Acest site folosește cookies pentru a furniza servicii și funcționalități personalizate. Prin vizitarea site-ului nostru, îți dai acordul pentru descărcarea acestor cookies. Am inteles

Poți afla mai multe despre cookies și poți schimba setările lor aici.
 
 

Psihologia desenului la copil - Wallon, Philippe

Editura TREI - colectia PSIHOLOGIE PSIHOTERAPIE

Psihologia desenului la copil

Psihologia desenului la copil

Apreciere: 5.6/7 (7 voturi)
Editura: TREI
Status: Epuizat

Descriere

Descriere - Psihologia desenului la copil

Dezvoltarea masiva si rapida a psihologiei in Romania de dupa 1990 a pus in atentie un domeniu neglijat pe nedrept si cu urmari dramatice: psihologia copilului. In acest context, prezenta lucrare, dedicata desenului ca mijloc de comunicare al copilului care nu stapaneste suficient de bine limba, acopera o lacuna majora in cultura psihologica romaneasca. Tinzand spre exhaustiv, Psihologia desenului la copil evidentiaza principalele probleme psihologice asociate fenomenului. Astfel, capitolul I si cel de-al doilea ofera cadrul general, istoria studiilor desenului, date despre descrierea si interpretarea sa, precum si particularitatile sale culturale. Capitolul al treilea prezinta probele clasice care folosesc desenul, iar ultimele patru capitole sunt dedicate relatiei dintre desen si psihopatologie, precum si raportului dintre desen si computer.
Adevarat tratat de psihologia desenului, cartea de fata se adreseaza studentilor la psihologie, psihologilor care se ocupa de copii, precum si psihoterapeutilor de toate nuantele.
* * *
Philippe Wallon este psihiatru, doctor in psihologie, cercetator la Institutul National al Sanatatii si Cercetarii Medicale (Paris).
Anne Cambier este doctor in psihologie si coordonatoare de proiecte la Université Libre de Bruxelles.
Dominique Engelhart este profesor de psihologie la Universitatea Paris X-Nanterre.

Cuprins:
Avertisment
Introducere (Philippe Wallon)

Capitolul I. Ce inseamna sa desenezi (Anne Cambier)
A / Cautarea intelesului
B / Constituentii actului grafic

Capitolul II. Aspecte genetice si culturale (Anne Cambier)
A / Introducere
B / Limitele metodologice: studiul curentului motivational
C / Abordarea in termeni de stadii
1 / Publicatiile lui Luquet
2 / Lucrarile lui Lowenfeld
D / Lucrarile de dupa 1960, abordarea de dezvoltare
1 / Primele linii
2 / Spre varsta de trei ani
3 / In jurul varstei de patru si cinci ani
4 / Varstele ulterioare
E / Studiul desenului cu tema, desenul persoanei
1 / Limitele abordarii psihometrice
2 / Specificitatea temei
3 / Primele reprezentari
4 / Studiile longitudinale
5 / Stilul personal al productiei
6 / Lucrarile complementare
7 / Aspectele culturale
F / Concluzii

Capitolul III. Desen, utilizare clinica si cercetari (Dominique Engelhart)
A / Temele clasice
1 / Probele de copiere
2 / Reprezentarea formei umane
3 / Testul familiei
4 / Casa
5 / Copacul
6 / Testul "House-Tree-Person"
7 / Desenul grupului
8 / Multiplicitatea temelor
B / Incercarile de validare
1 / "House-Tree-Person"
2 / Animalul
3 / Familia
4 / Deseneaza-te la scoala
5 / Desenul corabiei
6 / Cubul
C / Concluzie

Capitolul IV. Activitatea grafica si executarea desenului (Philippe Wallon)
A / Studiul conturului pe desenul terminat
1 / Diferitele forme
2 / O "veriga lipsa"
3 / Evolutia desenului la un copil
4 / Ipoteze genetice
5 / Forme si grile de cotatie
B / Observarea copilului care deseneaza
1 / Bogatie si dificultati ale observarii copilului care deseneaza
2 / Executarea figurilor simple
3 / Cercetarile despre desenul personajului
C / Analiza executarii personajului
1 / Aportul informaticii la analiza executarii
2 / Punctul de plecare al desenului si directia primei linii
3 / Tipuri pentru executarea desenelor
D / Concluzii

