Acest site folosește cookies pentru a furniza servicii și funcționalități personalizate. Prin vizitarea site-ului nostru, îți dai acordul pentru descărcarea acestor cookies. Am inteles

Poți afla mai multe despre cookies și poți schimba setările lor aici.
 
 

Campanii electorale 1996-2014. Miron Mitrea - Miron, Mitrea

Editura MUNTENIA

Campanii electorale 1996-2014. Miron Mitrea

Campanii electorale 1996-2014. Miron Mitrea

Apreciere: 5.1/7 (10 voturi)
Editura: MUNTENIA
Status: Epuizat

Descriere

Descriere - Campanii electorale 1996-2014. Miron Mitrea

Campanii electorale 1996-2014 (Miron Mitrea) …unul dintre elementele esentiale in activitatea politica, in special in campaniile electorale, este motivarea. De fapt vorbim despre motivare-demotivare. Lupta politica depinde in mod esential de capacitatea unui partid politic de a-si motiva electoratul, membrii si reprezentantii si de a demotiva sustinatorii si activul adversarilor politici. Desi am auzit vorbindu-se cateodata despre motivare, rar am vazut programe inchegate.

Probabil ca cea mai buna campanie de motivare-demotivare, a fost cea a CDR-ului in 1995-1996. Profesionist si bine sustinuta. Atunci nu intelegeam mare lucru din acest concept, dar, vedeam rezultatele naucitoare pentru PSD. Mi-am pus intrebari, si cu ajutorul lui Dick Dresner am inteles. Faptul ca nu am vazut programe complete de motivare, decat rar, nu inseamna ca, de multe ori intuitiv, nu au existat elemnete ale campaniei de motivare-demotivare.

Chiar daca teoretic nu inteleg conceptul, nu il studiaza, politicienii simt nevoia permanenta sa-si motiveze sustinatorii si sa isi demotiveze adversarii. Practic de cate ori un poltician isi prezinta realizarile, cu exagerarile de rigoare, el incearca sa-si motiveze sustinatorii. Si desigur, de cate ori un politician isi ataca adversarii politici, el incearca sa ii demotiveze acestuia baza de sprijin. In timpul campaniilor electorale, aspectele legate de motivare sunt esentiale.

Practic un partid politic incearca sa isi motiveze electoratul si sa il aduca la vot in proportie cat mai mare. Deasemenea incearca sa demotiveze electoratul potrivnic si sa il faca sa nu fíe interesat de vot. Cateva explicatii simt ca sunt necesare. Este cunoscut faptul ca se lucreaza cu trei grupe distincte de electorat. Electoratul fidel, cel ostil si nehotaratii. Trebuie "tintuit” electoratul fidel, ignorat electoratul ostil si apropiat electoratul nehotarat.

Practic in campaniile electorale nu se poate fideliza electorat nou. Este o utopie pe care din pacate, multi politicieni o incearca, dand dovada de necunoastere poltica. Ca sa fiu elegant. Se pot obtine insa voturi de la nehotarati. ………… sigur ca notiunea de clasa sociala, in intelegerea marxista, este desueta astazi. Ca si lupta de clasa. Repet, din perspectiva marxista. De fapt, oamenii nu sunt uniformi. Dar deloc. Interesele diferitelor categorii sociale sunt diferite si de multe ori antagoniste. Din pacate, in ultimele decenii nu s-a putut structura o teorie privind noua impartire sociala a societatii.

 Dar in mod evident ea exista, fiind mult mai subtila decat vechile clase sociale. De aici si dificultatea. Desigur sunt categorii sociale usor de evidentiat. Pensionarii, de exemplu. Dar nici aici lucrurile nu sunt totdeauna simple si clare. Exista insa o categorie majoritara de pensionari, in general cu pensii mici, careia i se adreseaza partidele, ignorand dupa parerea mea destul de multi pensionari si, deci, ostilizandu-i. Pot continua cu asistatii sociali, de exemplu. Pozitiile diferite ale partidelor de stanga si dreapta privindu-i pe acestia fiind evidente. Dar e departe de a fi suficient.

Eu cred, de fapt sunt convins, ca inca nu ne-am lamurit in ce fel de societate traim. Se vorbeste mult de crize economice, reforme necesare, de tot felul si peste tot. Nu numai in Romania... CUPRINS: Pentru cine? Consultantii Despre organizare Candidatii Motivarea 1996 Alegeri locale '96 Alegeri parlamentare '96 2000 Alegeri locale 2000 Alegeri parlamentare 2000 Alegeri prezidentiale 2000 2004 Alegeri locale 2004 Alegeri parlamentare 2004 Alegeri prezidentiale 2004 2008 Alegeri locale 2008 Alegeri parlamentare 2008 2009 2012 2014

Nr. de pagini : 244
Anul aparitiei : 2016

Pentru orice solicitare contactati departamentul Suport Clienti LibrariaOnline.ro, de luni pana vineri in intervalul 9-18.

LibrariaOnline.ro intelege importanta informatiilor prezentate in aceasta pagina si face eforturi permanente pentru a le pastra actualizate. Singura situatie in care informatiile prezentate pot fi diferite fata de cele ale produsului este aceea in care producatorul aduce modificari specificatiilor acestuia, fara a ne informa in prealabil.


Alte carti de la editura MUNTENIA