PRP:50,00 LeiAcesta este pretul recomandat de producator/ pretul de coperta. Pretul de vanzare este afisat mai jos
37,50 Lei
Diferența: 12.5 Lei

Descriere

Descriere - De veghe intre carti

Scriitori contemporani

Volumul se asaza in continuarea precedentelor mele culegeri de comentarii critice si eseuri: Literatura romana contemporana – sectiuni, 1994; Cartile deceniului 10, 2003; Carti de ieri si de azi, 2007; Literatura romana contemporana. O panorama, 2008; Literatura romana contemporana. Prelungiri, 2010; Divagari (in)utile. Viata si literatura, eseuri, 2012; Oglinda si drumul. Prozatori romani contemporani, 2013; Vitraliul si fereastra. Poeti romani contemporani, 2015. Ar fi urmat o carte cu texte exclusiv despre critici si istorici literari. Am renuntat la idee. Am inclus aici si comentarii la proza si poezie scrise dupa 2013, respectiv 2015.
Textele au aparut, la vremea lor, in reviste literare – Romania literara, Apostrof, Viata Romaneasca, Tribuna, Steaua, Contemporanul. Ideea europeana, 22/Bucurestiul cultural etc. Intregi ori comprimate, intra acum intr-o noua relatie si-si sprijina unul altuia enunturile.
E vorba, si de data aceasta, despre carti pe care le-am citit, cu o subiectivitate hazardata si manipulata, in ultimii ani. Subiectivitate istorica o numea cineva. Am ales eu insami carti, au ales redactiile sau, nu in cele din urma, autorii care mi le-au trimis.
Introduc, mai intai, cateva Divagari – eseuri despre Starea literaturii; survolari ale unor mari teme, dar si propuneri de noi instrumente de lucru. Si de data aceasta, textele mele trimit, firesc, unele la celelalte. Gandirea vietii printre carti este una in miscare – conexeaza, se intoarce din drum, repeta, revine cu nuante, remaniaza discret in pas cu mereu alte lecturi. Razgandirea tine si ea aproape.
In sectiunea Scriitori si carti, ordonata pur si simplu alfabetic, dupa numele autorului, abordarea e cand schita de portret, cand comentariu axat pe o singura carte ori pe mai multe. Ca intotdeauna, oricate asemanari as contabiliza si oricate chenare as inventa, pana la urma mi se impune din nou constatarea ca avem de-a face cu singuratati.

* * *
Cuprins
Argument
Starea literaturii. Divagari

O lume ce pe nesimtite cade…
Breasla. Sau despre mintea de pe urma
Notorietate si valoare
Realitatea fictiunii sau despre masluire
Paleo-plastica romanesca
Disparitia cronicii literare?
Vitraliul si fereastra
Despre lichefierea verbelor spunerii
De la ex-otic la in-otic

Anul aparitiei: 2017
Numar pagini: 364
Format: 16x23

Pentru orice solicitare contactati departamentul Suport Clienti LibrariaOnline.ro, de luni pana vineri in intervalul 9-18.

LibrariaOnline.ro intelege importanta informatiilor prezentate in aceasta pagina si face eforturi permanente pentru a le pastra actualizate. Singura situatie in care informatiile prezentate pot fi diferite fata de cele ale produsului este aceea in care producatorul aduce modificari specificatiilor acestuia, fara a ne informa in prealabil.

Vezi alte carti scrise de Irina Petras

Alte carti de la editura SCOALA ARDELEANA

Editura Scoala Ardeleana promoveaza cultura scrisa transilvaneana pentru toata Romania si pentru romanii de pretutindeni. Totodata, aduce in capitala Ardealului autori valorosi din celelalte regiuni ale tarii, precum si scriitori importanti ai literaturii universale. Incepand din 2014 si pana in prezent (2020), Editura Scoala Ardeleana a dat tiparului aproape 1.000 de titluri importante pentru cultura romana si universala, incluse in peste 50 de colectii. Editura Scoala Ardeleana se remarca in primul rand prin publicarea de carte din domenii ale stiintelor umaniste: istorie, critica si istorie literara, filosofie, studii culturale, teatrologie, precum si a lucrarilor academice, a tezelor de doctorat si a altor lucrari stiintifice si universitare. Volume semnate de profesori universitari din toata tara fac parte din bibliografia principala a cursurilor universitare si a lucrarilor de doctorat din domeniile aferente, onorand astfel una dintre valentele esentiale ale editarii de carte, cea didactica si instructiv-educativa (Mentionam aici, in special, Colectiile: Carti-Eveniment, Scoala ardeleana de istorie, Istorie contemporana, Istorie universala, Seria de autor Ioan-Aurel Pop, Biblioteca SINTEZA, Scoala ardeleana de critica si istorie literara, Cosbuc 150, Echinox, Scoala ardeleana de filosofie, Scoala ardeleana de arta, Scoala ardeleana de jurnalism, TIFF Cinefil, Scoala ardeleana de teatrologie, Scoala ardeleana de teatru). Portofoliul editorial include titluri importante ale literaturii transilvanene, dar si lucrari de eseistica, teologie, arte vizuale, psihanaliza, spiritualitate, precum si traduceri din literatura straina (franceza, engleza, spaniola, italiana, portugheza, ceha, sarba, maghiara, ebraica, japoneza, rusa), reusind astfel sa acopere o arie larga in domeniul editarii de carte.