Acest site folosește cookies pentru a furniza servicii și funcționalități personalizate. Prin vizitarea site-ului nostru, îți dai acordul pentru descărcarea acestor cookies. Am inteles

Poți afla mai multe despre cookies și poți schimba setările lor aici.
 
 

Didactica istoriei si a educatiei civice. - Novac, Andrei

Editura PRO UNIVERSITARIA

Didactica istoriei si a educatiei civice.

Cartea face parte din campania

Transport la 4.9 lei la Pachetomat si Easybox pentru comenzi de minim 59 de lei

Campania este valabila in perioada 23/04/2024 - 06/05/2024 in limita stocului disponibil. vezi alte carti din campanie

Didactica istoriei si a educatiei civice.

Apreciere: 0.0/7 (0 voturi)
Categoria: Stiinte umaniste » Diverse
Status: Epuizat

Descriere Specificatii

Descriere - Didactica istoriei si a educatiei civice.

Didactica este parte a teoriei generale a educatiei care se ocupa de procesul de invatamant. Termenul de didactica vine din limba greaca de la cuvantul didaskein care inseamna a invata pe altii. Acest cuvant a fost introdus in terminologia pedagogica in acelasi timp cu cel de pedagogie. Insa, consacrarea lui a fost facuta de Comenius in lucrarea Didactica magna, lucrare care a fost publicata la jumatatea secolului al XVII – lea. Didactica magna a aparut in anul 1632 in limba ceha si, mai apoi, in anul 1657, in limba latina. Comenius considera: a invata pe altul inseamna a sti ceva si a face si pe altul sa invete sa stie, si aceasta repede, placut si temeinic, in special cu ajutorul exemplelor, regulilor si a aplicatilor generale sau speciale.

Exista, totodata, si un secol al didacticii si acesta este secolul al XVII- lea, iar Comenius a fost numit: Bacon al educatiei, Galilei al educatiei, Hooke al educatiei. In toata aceasta evolutie, exista un moment in care s-a produs delimitarea didacticii de pedagogie, acest lucru a fost realizat de pedagogul german J. F. Herbart (1776- 1841), lucru care a condus la denumirea lui ca fiind parintele didacticii.

Pedagogul german a incercat sa identifice un algoritm procedural care sa faciliteze procesul de predare si asimilare a cunostintelor. In Romania, acest curent herbartian a patruns la sfarsitul secolului al XIX- lea, iar la inceputul secolului urmator, a devenit doctrina pedagogica oficiala.

Exista, insa, asa cum este si normal, o serie de reprosuri care se aduc curentului herbartian:

1. Formalismul in lectie

2. Intelectualismul exagerat

3. Inabusirea individualitatii elevului

4. Ruperea instructiei si educatiei de necesitatile naturale si sociale ale individului etc.


Pentru orice solicitare contactati departamentul Suport Clienti LibrariaOnline.ro, de luni pana vineri in intervalul 9-18.

LibrariaOnline.ro intelege importanta informatiilor prezentate in aceasta pagina si face eforturi permanente pentru a le pastra actualizate. Singura situatie in care informatiile prezentate pot fi diferite fata de cele ale produsului este aceea in care producatorul aduce modificari specificatiilor acestuia, fara a ne informa in prealabil.


Vezi alte carti scrise de Andrei Novac

Rasfoieste editie digitala

Alte carti de la editura PRO UNIVERSITARIA

Editura PRO UNIVERSITARIA.