Acest site folosește cookies pentru a furniza servicii și funcționalități personalizate. Prin vizitarea site-ului nostru, îți dai acordul pentru descărcarea acestor cookies. Am inteles
Mai degraba "cealalta" decat "asta", lumea lui Ioan Es. Pop se constituie pe masura ce se degradeaza (cum ar veni: "la inceput a fost sfarsitul"), poate tocmai de aceea (de)scrierea este, la autorul leudului fara iesire, un procedeu asemanator vivisectiei ("var varful creionului sub piele pana unde/dau sub ea de mine"), daca nu chiar autopsiei ("de trei zile zaci acolo fara suflare"), poetul fiind atat in pielea pacientului, cat si in a "eroicului doctor Hallidonhill" (atentie la motivul dedublarii, omniprezent in creatia sa). Orice ar atinge "cu degete puternice" (in alta parte "cu degetul acesta care creste nemilos impotriva-mi") acest Toma necredinciosul introvertit se transforma in rana deschisa pur(ulent)a, tot poetul fiind cel care, crezand – dar in felul sau, apropiat oarecum de modelul invocat adeseori in Jurnalul fericirii: "Cred, Doamne, ajuta necredintei mele!..." –, o tamaduieste prin descantec, totodata veghind cu strasnicie sa nu i se cicatrizeze prea devreme, ca sa nu zic niciodata (Em. Galaicu-Paun).Volumul de fata este o selectie din cele mai frumoase carti ale poetului, editate intre anii 1994-2011: Leudul fara iesire(1994), Porcec (1996), Pantelimon 113 bis (1999), Petrecere de pietoni (2003), Lumile livide /The Livid Worlds (2004), No Exit (2007), Unelte de dormit (2011). Nr. de pagini : 130Anul aparitiei : 2012