Acest site folosește cookies pentru a furniza servicii și funcționalități personalizate. Prin vizitarea site-ului nostru, îți dai acordul pentru descărcarea acestor cookies. Am inteles
Book Lovers Weekend - Transport GRATUIT la Pachetomat pentru comenzile peste 50 de lei
Transformarea unui scenariu narativ in film este un proces complex, intens si relativ indelungat. Cel chemat sa conduca aceasta metamorfoza este regizorul filmului. Drumul de la textul scris - scenariul - la imaginile in miscare insotite de sunet - filmul - presupune un proces de analiza, descoperire si creatie care se desfasoara fie in intimitatea biroului de lucru, fie in colaborare cu o numeroasa echipa artistica si tehnica pe platoul de filmare si in studiourile de post-productie.Lucrarea de fata isi propune sa demonteze acest proces interdisciplinar in elementele lui cele mai simple si intime. Voi incerca sa aflu in ce fel scheletul narativ se regaseste in cele doua medii diferite de expresie si cum reprezentarea spatiului si a timpului se manifesta specific in textul scris si in discursul cinematografic. Punctul de vedere este al unui regizor de film practicant ce doreste sa teoretizeze acest proces care, de cele mai multe ori, este invaluit de aura misterioasa a unei cutii negre in care intra un scenariu si din care iese un film.Ce se afla in aceasta cutie neagra, ce mecanisme, ce resorturi, ce cai - voi incerca sa explorez folosindu-ma de studii de naratologie, cinema si expresie vizuala, de teoretizari ale unor regizori importanti si de punerea sub lupa in lumina acestor scrieri a propriilor filme si metode de lucru. Voi incerca sa ma auto-chestionez in ce priveste o seama de alegeri regizorale facute instinctiv, la cald, pe platoul de filmare sau in perioada de pregatire intensa a filmelor pe care le-am facut.Studiul meu teoretic se indreapta in principal in doua directii: spre intelegerea textului narativ si a elementelor sale - pe de o parte - si spre definirea elementelor vizualitatii filmice care stau la dispozitia realizatorului de film pentru a pune in pagina un text narativ, pe de alta parte. Felul specific in care spatiul si timpul sunt reprezentate in scenariul narativ si in film ofera anumite punti de transformare pe care regizorul le poate descoperi prin intermediul analizei si pe care se bazeaza ulterior creatia sa.
Nr. pagini: 176
Anul aparitiei: 2019
Book Lovers WEEKEND