat protejarii mediului natural, globalizarea pietelor au determinat conducerile organizatiilor sa adopte un sistem de management care sa asigure asupra faptului ca produsele, serviciile, lucrarile de contabilitate, birotica, secretariat etc., sunt efectuate de o maniera corespunza-toare de nprima data si de fiecare data". Practicarea sistemului de management al calitatii permite intreprinderilor nu doar sa reactioneze la schimbarile ce au loc in mediul de afaceri, ci chiar sa le provoace, construindu-si viitorul. S-au creat, astfel, conditii pentru cresterea competitivitatii industriei, ceea ce are o relevanta deosebita pentru asigurarea unei pozitii avantajoase in schimburile internationale de produse industriale ale Romaniei. Pornind tocmai de la importanta pe care o are industria in economia noastra ne-am orientat cercetarea spre aceasta ramura.

Alegerea temei acestei lucrari am facut-o pe baza constatarilor din relatiile cu agentii economici. Este vorba de conceptia si comportamentul unor manageri cu privire la asigurarea calitatii. Astfel, am constatat ca sunt numerosi manageri care au o retinere fata de sistemul de calitate, considerandu-l o investitie care nu se acopera prin rezultate, iar calitatea in sine, ca pe un factor de reducere a productivitatii muncii.

Concluzia, evident gresita, se datoreaza faptului ca acestia nu-si pot calcula (si deci analiza si fundamenta deciziile in domeniul calitatii) eficienta cu care functioneaza sistemele de calitate in intreprinderile lor. Cauza, rezida in lipsa unei metode adecvate acestei activitati. Ca urmare, obiectivul principal al cartii de fata este rezolvarea acestei probleme de care depinde evolutia implementarii sistemelor de calitate in industria romaneasca.

Prezenta lucrare structurata pe sapte capitole a fost axata pe o tema de mare actualitate pentru progresul agentilor economici si a economiei nationale - determinarea performantei economice si fmanciare obtinute de intreprinderile industriale care au adoptat un sistem de management al calita'tii.


Pentru orice solicitare contactati departamentul Suport Clienti LibrariaOnline.ro, de luni pana vineri in intervalul 9-18.

LibrariaOnline.ro intelege importanta informatiilor prezentate in aceasta pagina si face eforturi permanente pentru a le pastra actualizate. Singura situatie in care informatiile prezentate pot fi diferite fata de cele ale produsului este aceea in care producatorul aduce modificari specificatiilor acestuia, fara a ne informa in prealabil.


Rasfoieste editie digitala

Alte carti de la editura PRO UNIVERSITARIA

Editura PRO UNIVERSITARIA.