Capitolul V. Desenul si contextul sau (Philippe Wallon)
A / Alterarile desenului
1 / Oboseala copilului
2 / Absenta modelului intern
3 / Dificultatile de a intelege modelul intern
4 / Copierea unui model exterior
5 / Imaginatia
B / Invatarea unei forme
C / Pedagogie si desen
D / Arta infantila

Capitolul VI. Desen si inadaptare si/sau patologie (Philippe Wallon)
A / Dificultatile unei demonstratii
B / Copilul retardat
C / Boli organice (printre care tulburarile neurologice)
1 / Tulburari generale, encefalopatii, encefalite
2 / Tulburari ale functiilor (vaz, auz, limbaj)
3 / Alte maladii organice
D / Boala mintala si tulburari psihologice
1 / Tulburari nevrotice
2 / Tulburari psihotice
3 / Traumatisme psihice
4 / Alte tulburari
E / O ancheta in cadrul scolaritatii primare
F / Desen si psihoterapie

Capitolul VII. Desen si computer (Philippe Wallon)
A / Computer si creativitate la copil
B / Programe informatice si desenul copilului
1 / Material si metode de prelucrare informatica a desenului
2 / Analiza automata a desenului personajului
3 / Analiza automatica a desenului Figurii complexe a lui Rey
4 / Simularea desenului pe computer
C / Concluzie

Concluzie (Philippe Wallon)

Autori: Philippe Wallon,   Anne Cambier,   Dominique Engelhart
ISBN: 978-973-707-175-0
Nr pagini: 248
Format: -
Anul aparitiei: 2008Produsul face parte din colectia PSIHOLOGIE PSIHOTERAPIE

Pentru orice solicitare contactati departamentul Suport Clienti LibrariaOnline.ro, de luni pana vineri in intervalul 9-18.

LibrariaOnline.ro intelege importanta informatiilor prezentate in aceasta pagina si face eforturi permanente pentru a le pastra actualizate. Singura situatie in care informatiile prezentate pot fi diferite fata de cele ale produsului este aceea in care producatorul aduce modificari specificatiilor acestuia, fara a ne informa in prealabil.


Prezentare video - Psihologia desenului la copil

Alte carti din colectia PSIHOLOGIE PSIHOTERAPIE

Alte carti de la editura TREI

Editura TREI. Carti de la editura TREI. Editura TREI a aparut la jumatatea deceniului 90, intr-o perioada in care piata editoriala romaneasca de-abia se dezmortea, incercand sa se reabiliteze dupa lunga penurie de carte din perioada comunista. Initiatorii ei, Vasile Dem. Zamfirescu, profesor de psihanaliza la Facultatea de Filosofie si Silviu Dragomir, proaspat absolvent al acestei facultati, veneau dintr-o zona culturala care fusese afectata in modul cel mai grav de ideologie si interdictie. Si-au propus sa publice psihanaliza, un gen de carte aproape inexistent pana in acel moment in Romania. Ideea s-a bucurat de succes, "Biblioteca de psihanaliza" a editurii devenind o autoritate in domeniu si oferind cititorilor romani, in premiera, editii complete ale operelor lui S. Freud si C. G. Jung, mai intai, iar apoi serii de autori fundamentali precum F. Dolto, D. Winnicott, M. Klein etc. Acesta a fost doar inceputul. Pe masura ce s-a extins portofoliul teoretic (psihologie academica, psihologie practica, eseu), s-a dezvoltat si un departament de fictiune, bazandu-se initial pe o selectie de romane cu tenta psihologica, strans legata de specificul editurii, dupa care aria tematica s-a diversificat.
Nu exista comentarii referitoare la acest produs.